Tanie konta online wspierają e-bankowość
2013-01-15 11:27
E-bankowość © Lasse Kristensen - Fotolia.com
Bankowość internetowa to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów. Niewątpliwie jednym z powodów stałego wzrostu jego popularności są korzyści cenowe, jakie zyskują klienci posiadający konta online.
Przeczytaj także: Nie przepłacaj za konto bankowe
Jak wynika z ostatniego raportu netB@nk Związku Banków Polskich na koniec III kwartału 2012 roku liczba klientów indywidualnych posiadających dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła blisko 19,8 miliona osób. W ciągu 12 miesięcy wzrosła ona o blisko 2,5 miliona klientów. Liczba aktywnych klientów indywidualnych w porównaniu z końcem września 2011 roku wzrosła o blisko 11 proc. i wyniosła niemalże 11 milionów użytkowników.Autorzy raportu zauważają, że aktywność klientów wzrasta wprost proporcjonalnie do upływu czasu korzystania z internetowej formy świadczenia usług bankowych. Klienci najpierw oswajają się z nowym rozwiązaniem, a z biegiem czasu zaczynają coraz częściej z niego korzystać, zachęcając jednocześnie kolejne osoby do tej formy bankowości. Oceniają oni, że banki lepiej dobierają ofertę do potrzeb rynkowych, zaś klienci są bardziej świadomi i korzystają z usług, do których mają dostęp.
Dane te dowodzą, że korzystanie z bankowości internetowej w naszym kraju stało się powszechne. Przyzwyczailiśmy się już do tego, że samodzielnie zlecamy przelewy, zakładamy lokaty czy wnioskujemy o kredyt. Bez wątpienia jednym z kluczowych powodów stałego wzrostu popularności bankowości internetowej jest fakt, że jest ona tańsza – zarówno dla banków, jak i dla klientów.
Samodzielne zarządzanie swoimi finansami przez klienta pozwala bankom na zmniejszenie liczby pracowników dedykowanych do podstawowej obsługi klientów, takiej jak przyjmowanie zleceń przelewów czy przekazywanie informacji o stanie środków na rachunku. To dalej zaś przekłada się na wymierne oszczędności. Właśnie dlatego banki zachęcają swoich klientów do korzystania z ich usług online. W jaki sposób? Niskimi kosztami, a właściwie ich brakiem, bowiem za prowadzenie konta internetowego banki często nie pobierają opłat. Szereg z nich idzie jeszcze dalej nie pobierając opłat za przelewy, o ile zlecane są one online, wypłaty z bankomatów krajowych, a także za wydanie karty debetowej do konta. Ostatni element jest w wielu przypadkach darmowy pod warunkiem, że klient płaci kartą debetową co najmniej określoną w skali miesiąca liczbę razy lub wydaje w ten sposób określoną kwotę.
fot. Lasse Kristensen - Fotolia.com
E-bankowość
Bankowość tradycyjna w dużym uogólnieniu wiążę się z koniecznością ponoszenia miesięcznej opłaty za prowadzenie rachunku, która w zależności od banku i wybranego rodzaju konta wynosi od kilku do nawet kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Niektóre oferty przewidują brak takiej opłaty pod warunkiem regularnych wpływów na rachunek w określonej wysokości. W płatnych pakietach – szczególnie tych droższych – banki oferują swoim klientom opiekę dedykowanego doradcy, możliwość korzystania z programów zniżkowych czy też dodatkowe usługi np. ubezpieczenie NNW lub asisstance.
Przeczytaj także:
Z bankowości internetowej korzysta 19 mln użytkowników
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
bankowość elektroniczna, banki, bankowość online, konto internetowe, bankowość internetowa
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)