eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseArtykułyAktualności finansoweMasterCard: płatności kartą popularne w wakacje

MasterCard: płatności kartą popularne w wakacje

2013-07-08 12:18

MasterCard: płatności kartą popularne w wakacje

W wakacje płacimy kartą © koji6aca - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Najnowsze badania MasterCard pokazują, że Europejczycy cenią sobie wygodę płatności bezgotówkowych podczas wakacji. Analiza wskazuje, że aż 91% badanych Europejczyków ma przy sobie kartę na wakacjach, w porównaniu z 60% respondentów, którzy korzystają z tej formy płatności w innych okresach. Badania informują także, że 53% ankietowanych chciałoby częściej móc płacić kartą podczas wakacyjnego wypoczynku.

Przeczytaj także: Jakie środki płatnicze na zagraniczne wakacje?

Głównymi powodami, dla których Europejczycy preferują płatności kartą są: wygoda (65%), obawa, że gotówka może zostać skradziona (41%), bezpieczeństwo (38%), brak wystarczającej ilości gotówki w portfelu (37%), szybkość (34%) oraz dokładniejsze śledzenie wydatków (30%). Dodatkowo, 44% Europejczyków jest przekonanych, że ze względu na tempo rozwoju innowacji, gotówka niedługo pozostanie reliktem przeszłości. Zdumiewające jest to, że 50% konsumentów w Europie wierzy, iż gotówka jest najtańszą formą płatności. W rzeczywistości każda osoba płaci (zwykle nie zdając sobie z tego sprawy) za przetwarzanie, obieg i ochronę twardej waluty. Dla przykładu, każdego Niemca rocznie obieg gotówkowy kosztuje 150 Euro.

fot. mat. prasowe

Odsetek europejskich konsumentów, którzy chcieliby płacić kartą częściej

53% ankietowanych chciałoby częściej móc płacić kartą podczas wakacyjnego wypoczynku.


Europejczycy na wakacjach niezwykle cenią szybkie i wygodne rozwiązania: 51% badanych wczasowiczów uważa, że szukanie bankomatu podczas urlopu to strata czasu. Mógłby być on spożytkowany na plaży lub w innym ciekawym miejscu. 29% turystów zwykle czuje się zagubionych, gdy otrzymują informację o niemożności zapłaty kartą. Jednakże nie w każdej sytuacji, są pewne wydatki, za które mieszkańcy starego kontynentu niechętnie płacą kartą. Drobne zakupy zwykle opłacane są gotówką. Płacimy w ten sposób również za pocztówki (85%), lody i przekąski (84%), napiwki dla kelnerów (83%), taksówki (77%) czy pamiątki (61%).

fot. mat. prasowe

Szukanie bankomatu podczas urlopu to strata czasu

51% badanych wczasowiczów uważa, że szukanie bankomatu podczas urlopu to strata czasu.


Według Jennifer Rademaker, dyrektor działu Head of Core Products Europe w MasterCard.„Bezgotówkowy styl życia staje się łatwiejszy każdego dnia. Europejscy konsumenci jasno dostrzegają zalety elektronicznych płatności podczas wakacji i w konsekwencji, coraz częściej chcą z nich korzystać. Z tych powodów zdecydowaliśmy się rozwinąć europejską kampanię społeczno-kulturalną NoCash Summer. W całej Europie pionierzy NoCash zostaną poddani wyzwaniu. Mają używać gotówki jak najrzadziej, płacąc kartą nawet za najmniejsze zakupy. Podczas następnych kilku tygodni, na naszym nowym blogu Tumblr: http://aworldbeyondcash.tumblr.com/ będą dzielić się zdjęciami, filmami i wiadomościami o rzeczywistości i korzyściach świata bezgotówkowego. Nie mamy wątpliwości, że będzie to dobra zabawa, otwierająca wszystkim oczy na zmianę form płatności.”

fot. mat. prasowe

Gotówka stanie się reliktem przeszłości

44% Europejczyków jest przekonanych, że ze względu na tempo rozwoju innowacji, gotówka niedługo pozostanie reliktem przeszłości.


O akcji NoCash Summer

NoCash Summer, jest wyjątkowym, paneuropejskim eksperymentem społecznym, stawiającym konsumentom za wyzwanie codzienne życie bez gotówki oraz śledzenie swoich zwyczajów związanych z wydatkami. O doświadczeniach przeżytych podczas realizacji postawionego celu uczestnicy będą dzielili się ze społecznością, w formie multimedialnych publikacji. Ich historie ukażą rzeczywistość związaną z życiem bez gotówki i podkreślą korzyści takiego rozwiązania.

Kampania NoCash Summer została stworzona, aby zgłębić specyfikę społeczeństwa bezgotówkowego. MasterCard odgrywa tutaj społeczną, edukacyjną, kulturalną i rozrywkową rolę w drodze ku bezgotówkowej przyszłości. Razem z kampanią, MasterCard Europe startuje profil Tumblr “A World Beyond Cash”, na którym przez następne miesiące prowadzona będzie kampania NoCash Summer, wraz z innymi, innowacyjnymi rozwiązaniami.

O rezultatach badania MasterCard
Raport prezentuje sondaż online. Pytania zadano 3310 respondentom (w wieku powyżej 18 lat) w 8 europejskich państwach tj.: Hiszpania, Włochy, Niemcy, Szwecja, Wielka Brytania, Francja, Polska, Ukraina. Wszyscy respondenci w ciągu ostatniego roku odbyli co najmniej dwudniowe wakacje. Każda z przebadanych osób posiadała kartę płatniczą i/lub kredytową. Sondaż przeprowadzono pomiędzy 29 maja a 4 czerwca 2013 roku.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć bank.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: