eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansowePłatności zbliżeniowe wyszły z niszy

Płatności zbliżeniowe wyszły z niszy

2012-07-05 11:02

Płatności zbliżeniowe wyszły z niszy

Płatności zbliżeniowe © pressmaster - Fotolia.com

Polacy dokonywali w maju br. już ponad 1,2 transakcji zbliżeniowych Visa na sekundę, co potwierdza szybkie przyzwyczajanie się konsumentów w naszym kraju do wygodnych i bezpiecznych płatności zbliżeniowych Visa - doskonałej alternatywy dla gotówki przy drobnych płatnościach.

Przeczytaj także: Płatności zbliżeniowe: Polska na czele Europy

Jak wynika z najnowszych danych organizacji Visa Europe, w maju br. dokonano w Polsce prawie 3,3 mln płatności zbliżeniowych Visa, czemu sprzyja szybko rosnąca – m.in. dzięki programowi Kartą Visa zapłacisz wszędzie - sieć akceptacji płatności zbliżeniowych. Obecnie kartami z funkcją zbliżeniową Visa oraz smartfonami wykorzystującymi aplikację Visa payWave można płacić w 70 tys. terminali w Polsce. Spośród krajów europejskich największa liczba płatności zbliżeniowych Visa dokonywana jest w Polsce; również ich wartość jest największa w naszym kraju.

„Realizowanie w Polsce już ponad jednej transakcji zbliżeniowej Visa na sekundę potwierdza, że polscy konsumenci szybko przekonują się do tego nowoczesnego sposobu płacenia, co dobrze rokuje zastępowaniu gotówki w segmencie płatności o niskiej wartości, gdzie do tej pory królowała ona niepodzielnie ” – stwierdził Jakub Kiwior, dyrektor Visa Europe w Polsce. Karty zbliżeniowe Visa umożliwiają błyskawiczne płatności za codzienne zakupy (do 50 zł) bez podawania karty sprzedawcy i wprowadzania kodu PIN – jak również płatności na większe kwoty wykonywane w „standardowy” sposób, czyli poprzez umieszczenie karty w czytniku kart z mikroprocesorem i potwierdzenie transakcji kodem PIN.

fot. pressmaster - Fotolia.com

Płatności zbliżeniowe

Płatności zbliżeniowe wyszły z niszy

Visa Europe promuje płatności zbliżeniowe Visa w różnych sieciach detalicznych poprzez premiowanie takich płatności nagrodami. Dla przykładu, taka kampania trwa od lutego br. w ponad 2,5 tys. sklepów sieci Żabka oraz siostrzanej sieci Freshmarket. W maju br. zakupy biletów w multipleksach Cinema City były premiowane porcją prażonej kukurydzy lub butelką wody, a w lipcu br. płacący zbliżeniowo kartami Visa w sieci kiosków Kolporter otrzymają puszkę Pepsi. W sklepach realizowane są także kampanie edukacyjne na temat możliwości płacenia zbliżeniowo kartami Visa. Taka kampania miała miejsce w tym roku w wybranych sklepach sieci Kaufland, a od końca maja br. podobna kampania trwa w super- i hipermarketach sieci Carrefour, w której m.in. krótkie animowane filmy edukacyjne wyświetlane są na ekranach czytników kart.

„Płatności zbliżeniowe Visa są istotną częścią strategii promowania przez organizację Visa Europe obrotu bezgotówkowego, a także ważnym etapem urzeczywistniania jej wizji przyszłości płatności (Visa’s Future of Payments); dlatego tak duży nacisk kładziemy na rozwój infrastruktury potrzebnej do płatności zbliżeniowych m.in. poprzez program rozwoju sieci akceptacji Kartą Visa zapłacisz wszędzie” – dodał Jakub Kiwior.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: