  • 1. Data: 2010-11-23 19:07:30
    Temat: 7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Eric Cantona ma ciekawy pomysł:
    http://www.sport.pl/pilka/1,64946,8704711,Eric_Canto
    na_nawoluje_do_bezkrwawej_rewolucji.html

    Mniejsza o ideologie, potrząśnięcie rządami, rzucenie światowej
    finansjery na kolana i inne mało realne marzenia. Podoba mi się ten
    łobuzerski przykład obywatelskiej "nieprzewidywalności" i z chęcią się
    przyłaczę. W sumie od kilku dobrych lat nie widziałem wszystkich moich
    pieniędzy na jednej kupce, w gotówce i z chęcią sobie to wrażenie
    powtórzę - a skoro nadarza się pretekst to dlaczego nie 7 grudnia? ;-)

  • 2. Data: 2010-11-23 19:13:34
    Temat: Re: 7 grudnia - wycofujemy pieniądze z banków
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości grup

    Hehehe, jako zabawa fajna idea, ale "system" od tego nie upadnie. Owszem,
    środki w bankomatach i kasach skończą się bardzo szybko i jak ktoś nie
    będzie na początku kolejki to się nie załapie, ale system finansowy jako
    taki nie upadnie.

  • 3. Data: 2010-11-23 19:26:25
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2010 1:07 PM, JanKo wrote:
    > Eric Cantona ma ciekawy pomysł:
    > http://www.sport.pl/pilka/1,64946,8704711,Eric_Canto
    na_nawoluje_do_bezkrwawej_rewolucji.html

    jak ktoś sie na czymś nie zna i sie na ten temat wypowiada, to potem
    właśnie takie głupoty powstają.

  • 4. Data: 2010-11-23 19:27:50
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent MarekZ nadaje:
    > Hehehe, jako zabawa fajna idea, ale "system" od tego nie upadnie.

    Mnie upadek "systemu" nie interesuje. Bardziej mnie interesuje
    eksperyment społeczny. Czy ludzie odważą się wyciągnąć własne pieniądze
    z banku? Jeśłi nie mają odwagi to czy tak naprawdę te pieniądze należą
    jeszcze do nich czy już do banku?
    Tak na chłodno wyliczyłem sobie że bez większych kłopotów i kosztów
    mógłbym w ciągu 2-3 dni spieniężyć 50% wszystkiego co mam czyli jestem
    niewolnikiem tylko w połowie ;-)

  • 5. Data: 2010-11-23 19:34:14
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości grup

    Ludziom nie będzie się chciało:
    - iść do banku,
    - tracić odsetek za 1 dzień albo nie daj boże likwidować jakieś lokaty,
    - ryzykować kradzieży gotówki.

  • 6. Data: 2010-11-23 19:34:49
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2010 1:27 PM, JanKo wrote:
    > Agent MarekZ nadaje:
    >
    > Mnie upadek "systemu" nie interesuje. Bardziej mnie interesuje
    > eksperyment społeczny. Czy ludzie odważą się wyciągnąć własne pieniądze
    > z banku?

    przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć a po co mieliby to robić.

    tak dla jaj zrobi to nie wielu bo tylko tylu bedzie sie chciało.
    reszta zrobi to (a właściwiej będzie próbowała to nieskutecznie zrobić)
    jak się ich postraszy, ze stracą kasę.

    a dlaczego nieskutecznie? bo w myśl prostej zasady: "nie mamy pańskiego
    płaszcza i co nam pan zrobisz?"

    > Jeśłi nie mają odwagi to czy tak naprawdę te pieniądze należą
    > jeszcze do nich czy już do banku?

    odwaga nie ma tu nic do rzeczy, bardziej rozsądek albo jeszcze
    dokładniej odporność na czyjąś głupotę.

  • 7. Data: 2010-11-23 19:34:54
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent witek nadaje:
    > jak ktoś sie na czymś nie zna i sie na ten temat wypowiada, to potem
    > właśnie takie głupoty powstają.

    Jeśli coraz to wyżej postawieni "eksperci" i "znawcy" usiłują ośmieszyć
    te ewidentne głupoty to znaczy że mają pełne majty ze strachu.
    A pełne majty "ekspertów" i "znawców" to jest poważna sprawa a nie
    głupota ;-)

  • 8. Data: 2010-11-23 19:43:55
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent MarekZ nadaje:
    > Ludziom nie będzie się chciało:
    > - iść do banku,
    > - tracić odsetek za 1 dzień albo nie daj boże likwidować jakieś
    > lokaty, - ryzykować kradzieży gotówki.

    Nigdy im się "nie będzie chciało". I tak ciche myszki do samej
    śmierci...

    Był taki film o bankowości - "Leon Zawodowiec". Między Jeanem Reno a
    jego "bankierem" Danny'm Aiello wszystko było cudownie do czasu gdy ten
    pierwszy nie poprosił o "własne" pieniądze.
    Warto czasem wcześniej powiedzieć - "sprawdzam!"

  • 9. Data: 2010-11-23 19:45:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > pierwszy nie poprosił o "własne" pieniądze.
    > Warto czasem wcześniej powiedzieć - "sprawdzam!"

    Nie mówię, że nie warto. Pomysł mi się w ogóle bardzo podoba. Tylko martwię
    się, że w praktyce będzie to o wiele mniej spektakularne niż mogłoby być.

  • 10. Data: 2010-11-23 19:56:00
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent witek nadaje:
    > odwaga nie ma tu nic do rzeczy, bardziej rozsądek albo jeszcze
    > dokładniej odporność na czyjąś głupotę.

    Jeśli nie możesz, kiedy zechcesz, wziąć w garść WŁASNYCH pieniędzy do
    których, jak wszyscy cię zapewniają, masz całodobowy dostęp to czy to
    jest bardziej "rozsądek" czy "odporność"?
    Jedno i drugie określenie to psychiczna blokada, która powstrzymuje
    lepiej niż kłódka. - "nie mogę wypłacić z banku własnych pieniędzy,
    muszę być rozsądny"