eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweNajcenniejsze marki świata 2015 – banki

Najcenniejsze marki świata 2015 – banki

2015-06-10 11:46

Najcenniejsze marki świata 2015 – banki

Najcenniejsze finansowe marki świata © Pefkos - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

WPP oraz Millward Brown opublikowały wyniki dziesiątego dorocznego rankingu najcenniejszych banków świata. Wynika z nich, że kluczem do sukcesu w 2015 roku była koncentracja na segmencie detalicznym – to właśnie instytucje przyjmujące taką strategię radziły sobie najlepiej. Pierwsze miejsce wśród banków globalnych zajęła, podobnie jak przed rokiem, marka HSBC. Z kolei wśród banków regionalnych zwyciężył Wells-Fargo.

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2015 - produkty luksusowe

Banki takie jak ING, Santander czy Agricultural Bank of China nawiązały silniejsze więzi z konsumentami dzięki temu, że silniej skoncentrowały się na ofercie dla klientów detalicznych. ING oraz Santander odnotowały największy wzrost w segmencie bankowości o zasięgu globalnym (odpowiednio o 18% i 10%), natomiast Agricultural Bank of China przeniósł swoją ofertę z segmentu rolnego do miast chińskich, poprawiając swój wynik w segmencie bankowości regionalnej o 11%.

Mimo iż wszystkie banki nadal zmagają się z brakiem zaufania, najlepiej wypadające instytucje bankowe podniosły swoje wskaźniki zaufania do 101 (gdzie 100 oznacza średnią dla marek), przy czym dla banków, które odnotowały spadek wartości, wskaźnik ten wyniósł 97. Analogicznie, tegoroczni prymusi uzyskali wskaźnik 113 lub wyższy na skali odpowiedzialności, natomiast banki notujące spadki na tej samej skali osiągnęły wynik równy 107.
Koncentracja na segmencie detalicznym okazała się dla banków zwycięską strategią w 2015 roku. Bankom, które starały się budować relacje z konsumentami, udało się przezwyciężyć powszechną niechęć do sektora bankowego, a tym samym stały się dla swoich klientów jedynymi bankami godnym zaufania – zauważa Sana M. Carlton, Sector Managing Director w firmie Millward Brown. – Zarówno banki, jak i marki płatnicze powinny również bacznie przyglądać się niebezpieczeństwom związanym z zakłócaniem integralności kategorii, ponieważ marki takie jak Apple, PayPal, Amazon czy Alibaba zaczynają odgrywać coraz większą rolę w sektorze płatności. Jest to element ich strategii polegającej na silniejszym wkroczeniu w różne sfery życia konsumentów.

Sukcesy banków skupionych na segmencie detalicznym zrównoważyły słabe wyniki wielu innych marek bankowych. Łączna wartość czołowych 10 marek bankowości globalnej spadła o 2%, do poziomu 120,8 mld USD, co jest wynikiem rozczarowującym w kontekście ubiegłorocznego 15 procentowego wzrostu.

Banki regionalne wypadły znacznie lepiej – ich wartość wzrosła o 1% – do 254,5 mld USD – za sprawą tradycyjnie bliższych relacji z konsumentami w tym segmencie bankowości.

Największy sukces w sektorze bankowym za rok 2015 odniosła marka HSBC, która utrzymała pierwsze miejsce w grupie banków globalnych (wartość 24 mld USD), natomiast Wells Fargo zachowało pozycję lidera w rankingu banków regionalnych (wartość marki: 59,3 mld USD).

HSBC rozszerzył usługi oferowane klientom w przestrzeni korporacyjnej i biznesowej, a jednocześnie odświeżył swoją ofertę produktową na rynkach ustabilizowanych.

Marka Wells-Fargo osiągnęła wzrost wartości o 9%, dochodząc do poziomu 59,3 mld USD, czemu sprzyjały rosnące ceny akcji, coraz większy wolumen kredytów oraz malejące straty kredytowe dzięki poprawie koniunktury w amerykańskiej gospodarce.

Innym bankiem, który dobrze wypadł w rankingu, okazał się JP Morgan (wzrost o 9%, wartość 13,5 mld USD), który uplasował się w pierwszej dziesiątce banków globalnych, natomiast Bank of China (wzrost o 16%) znalazł się w czołówce banków regionalnych, z wartością na poziomie 16,4 mld USD.

fot. mat. prasowe

Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek banków globalnych w roku 2015 – BrandZ Top 10

Pomimo spadku wartości w stosunku do poprzedniego roku o 11%, HSBC utrzymał pozycję lidera


fot. mat. prasowe

Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek banków regionalnych w roku 2015 – BrandZ Top 10

Wells-Fargo, zwycięzca rankingu wśród banków regionalnych, zanotował wzrost wartości na poziomie 9%

 

1 2

następna

oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: