eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweInvooclip upowszechni e-faktury?

Invooclip upowszechni e-faktury?

2012-10-31 10:30

Invooclip upowszechni e-faktury?

Invooclip upowszechni e-faktury? © Kurhan - Fotolia.com

W Polsce zaledwie kilkanaście procent firm korzysta z elektronicznych faktur. Jest to spowodowane m.in. trudnymi w interpretacji przepisami dotyczącymi zasad przygotowywania oraz przechowywania eFaktur i wiążącymi się z tym obawami przedsiębiorców. Z intencją wsparcia przedsiębiorców w tym aspekcie, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. wprowadziła na rynek usługę invooclip. Jest to nowe rozwiązanie, które umożliwia przesyłanie i przechowywanie faktur elektronicznych wysłanych do odbiorców, zgodnie z wymogami Ministerstwa Finansów. Koszty obsługi faktur elektronicznych za pośrednictwem systemu invooclip mogą być nawet 4-krotnie niższe w porównaniu do kosztów obsługi faktur papierowych.

Przeczytaj także: E-faktura możliwa także po akceptacji elektronicznej

- Invooclip powstał z myślą o tych przedsiębiorcach, którzy chcieliby korzystać z eFaktur, jednak mają obawy związane z ich wprowadzeniem w firmie. Właściciele firm często nie mają pewności jak interpretować zapisy rozporządzenia regulującego zasady przesyłania, przechowywania i trybu udostępniania eFaktur organom podatkowym i skarbowym. Mają również obawy związane z częstymi zmianami przepisów, ich niezrozumiałością i niestabilnością otoczenia prawnego, która nie sprzyja prowadzonej działalności gospodarczej. Prowadzi to do powstania swoistego dysonansu poznawczego, który szczególnie uwidacznia się w przypadku styczności z urzędami skarbowymi. W takiej sytuacji przedsiębiorcy wolą unikać ryzyka i pozostać przy, droższych w obsłudze, fakturach papierowych – mówi Marcin Raczkiewicz, dyrektor Linii biznesowej zarządzanie dokumentacją w Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A. – Invooclip pozwala podobnym obawom wyjść naprzeciw i upowszechnić eFaktury w Polsce – dodaje.

System opracowany przez KIR S.A. pozwala na dystrybucję, przechowywanie i udostępnianie organom skarbowym eFaktur zgodnie z zapisami rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. Invooclip zapewnia bowiem, wymaganą przez rozporządzenie, autentyczność pochodzenia eFaktury i integralność jej treści, dzięki zabezpieczeniu dokumentu bezpiecznym podpisem elektronicznym, składanym przy użyciu certyfikatu kwalifikowanego oraz możliwości znakowania tego podpisu czasem. Gwarantuje także ważność archiwizowanych dokumentów przez okres 6 lat, czyli o rok dłużej niż wymaga tego polskie prawo. - W rezultacie, dzięki tym technologiom, przedsiębiorca może udowodnić legalność faktury i wykazać prawo do odliczenia podatku VAT w przypadku kontroli skarbowej – wyjaśnia Marcin Raczkiewicz. – Z kolei kontroler skarbowy może sprawdzić legalność i autentyczność eFaktur na kilka sposobów: może uzyskać dostęp do systemu, otrzymać eFaktury na dowolnym nośniku danych, w formie e-maila z załącznikami lub wydruku kopii eFaktur – dodaje.

fot. Kurhan - Fotolia.com

Invooclip upowszechni e-faktury?

W Polsce zaledwie kilkanaście procent firm korzysta z elektronicznych faktur. Jest to spowodowane m.in. trudnymi w interpretacji przepisami dotyczącymi zasad przygotowywania oraz przechowywania eFaktur i wiążącymi się z tym obawami przedsiębiorców.


Faktury online nawet dla mikrofirm

Spełnienie wymagań prawnych jest możliwe dzięki zastosowaniu, wspomnianego wcześniej, podpisu elektronicznego. I chociaż nie jest to rozwiązanie narzucone prawnie, to poza modelem EDI (EDI – ang. Electronic Data Interchange, Elektroniczna Wymiana Danych), jako jedyne daje pełną gwarancję bezpieczeństwa prawnego określonego przez Ministerstwo Finansów, które trudno zapewnić innymi metodami w przypadku tego typu dokumentów. Oczywiście nie jest to jedyna zaleta usługi, gdyż dzięki invooclip przedsiębiorca uzyskuje dostęp do przechowywanych eFaktur online przez 24h na dobę. Może też wyszukiwać dokumenty według zdefiniowanego klucza i otrzymywać powiadomienia na temat odbioru eFaktury przez kontrahenta. Przyśpiesza to proces płatności i ułatwia zarządzanie fakturami. Bardzo istotnym udogodnieniem jest wsparcie wystawców faktur w procesie pozyskiwania akceptacji odbiorców faktur dla przesyłania ich w wersji elektronicznej. Jest to możliwe dzięki wprowadzeniu modułu zarządzania zgodami.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: