Płatności mobilne: najnowsze trendy
2014-06-25 10:12
Płatności mobilne © ldprod - Fotolia.com
Przeczytaj także: Segment bankowości mobilnej coraz silniejszy
1. Płatności mobilne jako kanał dystrybucji produktów finansowychNie ma wątpliwości, że obecnie płatności mobilne to cały czas produkt niszowy. Korzysta z nich około 5% użytkowników smartfonów. Klienci dopiero oswajają się z funkcjonalnością aplikacji przez co muszą być one proste i skupione na podstawowym zadaniu – umożliwieniu płatności wyłącznie przy użyciu telefonu. To natomiast utrudnia utrzymanie rentowności aplikacji, bo same prowizje od płatności to niewystarczające źródło dochodu. Sytuacja ulegnie zmianie, gdy aplikacje staną się w pełni funkcjonalnym kanałem transakcyjnym o potencjale sprzedażowym. Ich atut to bardzo wysoka częstotliwość korzystania i obecność zawsze pod ręką.
Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej PKO BP: Planując wdrożenie IKO patrzyliśmy na rozwój rynku w perspektywie kolejnych 10 lat kiedy to aplikacja mobilna będzie podstawowym kanałem kontaktu klienta z bankiem. Naszym celem jest zapewnienie całego ekosystemu wartości dodanych, w którym klient może przejść cały proces wyboru nowych produktów. Dzięki danym z aplikacji, chociażby takim jak geolokalizacja, oferta może być skrojona idealnie pod potrzeby użytkownika. Dopasowanie oferty i poczucie, że mamy stały kontakt z bankiem będzie też elementem silnie budującym lojalność klientów.
fot. ldprod - Fotolia.com
Płatności mobilne
2. Sam prepaid nie wystarcza - kluczowa jest integracja rachunku bankowego
Klienci wybierają te systemy, które są elastyczne pod względem źródła pieniądza. Do wykonania płatność mobilnej nie wystarczy sam telefon komórkowy, gdyż potrzebne jest jeszcze źródło pieniądza i bazowanie wyłącznie na modelu prepaid nie daje szansy na upowszechnienie się tej technologii. Szczególnie dotyczy to obszaru płatności poza internetem.
Michał Ornatowski, Bank Pekao S.A.: Od płatności mobilnych użytkownicy oczekują przede wszystkim większej wygody oraz rozwiązania konkretnych problemów, takich jak na przykład wymóg wpisywania numeru karty i daty ważności przy zakupach internetowych, czy jej fizycznego posiadania. Konieczność wykonywania dodatkowcyh czynności w celu doładowania konta często zniechęca osoby chcące płacić mobilnie, gdyż wolą one korzystać bezpośrednio z włanych środków na koncie. Potwierdza to również historia rozwoju PeoPay, gdzie liczba użytkowników znacząco wzrosła w momencie integracji aplikacji PeoPay z rachunkiem bankowym. Takie rozwiązanie daje klientom komfort poprzez brak konieczności pilnowania salda na kolejnym rachunku oraz stały wgląd w saldo i historie swojego rachunku bieżacego.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)