Płacenie telefonem już w urzędach
2016-05-27 15:30
Płacenie telefonem © Rostislav Sedlacek - Fotolia.com
Przeczytaj także: Płatności mobilne: ustępujemy tylko Turcji
Dotychczas formalności urzędowych częstokroć wiązały się z koniecznością odwiedzenia kilku okienek. Najpierw petent zmuszony był stać w kolejce do punktu obsługi, aby stamtąd zostać wysłanym do kasy w celu dokonania opłaty za daną czynność. Następnie, z dowodem wpłaty w ręce, wracał do pierwszego okienka, aby sfinalizować sprawę. Wiele wskazuje jednak na to, że ten proces już wkrótce może ulec skróceniu.Dzięki współpracy KIR, spółki Polski Standard Płatności, banków i urzędów, załatwianie formalności stanie się mniej uciążliwe, a dokonywanie płatności nie będzie wymagało wycieczek od okienka do okienka. Stanie się to możliwe dzięki uruchomieniu usługi płatności mobilnych w punkcie obsługi klienta urzędu, wykorzystującej rozwiązanie Webpos Paybynet.
Webpos Paybynet to internetowy odpowiednik terminala płatniczego, tzw. POS (ang. point of sale). Urzędnik loguje się do niego poprzez specjalną stronę internetową, a następnie wypełniając odpowiednie dane może przyjąć płatność od klienta, który ma dostęp do systemu płatności mobilnych BLIK. Do realizacji transakcji nie jest potrzebne żadne osobne urządzenie. Wystarczy login i hasło do systemu. Rozliczenie transakcji odbywa się z wykorzystaniem systemu bezpośrednich płatności internetowych Paybynet, obsługiwanego przez KIR.
– Paybynet to jedyna w Polsce usługa szybkich płatności internetowych, która umożliwia przesyłanie pieniędzy bezpośrednio z konta bankowego klienta na konta bankowe jednostek administracji publicznej. Ta funkcjonalność usługi ma istotne znaczenie w przypadku opłat publicznoprawnych, gdyż pozwala na jednoznaczną identyfikację płatnika i odbiorcy przelewu – mówi Dariusz Marcjasz, wiceprezes Zarządu KIR.
Podpisanie umowy KIR - PSP umożliwi regulowanie opłat w administracji za pośrednictwem banków oferujących system BLIK, z którego obecnie korzystają klienci Alior Banku, BZ WBK, ING Banku Śląskiego, mBanku, Banku Millennium, PKO Banku Polskiego i Getin Banku, po odpowiednich dostosowaniach systemowych w tych bankach. Z perspektywy klienta płatność mobilna w urzędzie nie będzie różniła się istotnie od wypłaty z bankomatu lub płatności zbliżeniowej przy użyciu aplikacji mobilnej.
fot. Rostislav Sedlacek - Fotolia.com
Płacenie telefonem
– Usługa Webpos Paybynet powinna w niedalekiej przyszłości zagwarantować nową jakość obsługi klienta w urzędzie. Obecnie przygotowujemy się do przeprowadzenia testów w jednej z dzielnic Warszawy. Jestem przekonana, że wdrożenie tego rozwiązania nie tylko usprawni pracę urzędu, ale przede wszystkim zwiększy komfort mieszkańców naszego miasta, towarzyszący załatwianiu spraw. Duże znaczenie ma również fakt, że uruchomienie aplikacji Webpos Paybynet nie będzie wymagało poniesienia dodatkowych kosztów – podkreśla Joanna Smolska, Zastępca dyrektora Biura Polityki Długu i Zarządzania Płynnością w Urzędzie m.st. Warszawy.
Przystąpienie do pilotażu usługi potwierdziło 20 urzędów w całym kraju. Każdy z nich autonomicznie wybierze rodzaj procedury, za którą będzie można zapłacić w trybie on-line. Wśród nich są takie popularne sprawy jak rejestracja pojazdu czy wydanie dokumentów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)