eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweMikroprzedsiębiorcy a usługi finansowe

Mikroprzedsiębiorcy a usługi finansowe

2012-05-17 13:26

Mikroprzedsiębiorcy a usługi finansowe

Usługi finansowe dla firm © Elnur - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Potrzeby dużych i małych firm sektora MSP z oczywistych względów znacząco się różnią. Istotne różnice widoczne są zarówno w kwestii postrzegania, oczekiwań, jak i korzystania z konkretnych usług finansowych - wynika z badania Deutsche Bank PBC przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini. W relacji z bankami polskie mikrofirmy zwracają przede wszystkim uwagę na funkcjonalność bankowości elektronicznej oraz ceny usług oferowanych w ramach rachunku. Informacji o produktach finansowych szukają przede wszystkim w Internecie. W przypadku większych firm sektora MSP najbardziej istotna jest rola i profesjonalizm doradcy.

Przeczytaj także: Mikroprzedsiębiorcy a usługi bankowe

fot. Elnur - Fotolia.com

Usługi finansowe dla firm

Mikroprzedsiębiorcy a usługi finansowe

W ramach części badania poświęconej mniejszym przedsiębiorcom Deutsche Bank zapytał o opinię na temat usług finansowych 500 polskich firm osiągających obroty do 5 mln zł rocznie. Większość z nich jest bardzo lojalna w stosunku do jednego tylko banku – 65 proc. właścicieli mniejszych przedsiębiorstw posiada rachunek firmowy w tym samym banku, w którym mają swoje konta prywatne. Czego oczekują od dostawcy usług finansowych? Przede wszystkim dobrego systemu bankowości elektronicznej – jako najistotniejszą cechę banku wskazało ją aż 91 proc. badanych przedsiębiorców. Dla większości Internet jest podstawowym kanałem zarządzania firmowym rachunkiem.

fot. mat. prasowe

Jakie cechy banku są istotne dla mniejszych przedsiębiorców?

Najważniejsza jest możliwość korzystania z bankowości elektronicznej


– Badanie zrealizowaliśmy między innymi po to, żeby przygotowując naszą nową ofertę dla segmentu mikro, wcześniej szczegółowo poznać jego potrzeby – mówi Monika Szlosek, Dyrektor Departamentu Bankowości Detalicznej Deutsche Bank PBC. – Wyniki badania pokazują, że filozofia współpracy mniejszych firm z bankami różni się całkowicie od tej, którą deklarują większe przedsiębiorstwa – zaznacza. – O ile duże firmy cenią przede wszystkim osobisty kontakt z dedykowanym im doradcą oraz szeroki wachlarz bankowych produktów, to dla przedsiębiorców działających na mniejszą skalę najistotniejszy jest dobry system obsługi internetowej, a także ceny za poszczególne usługi – dodaje.

Dużą wagę mniejsi przedsiębiorcy przywiązują do cen konkretnych usług świadczonych w ramach rachunku firmowego (jest to istotny wyznacznik dla 90 proc. ankietowanych). Mali przedsiębiorcy zwracają też uwagę na to, czy w ramach rachunku firmowego bank oferuje bezpłatne przelewy krajowe i zagraniczne (87 proc.) oraz wypłatę gotówki ze wszystkich bankomatów bez dodatkowych opłat (77 proc.). Dla takiej samej liczby ankietowanych ważne są niskie koszty obsługi gotówkowej.

Wśród istotnych cech rachunku firmowego, oprócz wspomnianych już bezpłatnych przelewów krajowych i zagranicznych i zaawansowanego systemu bankowości elektronicznej wysoko w hierarchii ważności rachunku znalazły się bezpłatne wypłaty z bankomatów w kraju i za granicą (13 proc.), bliskość oddziału banku (11 proc.) oraz cena za prowadzenie konta (10 proc.).

fot. mat. prasowe

Istotne cechy rachunku firmowego

Dla mikroprzedsiębiorców istotna jest możliwość dokonywania bezpłatnych przelewów


 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: