  • 1. Data: 2009-05-25 05:27:07
    Temat: A propos lichwiarstwa...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Kredyt na 612 proc.
    (PAP, tm/25.05.2009, godz. 06:03)

    Lichwiarze wykorzystują to, że Polacy popadają w coraz większą spiralę
    zadłużenia - pisze "Dziennik".

    Według ostatnich danych ponad 600 tys. osób krąży od banku do banku, by
    dostać pożyczkę na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów. Banki odsyłają
    je z kwitkiem. To świetna okazja dla nieuczciwych naciągaczy, bo coraz
    więcej ludzi trafia właśnie do nich. Istnieje cały system pożyczek w drugim
    obiegu, reklamowanych jako dostępne dla każdego, nawet najbardziej
    zadłużonego.

    Naciągacze sprytnie obchodzą ustawę antylichwiarską. Biorą dodatkowe opłaty
    wstępne, za ubezpieczenie i podpisanie umowy. Rzeczywiste oprocentowanie w
    firmie, która udziela szybkich pożyczek, o nazwie SMS Kredyt wynosi... 612
    procent - przestrzega "Dziennik".
    http://biznes.onet.pl/0,1976816,wiadomosci.html

    Az z ciekawosci zerknalem na https://www.smskredyt.pl/oferta.html...
    Poczytajcie i teraz sobie dalej zle piszcie o bankach ;)
    Co ciekawe za takich ludzi nikt sie nie bierze...

    1/ twierdza "Pamiętaj! Weryfikujemy naszych klientów w Biurze Informacji
    Kredytowej (BIK), więc jeśli masz negatywny wpis, nie składaj wniosku.
    Musisz posiadać także udokumentowane stałe miesięczne dochody, które
    będziemy potwierdzać u Twojego pracodawcy. "
    https://www.smskredyt.pl/pozyczka_krok_po_kroku.html - nikomu nie przyszlo
    do glowy sprawdzic dlaczego i na jakich zasadach maja dostep, oczywiscie
    zapewne jest to jedna wielka sciema, ale sprawdzic byloby warto bo moze ktos
    z BIKu lub jakiegos banku sprzedaje dane o klientach...

    2/ sprzedaja "NOWOŚĆ W OFERCIE! KREDYT GOTÓWKOWY "
    https://www.smskredyt.pl/kredyt_gotowkowy.html - AFAIK udzielanie kredytow
    jest zarezerwowane tylko dla bankow a to jest jakas sp. z o.o.
    http://krs.cors.gov.pl/Podmiot.aspx?nrkrs=0000284629

    MK

  • 2. Data: 2009-05-25 05:31:43
    Temat: Re: A propos lichwiarstwa...
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Az z ciekawosci zerknalem na https://www.smskredyt.pl/oferta.html...
    > Poczytajcie i teraz sobie dalej zle piszcie o bankach ;)

    Hehe... to mi sie podoba...
    "Prawo nakłada obowiązek informowania Klientów o wielkości stopy RRSO.
    Wielkość ta zależy w dużej mierze od okresu na jaki udzielana jest pożyczka.
    Zapraszamy do zapoznania się z artykułem publikowanym w Gazecie Bankowej
    oraz Rzeczpospolitej na temat RRSO. Artykuł ten wyjaśnia błędne postrzeganie
    RRSO oraz tłumaczy dlaczego przy takim samym koszcie pożyczki a różnych
    okresach spłaty następuje nieuzasadniony wzrost wartości stopy RRSO."

    MK

  • 3. Data: 2009-05-25 06:16:19
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    - AFAIK udzielanie kredytow
    > jest zarezerwowane tylko dla bankow a to jest jakas sp. z o.o.

    Nie, przyjmowanie wkładów (lokaty) jest zarezerwowane dla banków. Pożyczki
    może udzielać każdy.

    Darek

  • 4. Data: 2009-05-25 06:19:34
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote in message
    >- AFAIK udzielanie kredytow
    >
    > Nie, przyjmowanie wkładów (lokaty) jest zarezerwowane dla banków. Pożyczki
    > może udzielać każdy.

    Pozyczki tak, kredytu nie.

    MK

  • 5. Data: 2009-05-25 06:30:04
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Maj, 08:16, "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote:

    > Nie, przyjmowanie wkładów (lokaty) jest zarezerwowane dla banków. Pożyczki
    > może udzielać każdy.

    Niekoniecznie, możesz włożyć wkład np. do spółki komandytowej. Jeśli
    się umówisz, może on byc oprocentowany według dowolnej stopy.

  • 6. Data: 2009-05-25 08:53:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szczurwa" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    >Niekoniecznie, możesz włożyć wkład np. do spółki komandytowej.
    >Jeśli
    >się umówisz, może on byc oprocentowany według dowolnej stopy.

    A w ogole moze byc oprocentowany, czy masz tylko udzial w zyskach
    wedle umowy ?

    Co do lokat to spolka moze wyemitowac obligacje .. oraz np udzielic
    kredytu kupieckiego :-)

    J.

  • 7. Data: 2009-05-25 08:54:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > Pozyczki tak, kredytu nie.

    A to jakas roznica ?

    J.

  • 8. Data: 2009-05-25 10:53:43
    Od: m...@i...pl

    On 25 Maj, 10:54, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A to jakas roznica ?

    Miedzy kredytem i pozyczka? Oczywiscie, ze jest... dla zwyklego
    uzytkownika najbardziej widoczna roznica jest to, ze pozycki udziela
    sie w oparciu o Kodeks cywilny, a kredytu o Prawo bankowe. Jak sie
    zablebisz to zobaczych np. ze udzialenie kredytu jest czynnoscia
    bankowa, a udzielenie pozyczki jest taka tylko jesli to robi bank.
    Zobaczysz takze, ze inne sa regulacje co do wlasnosci, zaplaty itd...

    MK

  • 9. Data: 2009-05-25 11:29:12
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    MK <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    > oczywiscie zapewne jest to jedna wielka sciema, ale sprawdzic byloby
    > warto bo moze ktos z BIKu lub jakiegos banku sprzedaje dane o

    Każda firma, nie tylko bank może mieć dostęp do danych BIK poprzez
    http://www.infomonitor.pl/u235/navi/31628

  • 10. Data: 2009-05-25 12:13:45
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Maj, 10:53, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A w ogole moze byc oprocentowany, czy masz tylko udzial w zyskach
    > wedle umowy ?

    Może być oprocentowany, jeśli umowa spółki tak stanowi. Udział w
    zyskach to swoją drogą.