-
1. Data: 2011-05-06 09:47:36
Temat: [Alior] Opłaty windykacyjne od 1 maja
Od: guest <n...@T...pl>
Poniżej treść z wyciągu KK.
Niestety nie dokopałem się w regulaminie, jakie jest kryterium aktywacji
procedury windykacyjnej i co decyduje o tym że sms a nie telefon lub monit.
Może ktoś wie?
Inna sprawa, czy takie opłaty są legalne. Ktoś ma wiedzę pełniejszą niż
moja, tj. "słyszałem, że w telewizji mówili, że nie"?
----------------------------------------------------
----------------
Szanowni Państwo,
przypominamy, że w związku z wprowadzanymi od 1 maja 2011 r. zmianami w
Taryfie Opłat i Prowizji (Rozdział V - Karty Kredytowe) "Opłaty za
czynności windykacyjne" tj.
- Opłata za wygenerowanie i wysłanie przypomnienia SMS o spłacie
niezapłaconego zadłużenia karty kredytowej,
- Opłata za przypomnienie telefoniczne o spłacie niezapłaconego
zadłużenia karty kredytowej,
- Sporządzenie i wysłanie monitu
księgowane są przez Bank w pierwszej kolejności po otrzymaniu środków od
Państwa. Ich wysokość należy doliczyć do kwoty minimalnej/całkowitej
widniejącej na otrzymanym wyciągu z karty kredytowej.
Z poważaniem,
Zespół Alior Banku
-
2. Data: 2011-05-06 11:13:00
Temat: Re: [Alior] Opłaty windykacyjne od 1 maja
Od: "Q" <n...@s...pl>
> Inna sprawa, czy takie opłaty są legalne. Ktoś ma wiedzę pełniejszą niż
> moja, tj. "słyszałem, że w telewizji mówili, że nie"?
"Raiffeisen Bank zastrzegał sobie prawo wielokrotnego obciążania kosztami
swoich klientów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał taką praktykę
za niezgodną z prawem, karząc bank na kwotę ponad 2,4 miliona złotych.
Praktyka polegała na możliwości pobierania opłat za bliżej nieokreślone
czynności bankowe w odgórnie ustalonej kwocie (opłata za obsługę
nieterminowej spłaty). Równolegle bank zastrzegał sobie prawo pobierania
należności za wysyłanie monitów i pism windykacyjnych - są to również
czynności bankowe. Urząd ustalił, że w ten sposób bank zapewnił sobie
możliwość wielokrotnego obciążania konsumenta zalegającego ze spłatą
zadłużenia - poprzez pobieranie kilku opłat za identyczne czynności. Zgodnie
z prawem konsument nie powinien być obciążany za to samo kilkukrotnie.
Zakwestionowana przez Urząd klauzula znajduje się już w Rejestrze
postanowień niedozwolonych."
http://www.leki.senior.pl/98,0,UOKiK-Raiffeisen-Bank
-zlamal-prawo-Musi-zaplacic-miliony,9757.html
Cos w podobnej kwestii zrobili ze zlodziejami z Cetelem / Sygma?
-
3. Data: 2011-05-06 11:59:59
Temat: Re: [Alior] Opłaty windykacyjne od 1 maja
Od: guest <n...@T...pl>
W dniu 2011-05-06 13:13, Q pisze:
> Praktyka polegała na możliwości pobierania opłat za bliżej nieokreślone
> czynności bankowe w odgórnie ustalonej kwocie (opłata za obsługę
> nieterminowej spłaty). Równolegle bank zastrzegał sobie prawo pobierania
> należności za wysyłanie monitów i pism windykacyjnych - są to również
> czynności bankowe. Urząd ustalił, że w ten sposób bank zapewnił sobie
> możliwość wielokrotnego obciążania konsumenta zalegającego ze spłatą
> zadłużenia - poprzez pobieranie kilku opłat za identyczne czynności.
> Zgodnie z prawem konsument nie powinien być obciążany za to samo
> kilkukrotnie. Zakwestionowana przez Urząd klauzula znajduje się już w
> Rejestrze postanowień niedozwolonych."
Przejrzałem i znalazłem tu:
http://www.uokik.gov.pl/download.php?id=720
klauzulę nr 1796, która najprawdopodobniej może stanowić podstawę do
kwestionowania zasadności tych opłat.