Bankowość mobilna zastąpi internetową?
2014-05-28 13:38
Bankowość mobilna zastąpi internetową? © Oleksiy Mark - Fotolia.com
Przeczytaj także: Meritum Bank Mobilny przemówił
Trzy lata temu, w pierwszej połowie 2011 roku, mBank po raz pierwszy zlecił firmie Homo Homini przeprowadzenie reprezentatywnego badania na temat bankowości mobilnej. Wynikało z niego, że z bankowości mobilnej korzystało w tamtym okresie zaledwie 3,5 proc. Polaków. Obecnie, według najnowszej analizy Homo Homini dla mBanku, jest ich aż 11,2 proc. Znacząco zmienia się też postrzeganie wykorzystywania aplikacji bankowych, zainstalowanych w telefonach.fot. mat. prasowe
Jak często respondenci wykorzystują telefon komórkowy do łączenia się z internetem?
Bankowość mobilna zastąpi tradycyjną?
W 2011 roku aż 53 proc. badanych twierdziło, że nie widzi potrzeby korzystania z bankowości mobilnej w ogóle i zupełnie wystarczające są dla nich inne kanały dostępu do usług bankowych. Tymczasem obecnie ponad połowa badanych (55 proc.) uważa wręcz, że w przyszłości bankowość mobilna zastąpi internetową, a więc będzie najczęściej wykorzystywanym zdalnym kanałem realizacji operacji bankowych. Dla porównania, trzy lata temu podobny pogląd wyrażało 48 proc. respondentów.
fot. mat. prasowe
Czy bankowość mobilna w przyszłości będzie mogła zastąpić bankowość internetową?
– Trzykrotny wzrost użytkowników bankowości mobilnej w zaledwie trzy lata oraz codzienne korzystanie z internetu mobilnego przez prawie połowę klientów banków pokazuje, że rozwój technologii mobilnych w bankowości przestaje być ciekawym dodatkiem, a staje się kluczowym elementem strategii firm z sektora finansowego – mówi Cezary Kocik, wiceprezes mBanku ds. bankowości detalicznej. – Przed bankowcami wciąż jednak wiele pracy w zakresie edukacji klientów i pokazywania im zalet korzystania z technologii mobilnych. Wierzę, że kolejne lata będą w tym zakresie bardzo intensywne – dodaje. Obecnie trwa kampania wizerunkowa mBanku, przedstawiająca bank jako ikonę mobilności.
Przez ostatnie trzy lata nie wzrosła jednak wiedza na temat tego, czym w ogóle jest bankowość mobilna. W 2011 roku poprawnie określić ją potrafiło 18 proc. Polaków, natomiast obecnie jest to niecałe 20 proc. (choć 32 proc. deklaruje, że wie co oznacza ten termin).– W badaniach sprawdzaliśmy rzeczywistą wiedzę, a więc prosiliśmy respondentów o dokładne opisanie, czym jest bankowość mobilna. Poprawnie zrobił to zaledwie co piąty z nich. Tak mały wzrost wiedzy może dziwić, zważywszy na fakt, że w ostatnim czasie liczba banków oferujących specjalne aplikacje na telefony wzrosła do ponad 20, bankowanie przez telefon jest jednym z głównych wątków komunikacji wielu banków, a zachęta do korzystania z aplikacji w smartfonie pojawia się w wielu reklamach telewizyjnych – mówi Marcin Duma, prezes Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych Homo Homini.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)