Płatności mobilne osiągną 1 trylion dolarów
2015-04-07 00:20
Płatności mobilne © fot. mat. prasowe
Handel internetowy rozwija się w błyskawicznym tempie. Coraz większą popularnością cieszy się również m-commerce. Nic zatem dziwnego, że na rynku pojawia się coraz więcej platform i aplikacji do dokonywania płatności mobilnych. Forrester szacuje, że już w 2017 roku wartość rynku m-płatności sięgnie, bagatela, 1 tryliona dolarów.
Przeczytaj także: Płatności mobilne zdetronizują karty płatnicze?
Jak wynika z raportu Mobile Payments Index firmy Adyen, dotyczącego globalnego rynku, transakcje na urządzeniach mobilnych stanowią już jedną czwartą płatności dokonywanych przez Internet. Ponadto wpłacający coraz częściej dokonują płatności mobilnych. W ostatnim kwartale 2014 roku 25,8% globalnych transakcji internetowych zostało przeprowadzonych właśnie na urządzeniach mobilnych.Mobilność i płatności mobilne stają się stylem życia
Mobilność i płatności mobilne to niewątpliwie trendy za którymi należy podążać. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie, niektóre zjawiska pojawiają się nagle, by po chwili zniknąć niezauważonymi. Przypadek transakcji mobilnych jest inny. Towarzyszy nam już od kilku lat i konsekwentnie zdobywa nowych zwolenników i fanów.
Użytkowanie smartfonów wśród Polaków (wg. Raportu mShopper) już teraz jest na poziomie ponad 44%, podczas gdy wśród samych internautów wskaźnik przekroczył połowę ogółu. Największy odsetek - na poziomie powyżej 65% - jest wśród młodych internautów w wieku 19-24 lata. Jeśli dodać do tego użytkowników korzystających z tabletów, mamy już niemal 3/4 internautów bazujących na urządzeniach mobilnych.
-Trend mobilności w branży e-commerce niewątpliwie zasługuje na uwagę, szczególnie od strony końcowego etapu zakupów - możliwości płatności. Warto skontaktować się z operatorem płatności mobilnych np. Dotpay, by dostosować swój e-sklep do oczekiwań klientów, tym samym zwiększając jego konkurencyjność. Zyskuje na tym zarówno klient, który szybciej otrzymuje zamówiony towar, jak i właściciel sklepu, który zwiększa swoje obroty - komentuje Bernadetta Madej, Dyrektor Działu Handlowego operatora płatności online Dotpay S.A.
fot. mat. prasowe
Płatności mobilne
Bankowość mobilna
Na regularny wzrost liczby użytkowników aplikacji bankowych w Polsce duży wpływ ma fakt, iż polski sektor bankowy staje się coraz bardziej innowacyjny. Banki coraz śmielej wprowadzają nowości, z których klienci chętnie korzystają. Wg. raportu mShopper dla kupujących mobilnie wskaźnik korzystania z bankowości mobilnej wynosi już 75%. Daje to około 3,5 mln Polaków korzystających z bankowości mobilnej i jest to spójne z danymi publikowanymi przez same banki w zakresie ich klientów mobilnych.
Posiadanie i korzystanie z usług bankowych w telefonie jest niezależne od płci – kobiety i mężczyźni korzystają z tego rozwiązania w podobnym stopniu. Jest natomiast silnie uzależnione od wieku. Wyraźnie widać, że najwięcej zwolenników bankowości mobilnej jest obecnie w przedziale wiekowym 19 - 44 lata.
Płatności mobilne SkyCash
W Polsce paleta oferowanych płatności mobilnych stale się powiększa. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka z nich. Ciekawe rozwiązanie proponuje system SkyCash. Umożliwia dokonywanie wielu rodzajów transakcji, m.in. zdalnego zakupu dóbr i usług w postaci cyfrowej (np. zakup biletów komunikacji miejskiej), płatności u akceptantów internetowych, opłacania rachunków poprzez skanowanie kodów QR i 2D umieszczanych na fakturach, transferów p2p pomiędzy użytkownikami systemu oraz wypłat z bankomatów. Operator systemu udostępnia użytkownikom elektroniczny instrument płatniczy na okaziciela SkyCash, który daje możliwość realizowania płatności w ramach systemu. Przedpłacone rachunki użytkowników powiązane są z numerem telefonu, który staje się identyfikatorem klienta. System SkyCash korzysta z dwóch interfejsów - aplikacji mobilnych („SkyCash Mobile”) oraz serwisu internetowego („SkyCash Web”).
Płatności mobilne mPay
Kolejnym popularnym systemem płatności jest mPay. System ten umożliwia dokonywanie transakcji zdalnych związanych z zakupem dóbr i usług w postaci cyfrowej - np. doładowania GSM, płatności u akceptantów internetowych obsługiwanych przez agregatorów płatności on-line, transferów p2p pomiędzy użytkownikami czy płatności na zdefiniowane rachunki bankowe. mPay jest przykładem systemu koncentrującego się na płatnościach zdalnych. Podobnie jak w przypadku SkyCash przedpłacone rachunki użytkowników są powiązane z numerem telefonu, który jest identyfikatorem klienta. System daje możliwość udostępnienia konta innemu użytkownikowi. Konieczne jest wpisanie numeru telefonu adresata i ustalenie limitów płatności. Z systemu mPay można korzystać za pomocą serwisu internetowego, kodów USSD w telefonie komórkowym, serwisu IVR lub aplikacji mobilnej na system Android.
Przeczytaj także:
Jak wybrać bramkę płatniczą do sklepu internetowego?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)