Mikroprzedsiębiorcy a usługi finansowe
2012-05-17 13:26
Usługi finansowe dla firm © Elnur - Fotolia.com
Przeczytaj także: Mikroprzedsiębiorcy a usługi bankowe
fot. Elnur - Fotolia.com
Usługi finansowe dla firm
fot. mat. prasowe
Jakie cechy banku są istotne dla mniejszych przedsiębiorców?
– Badanie zrealizowaliśmy między innymi po to, żeby przygotowując naszą nową ofertę dla segmentu mikro, wcześniej szczegółowo poznać jego potrzeby – mówi Monika Szlosek, Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej Deutsche Bank PBC. – Wyniki badania pokazują, że filozofia współpracy mniejszych firm z bankami różni się całkowicie od tej, którą deklarują większe przedsiębiorstwa – zaznacza. – O ile duże firmy cenią przede wszystkim osobisty kontakt z dedykowanym im doradcą oraz szeroki wachlarz bankowych produktów, to dla przedsiębiorców działających na mniejszą skalę najistotniejszy jest dobry system obsługi internetowej, a także ceny za poszczególne usługi – dodaje.
Dużą wagę mniejsi przedsiębiorcy przywiązują do cen konkretnych usług świadczonych w ramach rachunku firmowego (jest to istotny wyznacznik dla 90 proc. ankietowanych). Mali przedsiębiorcy zwracają też uwagę na to, czy w ramach rachunku firmowego bank oferuje bezpłatne przelewy krajowe i zagraniczne (87 proc.) oraz wypłatę gotówki ze wszystkich bankomatów bez dodatkowych opłat (77 proc.). Dla takiej samej liczby ankietowanych ważne są niskie koszty obsługi gotówkowej.
Wśród istotnych cech rachunku firmowego, oprócz wspomnianych już bezpłatnych przelewów krajowych i zagranicznych i zaawansowanego systemu bankowości elektronicznej wysoko w hierarchii ważności rachunku znalazły się bezpłatne wypłaty z bankomatów w kraju i za granicą (13 proc.), bliskość oddziału banku (11 proc.) oraz cena za prowadzenie konta (10 proc.).
fot. mat. prasowe
Istotne cechy rachunku firmowego
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)