  • 1. Data: 2012-10-08 11:33:25
    Temat: Absurdalne kalkulatory sesji Elixir
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    W "Ulubionych" miałem zapisane adresy do takich dwóch stron
    zawierających kalkulatory czasów wykonywania przelewów pomiędzy bankami:
    http://www.elixirsesja.pl/
    http://kiedykasa.pl/

    Postanowiłem skorzystać z tych kalkulatorów i otrzymane wyniki
    spowodowały, że mi ręce opadły.
    Oba kalkulatory w ogóle nie biorą pod uwagę, że banki zamykają
    przyjmowanie zleceń znacznie wcześniej, niż ma nastąpić sesja Elixir.
    Przykładowo, zlecając o godzinie 10:45 przelew z Kredyt Banku do mBanku,
    kalkulator przyjmuje, że przelew pójdzie pierwsza sesją Elixiru i środki
    będę w mBanku już o godz. 12:00, chociaż w KB zamkniecie przelewów na
    pierwszą sesję następuje już o godz. 8 rano!
    Ten sam problem dotyczy także innych banków, a w przypadku banków
    księgujący przelewy przychodzące III sesją dopiero następnego dnia, błąd
    wyników wynosi już cały jeden dzień.
    Piszę o tym tutaj, gdyż:
    1) przypuszczam, że właściciele tych stron z kalkulatorami przelewów są
    userami tej grupy
    2) żeby ostrzec innych przed używaniem tych kalkulatorów.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof