  • 1. Data: 2008-11-10 16:47:06
    Temat: 12% na lokacie w USD?
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    No przechodziłem dziś w Tbilisi koło miejscowego banku ProCredit - i uwagę
    moją przyciągnęły afisze reklamujące lokaty terminowe w USD. Lokata
    3-miesięczna - 8%, lokata 24 miesięczna - 12%. Ki czort?

    Porównałem z Polską i UK: Citibank UK reklamuje lokaty w USD - 2.50%. ING PL
    daje 2% na lokacie USD 24-mies. Inne banki podobnie.

    Kurcze, nic tylko oszczędzać w Gruzji...

    k.

  • 2. Data: 2008-11-10 17:06:07
    Temat: Re: 12% na lokacie w USD?
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > PL daje 2% na lokacie USD 24-mies. Inne banki podobnie.
    >
    > Kurcze, nic tylko oszczędzać w Gruzji...

    a banku nie zalozyl ichni Grobelny ? ;-)

  • 3. Data: 2008-11-10 17:08:38
    Od: WG <w...@i...com>

    kashmiri pisze:
> [...]
    > ING PL daje 2% na lokacie USD 24-mies. Inne banki podobnie.
    >
    > Kurcze, nic tylko oszczędzać w Gruzji...

    eee jakaś słaba ta lokata, u nas pod koniec lat 80 w BKO deponując
    złotówki, miałeś oprocentowanie w skali roku rzędu 250% :)

    Pozdrawiam W.

  • 4. Data: 2008-11-10 18:10:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    WG wrote:

    > eee jakaś słaba ta lokata, u nas pod koniec lat 80 w BKO deponując
    > złotówki, miałeś oprocentowanie w skali roku rzędu 250% :)

    tylko, że on pisze o lokacie w USD.
    W tamtym czasach za lokatę w USD to mogłeś iść do pierdla a nie mieć
    oprocentowanie.

  • 5. Data: 2008-11-10 20:55:53
    Od: WG <w...@i...com>

    witek pisze:

    > tylko, że on pisze o lokacie w USD.
    > W tamtym czasach za lokatę w USD to mogłeś iść do pierdla a nie mieć
    > oprocentowanie.

    w czasach BKO posiadanie i handel walutą był już legalny :)

    W.

  • 6. Data: 2008-11-10 21:48:48
    Od: k...@o...pl

    On 10 Lis, 21:55, WG <w...@i...com> wrote:

    > w czasach BKO posiadanie i handel walutą był już legalny :)
    w czasach BKO oszczędzać w dolarach to był bardzo głupi pomysł
    sztywny kurs złotówki do dolara (Balcerowicz zaszalał, w sąsiednich
    krajach był przynajmniej sztywny kurs lokalnej waluty do koszyka
    walut) a w kraju szalała inflacja.

  • 7. Data: 2008-11-11 08:54:26
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 10 Lis, 21:55, WG <w...@i...com> wrote:

> [...]
    > sztywny kurs złotówki do dolara (Balcerowicz zaszalał, w sąsiednich
    > krajach był przynajmniej sztywny kurs lokalnej waluty do koszyka

    W poprzednich latach NBP także ustalał sztywny kurs złotego zarówno do
    dolara jak i do rubla transferowego na poziomie ok. 100 USD za średnie
    wynagrodzenie (kurs czarnornorynkowy dawał 20-30 USD). Nigdy nie był to
    koszyk walut.

    Gdyby nie sztywny kurs USD w 1990, przy ówczesnej nadwyższe w handlu
    zagranicznym złoty z pewnością umocniłby się powodując jeszcze większe
    straty u posiadaczy dewiz. Ale to wiemy z perspektywy czasu bo w 1989 mało
    kto wierzył w powodzenie reform i utrzymanie płynnosci walutowej przez
    państwo dłużej niż przez 1-2 miesiące.

    Anatol

  • 8. Data: 2008-11-11 18:09:03
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "sensei" <n...@n...pl> wrote in message
    > Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > a banku nie zalozyl ichni Grobelny ? ;-)

    Chyba nie. Większośc banków w tym pięknym kraju daje podobne oprocentowanie.
    Aż miło patrzeć, jak moje 5000 USD rośnie z prędkością 1 USD dziennie na
    zwykłym koncie oszczędnościowym 7%. Kapitalizacja pokazywana jest na
    podglądzie na bieżąco :) - choć naliczna raz w roku :(

    k.

  • 9. Data: 2008-11-11 18:10:44
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote in message

    > tylko, że on pisze o lokacie w USD.
    > W tamtym czasach za lokatę w USD to mogłeś iść do pierdla a nie mieć
    > oprocentowanie.

    Ej, przeginasz, moja mama od roku 1979 trzymała w banku fortunę - całe 12
    USD. Wtedy tylko Pekao prowadził rachunki walutowe.

  • 10. Data: 2008-11-11 20:21:05
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message

    > Ej, przeginasz, moja mama od roku 1979 trzymała w banku fortunę - całe 12
    > USD. Wtedy tylko Pekao prowadził rachunki walutowe.

    I chyba wogóle rachunki. Rachunek złotówkowy dla osoby prywatnej to była
    rzadkość.

    Kiedy 1993 roku zakładałem rachunek złotówkowy w Pekao, kwit potwierdzenia
    otwarcia był dla rachunku walutowego. Pani skreśliła "walutowe" i napisała
    "PLZ". Zostało "zgdnie z obowiązującymi przepisami dewizowymi".
    Podobnie kiedy w grudniu 1996 otwierałem rachunek dostałem takie samo
    potwierdzenie (jeszcze je mieli), teraz pani zamiast "rachunki walutowe"
    napisała "Eurokonto" i skreśliła "dewizowymi". Rozwineli się :).

    A teraz? Rachunku nie posiada chyba tylko były premier. Nawet jego mama ma.

    MichalL