Bankowość mobilna czeka na boom
2012-07-11 13:54
Smartfon © Jess Yu - Fotolia.com
Przeczytaj także: Bankowość mobilna coraz ważniejsza
fot. Jess Yu - Fotolia.com
Smartfon
Mimo że w Polsce daleko nam jeszcze do tego wyniku, popularność urządzeń mobilnych, w tym przede wszystkim smartfonów, stale rośnie. Ma to wpływ nie tylko na zmianę sposobu użytkowania telefonii, ale przede wszystkim – na sposób korzystania z Internetu. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych, co piąty polski internauta korzysta obecnie z sieci za pośrednictwem „tradycyjnego telefonu komórkowego” lub smartfona. Widać też wyraźnie, iż użytkownicy smartfonów są znacznie bardziej skłonni korzystać z Internetu za pośrednictwem swojego telefonu niż ci, którzy posiadają „tradycyjną komórkę”.
fot. mat. prasowe
Częstotliwość korzystania z Internetu za pośrednictwem telefonów komórkowych i smartfonów
Mając Internet zawsze „pod ręką”, użytkownicy sieci wykonują coraz więcej „codziennych” czynności za jego pośrednictwem. Dotyczy to również czynności bankowych – co trzeci internauta korzystający z sieci za pośrednictwem smartfona wykorzystuje to urządzenie także w tym celu, a 8 proc. robi to co najmniej kilka razy w tygodniu.
fot. mat. prasowe
Wykonywanie czynności bankowych za pośrednictwem telefonów komórkowych i smartfonów
Raport IIBR „Mobilny konsument w świecie mobilnej bankowości i mobilnych płatności” pokazuje jednak, iż banki mają jeszcze dużo do zrobienia, aby zachęcić internautów do korzystania ze swoich usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Co prawda, internauci są skłonni korzystać ze smartfonów w celu znalezienia najbliższego bankomatu czy placówki banku lub sprawdzenia salda swojego konta, jednak wykonywanie za pośrednictwem smartfona czynności związanych z obsługą konta, jak na przykład: dokonywanie przelewów internetowych, płacenie rachunków czy dokonywanie operacji na karcie kredytowej należy do rzadkości.
fot. mat. prasowe
Czynności bankowe wykonywane przez Internet i skłonność do ich wykonywania za pomocą smartfona
„Rozwój technologii przesyłania danych, coraz doskonalsze urządzenia do ich odbioru oraz rosnące zaufanie do korzystania z usług internetowych są czynnikami w sposób znaczący wpływającymi na rozwój bankowości mobilnej. Duże wyświetlacze dają większy komfort korzystania z banku na swoim smartfonie czy tablecie, co wraz z szybkim wzrostem ich sprzedaży będzie stymulowało rozwój rynku mobilnych usług bankowych. Tworzone przez banki rozwiązania mobilne (aplikacje oraz serwisy w wersji lajt) umożliwiające korzystanie z ich usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych muszą jednak zostać dostosowane do oczekiwań użytkowników, aby zachęcić ich do rezygnacji z tradycyjnych komputerów na rzecz smartfonów czy tabletów” – dodaje Janusz Sielicki, Dyrektor ds. Badań w IIBR.
Informacje o badaniu
Badanie „Mobilny konsument w świecie mobilnej bankowości i mobilnych płatności” zostało zrealizowane metodą CAWI w dniach 5-14 czerwca 2012 roku na losowej reprezentatywnej próbie internautów w wieku 15+ lat.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)