  • 1. Data: 2009-04-05 18:12:35
    Temat: ABNAMROBANK olandia problem z karta
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Podczas próby zalogowania się do bankowości elektronicznej błednie wpisano
    pin w urządzeniu generujacym kody- e-dentifier:
    https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
    Teraz nawet podczas próby wypłat z bankomatu(pin podawany na 100% poprawny)
    pokazuje się komunikat: przekroczona liczba błednych pinów.
    Karta holenderska, kontakt z bankiem więc utrudniony. Czy faktycznie karta
    została zablokowana?
    Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?

    Kris

  • 2. Data: 2009-04-05 21:52:24
    Temat: Re: ABNAMROBANK olandia problem z karta
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net>

    Prawdopodobnie karta została zablokowana.

    Zadzwoń do ABN Amro
    (https://www.abnamro.nl/en/prive/contact/f_contact.h
    tml) - na infolinii Ci
    pomogą. Mówią ładnie po angielsku. Jeśli tylko odpowiednio potwierdzisz
    swoją tożsamość (np. za pośrednictwem kodu, który powinieneś był ustalić
    wcześniej), to karta zostanie odblokowana.
    Jeśli nie masz telekodu - zadzwoń i poproś o wysłanie go (tylko na adres,
    który jest zdefiniowany w banku).

    G.

  • 3. Data: 2009-04-05 21:53:40
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net>

    Użytkownik "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:g...@h...gregu.cjb.net...
    [...]

    Tfu! Przepraszam za top-post...

    :(

    G.

  • 4. Data: 2009-04-06 05:18:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > wcześniej), to karta zostanie odblokowana.
    > Jeśli nie masz telekodu - zadzwoń i poproś o wysłanie go (tylko na adres,

    OK dzieki za wyjaśnienia.
    Sprawa dotyczy mojego tescia który w zeszłym roku pracował w Holandi i
    musiał załozyc tam konto. Czy ustalał telekod nie wie. Czy ten telekod jest
    zapisany gdzies w papierach które dostał przy podpisywaniu umowy o konto?
    Drugi problem to taki ze bank ma jego "holenderski" juz nieaktualny adres a
    teściu teraz jest w Polsce i do holandi w najbliższych miesiącach się nie
    wybiera.
    Druga sprawa: ten
    identifier(https://www.abnamro.nl/nl/logon/identific
    ation.007) jak został
    zle wpisany pin zablokował karte(trzykrotnie zły pin )
    Ale skąd bankomat "wie" że karta jest zablokowana- w bankomacie pin był juz
    wpisywany prawidłowo.
    Identyfier zablokował pewnie czip na karcie- a może sa bankomaty które nie
    czytaja informacji z czipa tylko z paska magnetycznego?
    Ta sobie kombinuje- co Wy na to.

    Kris

  • 5. Data: 2009-04-06 22:40:52
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net>

    Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > musiał załozyc tam konto. Czy ustalał telekod nie wie. Czy ten telekod
    > jest zapisany gdzies w papierach które dostał przy podpisywaniu umowy o

    Telekod (za moich czasów, czyli >4 lata temu) dostawało się oddzielnie,
    listem, w takiej dość ciekawej formie - druk komputerowy przygotowany na
    papierze zadrukowanym z drugiej strony jakimś w miarę losowym wzorem.
    Uniemożliwiało to podejrzenie kodu przez prześwietlenie koperty.
    Generalnie - biały papier z perforacją z boku (trzeba oderwać, żeby dostać
    się do środka) i ze zwykłym drukiem.

    Oczywiście przez te parę lat technologia mogła pójść naprzód ;)

    > Drugi problem to taki ze bank ma jego "holenderski" juz nieaktualny adres
    > a teściu teraz jest w Polsce i do holandi w najbliższych miesiącach się
    > nie wybiera.

    To trochę kicha :( Bo przez telefon takich rzeczy nie da się za bardzo
    załatwić. Procedury mają i już. W sumie to dobrze, bo strach byłoby
    cokolwiek w takim banku trzymać, jeśli takie rzeczy dałoby się przez telefon
    załatwić :)

> [...]
    > Identyfier zablokował pewnie czip na karcie- a może sa bankomaty które nie
    > czytaja informacji z czipa tylko z paska magnetycznego?

    Przy okazji
    (https://www.abnamro.nl/en/images/Generiek/PDFs/090_
    Expats_Pages/E%252Edentifier_User%2527s_Guide.pdf):

    7. My e.dentifier is indicating: PIN ERROR or PIN BLOCKED
    If the e.dentifier displays the indication PIN ERROR, you have keyed in an
    incorrect PIN. Check that there is an ABN AMRO card in the e.dentifier.
    Press OK and enter the correct PIN. NB: if you key in an incorrect PIN three
    times in succession, the chip on your card will be blocked. The e.dentifier
    will then show the message PIN BLOCKED. After keying in C or OK you will
    then see the message: GO TO BANK. Your card can no longer be used for access
    to Internet Banking or for charging your Chipknip. You can still use your
    card for cash machines and POS terminals. For security reasons the Chipknip
    can only be unblocked on presentation of ID (proof of identity). You can do
    this at any ABN AMRO branch in The Netherlands.

    Z tego wynika, że karta powinna nadawać się do płacenia w POSach bez użycia
    chipa. Dodatkowo w starszych bankomatach (nie czytających chipa) powinno dać
    się pobrać pieniądze. Funkcjonalność Chipknip w PL nie działa, więc to nic
    nie zmienia :)

    Zupełnie przy okazji - polecam przy następnej wizycie w NL zmienić adres na
    taki w Polsce. Do zrobienia w każdym oddziale ABN AMRO (nie musi być tam,
    gdzie rachunek został otwarty). Jest to znaczna wygoda, choćby cała
    korespondencja przychodzi na ten adres, a bank raczej nie pobiera za to
    dodatkowych opłat. Zmieniają tylko typ konta na nierezydenckie.

    Pozdrawiam,
    G.

  • 6. Data: 2009-04-07 13:40:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > korespondencja przychodzi na ten adres, a bank raczej nie pobiera za to
    > dodatkowych opłat. Zmieniają tylko typ konta na nierezydenckie.

    Próbowalismy zakleic czip tasma i myślałem że wtedy bankomat zczyta z paska.
    Niestety wtedy wyskoczył komunikat ze bankomat nie moze rozpoznac karty

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-04-07 19:11:38
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net>

    grup dyskusyjnych:grfl5a$sqp$...@n...onet.pl...

> [...]
    >>
    > Próbowalismy zakleic czip tasma i myślałem że wtedy bankomat zczyta z
    > paska. Niestety wtedy wyskoczył komunikat ze bankomat nie moze rozpoznac

    Na pasku jest zapisane, że karta ma chip. W takim bankomacie niestety nie
    zadziała - on ma zaszyte, że jeśli chip jest, to ma z niego skorzystać.
    Trzeba szukać jakiegoś starego, który jeszcze w ogóle o chipach nie słyszał.
    I wtedy najlepiej całą kasę wybrać, bo już takich chyba mało i a nuż
    wymienią...

    Może ktoś inny się dołączy i rzuci paroma adresami, a jak nie - zacznij nowy
    wątek :) Gdzie bankomat bez obsługi chipa :)

    Powodzenia w każdym razie!
    G.

  • 8. Data: 2009-04-07 20:46:01
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.net> writes:

    > Na pasku jest zapisane, że karta ma chip. W takim bankomacie niestety
    > nie zadziała - on ma zaszyte, że jeśli chip jest, to ma z niego
    > skorzystać.

    Trzeba tez pamietac o tym, ze terminale moga miec baze BINow i moga
    wiedziec, ze dana karta ma procesor, nawet jesli pasek o tym nie
    wspomina.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2009-04-09 12:12:54
    Od: "kashmiri" <x...@g...com>

    Kris <k...@w...pl> had the courage to write:
> [...]
    > karta została zablokowana?
    > Czy jest jakaś mozliwośc wypłaty srodków z bankomatu?

    Z bankomatu nie wiem - powinno zadziałać, jeśli przeprogramujesz dane z
    paska (żeby dawał priorytet paskowi, nie chipowi).

    Za to spróbuj Alior Speeda - powinno się udać obciążyć kartę, a gotówkę
    dostajesz na konto w PL.

    k.

  • 10. Data: 2009-04-09 14:02:05
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kashmiri" <x...@g...com> napisał w wiadomości
    > Kris <k...@w...pl> had the courage to write:
    >

    > Z bankomatu nie wiem - powinno zadziałać, jeśli przeprogramujesz dane z
    > paska (żeby dawał priorytet paskowi, nie chipowi).

    Jak to zrobić?

    na konto w PL.

    Krzysiek