Idea Cloud do zarządzania firmą od Idea Bank
2015-02-25 15:40
Idea Cloud do zarządzania firmą od Idea Bank © ra2 studio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Cloud computing: historia "energii obliczeniowej" dopiero na starcie
Dzięki Idea Cloud przedsiębiorcy zyskali nie tylko nowy serwis transakcyjny, ale i szereg narzędzi, które ułatwiają zarządzanie biznesem, przenosząc większość procesów administracyjnych do chmury.fot. mat. prasowe
Idea Cloud - widok ogólny
Idea Cloud – jak to działa?
System Idea Cloud jest inteligentny – zapamiętuje powtarzające się czynności (np. dokonywanie płatności) i przypomina o nich w kolejnych miesiącach. System uczy się zwyczajów użytkownika, dzięki czemu jest w stanie ocenić, kiedy dana faktura zostanie faktycznie opłacona. Odpowiedzialne za to algorytmy powodują, że Idea Cloud potrafi przewidzieć, jak w przyszłości będzie się kształtowała sytuacja finansowa firmy i dzięki temu ostrzec przedsiębiorcę przed niespodziewaną utratą płynności finansowej. W razie wystąpienia niedoboru gotówki na koncie, system automatycznie podpowie rozwiązanie takiego problemu (np. kredyt albo faktoring). Platforma Idea Banku oferuje też wiele innych unikalnych rozwiązań, na przykład możliwość wykonania wielu płatności „jednym kliknięciem” czy realizacji płatności z użyciem kilku różnych rachunków bankowych.
fot. mat. prasowe
Idea Cloud - przepływ pieniędzy
fot. mat. prasowe
Idea Cloud - szybka faktura
fot. mat. prasowe
Zbiorcze płatności
Na szczególną uwagę zasługuje wirtualny sejf – miejsce do przechowywania cennych zasobów (prezentacji, wrażliwych danych osobowych, danych finansowych, itp.). Bankowa chmura oferuje najwyższy poziom zabezpieczeń – usunięcie cennych danych z sejfu wymaga autoryzacji. Jednocześnie ważne dla firmy zasoby są dla przedsiębiorcy dostępne w każdej chwili i z każdego miejsca.
fot. mat. prasowe
Wirtualny sejf
Odpowiedź na potrzeby klientów
Prace nad projektem nowej bankowości zostały zainspirowane potrzebami samych przedsiębiorców. Idea Bank przebadał tysiąc właścicieli firm, z których aż 60% zadeklarowało, że już dziś wykorzystuje narzędzia chmurowe w swojej działalności, głównie do kontaktu elektronicznego i przechowywania dokumentów. Aż 2/3 firm przyznało, że narzędzia z zakresu cloud computing mogą obniżyć koszty funkcjonowania firmy. Jednocześnie przedsiębiorcy skarżyli się, że czynności administracyjne zajmują im średnio 1h 16 min każdego dnia, co daje niemal jeden dzień w tygodniu „zjedzony” przez biurokrację.
Idea Cloud został obecnie udostępniony nowym klientom. Dotychczasowi klienci banku zostaną przeniesieni do chmury w ciągu kilku miesięcy. Użytkowanie serwisu nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami.
oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)