eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweBankowość online i obrót bezgotówkowy I kw. 2011

Bankowość online i obrót bezgotówkowy I kw. 2011

2011-07-26 11:41

Bankowość online i obrót bezgotówkowy I kw. 2011

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Na koniec I kwartału 2011 r. liczba klientów indywidualnych mających umowy umożliwiające dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła ponad 16,5 miliona osób. W stosunku do końca I kwartału 2010 r. jest to wzrost o ponad 2,7 miliona klientów, co stanowi przyrost o ponad 19,5%. W ostatnim kwartale dynamika wzrostu liczby klientów indywidualnych była niższa niż wcześniej i w porównaniu z ostatnimi trzema miesiącami 2010 roku wyniosła blisko 2% - wynika z trzeciej edycji raportu netB@nk przygotowanego przez Związek Banków Polskich.

Przeczytaj także: Bankowość online i obrót bezgotówkowy IV kw. 2010

fot. mat. prasowe

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej

Liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej

Jak czytamy w raporcie, liczba aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej dynamicznie wzrasta od kilku lat. Od końca 2006 r. do końca I kwartału 2011 r. ich liczba wzrosła o ponad 5 milionów użytkowników, czyli o ponad 117%. Z roku na rok populacja nowych użytkowników korzystających z możliwości jakie daje Internet do obsługi transakcji bankowych, jest coraz większa. Skupiając się na okresie ostatnich 12 miesięcy między końcem I kwartału 2010, a końcen I kwartału 2011 zaobserwować można wzrost liczby aktywnych klientów indywidualnych, o ponad 19,5%, do ponad 9,34 miliona.

fot. mat. prasowe

Liczba aktywnych klientów indywidualnych (2006-2011 w milionach osób)

Liczba aktywnych klientów indywidualnych (2006-2011 w milionach osób)


Analizując powyższe dane należy zwrócić uwagę, że dynamiczny wzrost obserwowany jest w obu kategoriach, zarówno wśród klientów aktywnie jak i potencjalnie korzystających z bankowości internetowej. Oznacza to, że nowi klienci są aktywni, a banki oferując w umowach elektroniczną obsługę transakcji nie próbują tylko poprawiać swoich statystyk, ale faktycznie odpowiednio rozpoznają potrzeby klientów i potrafią zachęcić do korzystania z usług przez Internet.

fot. mat. prasowe

Udział aktywnych klientów bankowości internetowej w ogólnej liczbie klientów posiadających umowy umo

Udział aktywnych klientów bankowości internetowej w ogólnej liczbie klientów posiadających umowy umożliwiające korzystanie z usług tego typu


Powyższy wykres potwierdza wysoki poziom aktywności klientów, wzrasta on wprost proporcjonalnie do upływu czasu korzystania z internetowej formy świadczenia usług bankowych. Klienci najpierw oswajają się z nowym rozwiązaniem, a z biegiem czasu zaczynają coraz częściej z niego korzystać, zachęcając jednocześnie kolejne osoby do tej formy bankowości. W obserwowanym okresie odnotowano zarówno wzrost ogólnej liczby klientów indywidualnych, jak i wzrost aktywnych klientów. Proporcja między tymi grupami utrzymuje się na stałym poziomie, udział klientów aktywnych wynosi ponad 57%. Utrzymuje się ona na stałym poziomie pomimo wzrostu liczby klientów indywidualnych o blisko 2,2 miliona w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Można wnioskować, że banki lepiej dobierają ofertę do potrzeb rynkowych, a z kolei klienci indywidualni są bardziej świadomi i korzystają z usług, do których mają dostęp. Niewątpliwie są to bardzo pozytywne zjawiska, tym ważniejsze że dotyczą stosunkowo długiego, rocznego okresu obserwacji.

Biorąc pod uwagę stale rozszerzający się dostęp do Internetu w dłuższej perspektywie ten wynik powinien nadal dynamicznie się poprawiać. Istotny wpływ może mieć rozwój mobilnych urządzeń zapewniających dostęp do Internetu. Niewątpliwie ważnym aspektem jest również praca wykonywana przez banki nad udoskonaleniem systemów i budowaniem aplikacji w coraz bardziej przyjazny i zrozumiały dla klientów sposób.

fot. mat. prasowe

Podsumowanie aktywności klientów indywidualnych

Podsumowanie aktywności klientów indywidualnych


Powyższa tabela wskazuje kolejne pozytywne zjawiska, które można zaobserwować w zachowaniu klientów indywidualnych. Dynamicznemu wzrostowi liczby klientów towarzyszy wzrost średniej wartości przelewu, o blisko 28% w obserwowanym okresie oraz wzrost wartości rozliczeń o ponad 20%. Oznacza to, że nie tylko coraz więcej klientów przekonuje się do korzystania z usług bankowości internetowej, ale obraca za jej pomocą coraz większymi kwotami.

 

1 2 ... 4

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: