MasterCard PayPass w 2012 roku
2012-12-20 13:25
Płatności zbliżeniowe © AA+W - Fotolia.com
MasterCard w ostatnim roku znacznie zwiększył zasięg technologii PayPass w całej Europie. Płatności zbliżeniowe są obecnie realizowane w 26 krajach europejskich.
Przeczytaj także: Kolporter wprowadza płatność PayPass
Firma MasterCard Europe podsumowała najważniejsze osiągnięcia w zakresie technologii MasterCard® PayPass,™ w 2012 roku, zwracając uwagę, że konsumenci już w 26 krajach Europy (w tym 8 nowych, które dołączyły w 2012 roku) coraz chętniej korzystają z płatności typu Tap&Go™. PayPass to innowacyjne rozwiązanie dla konsumentów i sprzedawców, które stanowi wygodną alternatywę dla płatności gotówką. W technologię PayPass może być wyposażona każda debetowa, kredytowa czy przedpłacona karta MasterCard® lub Maestro®.Od stycznia 2012 r. liczba kart płatniczych z technologią PayPass wzrosła o ponad 50%, a w krajach, w których to rozwiązanie jest najpopularniejsze, czyli np. w Polsce, ponad połowa wszystkich kart ma funkcjonalność PayPass. We Francji, Niemczech, Włoszech, Turcji, Rosji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii wydano już ok. milion kart działających w technologii PayPass.
Liczba punktów detalicznych akceptujących takie transakcje wzrosła w omawianym okresie prawie dwukrotnie i wynosi obecnie 225 tys. placówek. Do grona najważniejszych detalistów, którzy akceptują płatności PayPass, należą m.in. Marks&Spencer, IKEA i BP.
Dzięki takim wynikom MasterCard nadal pozostaje marką pierwszego wyboru dla wielu konsumentów i akceptantów.
fot. AA+W - Fotolia.com
Płatności zbliżeniowe
„W tej chwili jedną piątą wszystkich transakcji dokonywanych w sklepach IKEA przy użyciu kart z logo MasterCard realizujemy zbliżeniowo. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wprowadzenia technologii PayPass we wszystkich ośmiu sklepach IKEA w Polsce. Dzięki płatnościom PayPass udało nam się skrócić kolejki w naszych sklepach — szczególnie w godzinach szczytu, np. w restauracji w porze obiadowej lub do kas w weekendy” — mówi Zofia Korbasiewicz, Treasury Manager w polskim oddziale firmy IKEA.
Wygoda i szybkość obsługi to priorytet dla dużych sklepów takich jak IKEA oraz dla przedsiębiorstw transportowych takich jak Transport for London (TfL). Firma TfL poinformowała ostatnio, że od grudnia 2012 r. w 8900 autobusach na terenie Londynu za przejazd będzie można płacić kartami MasterCard® PayPass™ i Maestro® PayPass™. „Chcemy, by ludzie mogli dokonywać płatności korzystając z produktu, który już mają w kieszeni i który gwarantuje bezpieczne i wygodne transakcje” — mówi Marion King, prezes oddziału MasterCard Wielka Brytania i Irlandia.
Posiadacze kart z technologią PayPass korzystając z wygody płatności zbliżeniowych przyczyniają się do rozwoju obrotu bezgotówkowego w Europie. W Polsce, liczba płatności za zakupy poniżej 50 PLN tylko w ostatnim roku wzrosła niemal o 50%, przy czym niemal jedna czwarta została dokonana przy użyciu technologii PayPass Tap&Go™.
„Rok 2012 był punktem zwrotnym dla technologii PayPass pod względem popularności w Europie — rozwiązanie to jest obecnie wykorzystywane przez miliony konsumentów i akceptowane przez tysiące placówek w całej Europie” — mówi Chris Kangas, Szef ds. PayPass w MasterCard Europe. „Najważniejsze jest edukowanie konsumentów. Gdy osoby korzystające z kart lub urządzeń obsługujących technologię PayPass zrozumieją, że są objęte taką samą ochroną przed oszustwami jak w przypadku konwencjonalnych płatności kartami MasterCard, płatności zbliżeniowe staną się nieodłącznym elementem ich codziennych zakupów.”
Technologia PayPass jest obecna w 48 krajach, a płatności dokonywane przy jej użyciu są akceptowane przez ok. 550 tys. placówek na świecie.
Przeczytaj także:
Płatności zbliżeniowe w Polsce rosną dynamicznie
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
płatności zbliżeniowe, karty zbliżeniowe, płatność bezstykowa, payPass, MasterCard, MasterCard PayPass
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)