  • 1. Data: 2009-10-31 20:05:16
    Temat: Alior czy mBank - podejście do klienta?
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    Uciekam od Lukasa. Nie dlatego, że drogo, czy cokolkwiek takiego. Po prostu
    przez rok nie potrafią załatwić jednej, głupiej sprawy w ich systemie.
    Rozważam przejście do mBanku lub Aliora. Porównywałem ich oferty, ale nie
    odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście
    do klienta, i jak wygląda na codzień działanie banku. czuy często zdarzają
    się pady systemu? Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś
    "upierdliwe" niedogodności? Czy reagują na zgłaszane problemy, sugestie itp?
    No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta
    aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie, czy tak samo, jak
    kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?
    Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

  • 2. Data: 2009-10-31 20:35:04
    Temat: Re: Alior czy mBank - podejście do klienta?
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 31 Paź, 21:05, "jQ" <a...@s...pl> wrote:
    > Uciekam od Lukasa. Nie dlatego, że drogo, czy cokolkwiek takiego. Po prostu
    > przez rok nie potrafią załatwić jednej, głupiej sprawy w ich systemie.

    Zdradzisz co Ci nie pasuje? Ja z Lukasa z podstawowych usług jestem
    zadowolony.

    > Rozważam przejście do mBanku lub Aliora.

    W mBanku do póki obsługujesz się sam jest wszystko ok, jak masz jakiś
    problem to jest to głównie Twój problem dopóki na ich forum nie
    zrobisz mega awantury, albo nie znajdziesz kilku z podobnym problemem
    i nie zrobisz akcji społecznej typu nabiciwmabank.

    W Aliorze konta nie mam.

  • 3. Data: 2009-10-31 21:16:08
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    jQ pisze:
> [...]
    > kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?
    > Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

    Generalnie system mBanku jest "dojrzały" - czyli wszystko działa, tak
    jak powinno działać i nie ma najmniejszego problemu z wykonaniem
    czegokolwiek "standardowego" poprzez www. Jeśli trafi się natomiast coś
    niestandardowego, to... no powiedzmy, że lepiej dla Twoich nerwów jakby
    Ci się nic takiego nie przytrafiło. :-)

    Alior - www wciąż poprawiają, co jakiś czas dodają nowe funkcje, przez
    co zdecydowanie częściej niż w mBanku jest "przerwa wdrożeniowa". Jednak
    to co jest - jest w zupełności wystarczające i działa bardzo dobrze.
    Obsługa sytuacji nietypowych jest zdecydowanie lepsza niż w mBanku, a to
    dlatego w takich sytuacji po prostu idziesz do oddziału, upatrujesz
    sobie "ofiarę", zgłaszasz swój problem, bierzesz wizytówkę i.. masz już
    konkretny kontakt to konkretnej żywej osoby, której nie trzeba za każdym
    razem od nowa tłumaczyć o co ci chodzi... :-)
    Nie znaczy to oczywiście, że zawsze wszystko uda się załatwić - ja od 2
    miesięcy usiłuję zamienić rodzaj karty kredytowej. Okazało się, że nie
    przewidzieli na to procedury i pracownicy oddziału teraz kombinują jak
    to dla mnie zrobić. :-)

    --
    MiCHA

  • 4. Data: 2009-10-31 22:53:39
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    jQ wrote:
> [...]
    > się pady systemu? Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś
    > "upierdliwe" niedogodności? Czy reagują na zgłaszane problemy, sugestie itp?

    moim zdaniem troche bez sensu porownywac marmurek z bankiem wirtualnym,
    jak chcesz korzystac z populanych uslug to mbank bedzie ok, ale jesli
    w gre mialyby wchodzic czeste kontakty z bankiem to raczej sklanialbym
    sie ku aliorowi

    > No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta
    > aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie, czy tak samo, jak
    > kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?

    obawiam sie ze nie znajdziesz nikogo kto ma konto w aliorze od kilku lat,
    ten bank dziala dopiero od roku

    a mbank to raczej uslugi masowe, wiec nie liczylbym na jakies specjalne
    traktowanie

    moze poprostu wyprobuj oba te banki, zwlaszcza ze nie musi sie to
    wiazac z dodatkowymi kosztami, nie ma banku uniwersalnego, moze
    sie okazac ze w kazdym z nich znajdziesz cos dla siebie

  • 5. Data: 2009-11-01 02:02:35
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 31 Oct 2009 21:05:16 +0100, jQ napisał(a):

    > Rozważam przejście do mBanku lub Aliora. Porównywałem ich oferty, ale nie
    > odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście
    > do klienta,

    W mBanku nie wygląda. Niestety.

    > i jak wygląda na codzień działanie banku. czuy często zdarzają
    > się pady systemu? Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś

    mBank na szczęście sprawnie.

    > No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta
    > aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie, czy tak samo, jak
    > kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?

    mBank traktuje wszystkich tak samo.

    A może, dla odmiany zastanowisz się nad bankiem spółdzielczym jakimś/ Wbrew
    pozorom te banki już dawno wylazły z zastoju i w kwestii oferty i
    możliwości są na tym samym, a nieraz wyższym poziomie niż komercyjne
    molochy?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 6. Data: 2009-11-01 06:31:14
    Od: Michal <m...@n...org>

    jQ pisze:
> [...]
    > przez rok nie potrafią załatwić jednej, głupiej sprawy w ich systemie.
    > Rozważam przejście do mBanku lub Aliora. Porównywałem ich oferty, ale nie

    Porównanie ofert imho przede wszystkim. ;))) Zależy z jakich usług
    zamierzasz korzystać. mbank ma ich znacznie więcej i w ramach
    "podstawowych" usług bankowych wypada IMVHO korzystniej- oprocentowanie
    rachunków oszczędnościowych lekko powyżej inflacji (a nie poniżej jak w
    AB), SFI bez opłat manipulacyjnych, lepiej oprocentowane lokaty.
    Oprocentowanie w Aliorze to jest jakaś kpina, w mbanku przynajmniej
    podstawowe produkty zachowują reszty przyzwoitości i chronią przed inflacją.

    To SFI w mbanku jest naprawdę jedną z najmocniejszych stron- warto
    zwrócić uwagę.

    Do tego bardzo wygodny dostęp do usług których w Aliorze nie ma- łatwo
    się można ubezpieczyć online, na przykład.

    Z kolei karta kredytowa- zdecydowanie Alior (chyba, że zależy Ci na
    prostej bezpłatności i niczym więcej, ale to dzisiaj standard chyba?).
    Zobaczymy czy mbank coś ciekawego z MasterCardem stworzy.

    > odpowiedzą mi one na jedno, zasadnicze pytanie - jak wygląda tam podejście
    > do klienta,

    W moim wypadku- ale ja jestem "szczęśliwcem" i obsługę mbanku i Aliora
    oceniam bardzo dobrze. Nie było żadnych wpadek póki co.

    >i jak wygląda na codzień działanie banku. czuy często zdarzają
    > się pady systemu?

    U Aliora znacznie częściej, w mbanku znacznie rzadziej. mbank jest
    "truly online" czego o Aliorze powiedzieć się niestety nie da. Natomiast
    sama funkcjonalność systemu- Alior w wielu miejscach już jest lepszy niż
    mbank.

    > Czy wszystko działa sprawnie, czy tez mają jakieś
    > "upierdliwe" niedogodności?

    Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia. Na szczęście masz do dyspozycji
    demo (i w jednym i w drugim banku nie oddaje istoty systemu- szczególnie
    w Aliorze prawdziwy system jest znacznie lepszy niż demo) a poza tym
    samo założenie rachunków kosztuje 0zł , żeby potestować.

    > Czy reagują na zgłaszane problemy, sugestie itp?

    Każdy na swój sposób tak, Alior wydaje się rozwijać dużo szybciej
    (chociaż ostatnio chyba w BRE też coś się rusza- Multi wprowadził
    codzienną kapitalizację na lokatach, mbank wprowadza MasterCard).

    > No i czy klienta, który ma u nich kilka lat konto, spore obroty i korzysta
    > aktywnie z oferowanych przez nich usług traktują poważnie,

    Zależy co chcesz robić. Przykładowo w mbanku, posiadając RUK, kredyty
    możesz zorganizować w 2 minuty, klikając odpowiednio w systemie;
    podnoszenie i obniżanie litmitów na KK to kwestia 3 minut na telefonie
    (w dzień powszedni w godzinach pracy), może dorobią się procedury zmiany
    typu karty nawet.

    > czy tak samo, jak
    > kogoś, kto przychodzi prosto z ulicy?

    W mbanku regularne wpływy na konto zmieniają bardzo dużo- na swoim
    przykładzie miałem nieodparte wrażenie, że analityk przy podwyższaniu
    limitów nie brał pod uwagę BIK a tylko wpływy na ekonto.
    Z tego co wiem, Alior też zaczął takie wpływy ostatnimi czasy uwzględniać.

    > Podzielcie się, proszę, doświadczeniami.

    Załóż jedno i drugie (Alior- o ile Ci nie zależy- możesz bez karty),
    potestuj, wybierz lepsze dla siebie. W mbanku poczekaj na MasterCard- a
    nuż coś ciekawego przez przypadek wymyślą.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2009-11-01 07:48:50
    Od: "Stef9" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...spamnie.org.pl> napisał w wiadomości

    > W mBanku nie wygląda. Niestety.

    Moja ocena mBanku jest pozytywna. Ci z którymi rozmawiałem
    na mLinii byli rzeczowi i kompetentni.
    Ale zdecydowaną większość spraw załatwiam przez internet.

  • 8. Data: 2009-11-01 07:49:17
    Od: "Stef9" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

[...]
    -----------------------------

    Z mBanku korzystam od lat i nie miałem problemów.
    Kiedyś nie uznawali mojego podpisu na dokumentach,
    bo nie zgadzał się z wzorem. Po wyjasnieniu problem
    nie istnieje od tamtej pory.
    Teraz złożyłem reklamację ws bankomatu i bedzie
    to poważny test na działanie mBanku. Reklamacja jest
    w poczatkowej fazie załatwiania.

  • 9. Data: 2009-11-01 08:05:25
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 1 Lis, 08:49, "Stef9" <n...@o...pl> wrote:

    >     Z mBanku korzystam od lat i nie miałem problemów.

    Ja od 2001 roku i do 2009 problemu nie było. Po wdrożeniu nowego
    systemu transakcyjnego moje dane się nieco rozjechały - ich
    prostowanie kosztowało mnie z 15 telefonów, rozmowy z ekspertami nie
    na temat i składanie dyspozycji po których nie było nigdzie śladu. O
    dziwo pomogło dopiero złożenie zażalenia i kolejnej reklamacji przez
    formularz WWW, wtedy sprawa trafiła tam gdzie od razu powinna i w 2
    dni została rozwiązana.

    >     Teraz złożyłem reklamację ws bankomatu i bedzie
    > to poważny test na działanie mBanku. Reklamacja jest
    > w poczatkowej fazie załatwiania.

    Takie sprawy, powiedzmy otwarcie, że nie z winy mBanku, potrafią trwać
    do pół roku.

  • 10. Data: 2009-11-01 08:33:11
    Od: "jQ" <a...@s...pl>

    On 31 Paź, 21:05, "jQ" <a...@s...pl> wrote:

    > Zdradzisz co Ci nie pasuje? Ja z Lukasa z podstawowych usług jestem
    > zadowolony.
    Pisałem o tym już kilka razy. Lukas sam nie obsługuje kart. Korzysta z
    centrum kart BZWBK.
    Wiele z firm pośredniczących w obsłudze płacenia KK przez internet,
    wprowadziło w ciągu ostatniego roku obsługę protokołu 3D Secure. Bank BZWBK,
    jako jeden z nielicznych, wprowadazil do swoich kart obsługę tego
    zabezpieczenia. Generalnie kto chce, może z tego nie korzystać, ale ich bank
    prawidlowo tą sytuację obsługuje. Jako, że Lukas korzysta z ich centrum
    kart, przez Polcarda, e-Carda itd. karty Lukas widziane są jako te, które te
    zabezpieczenia obsługują i wymagają takowej autoryzacji. No ale niestety,
    Lukas tego zabezpieczenia u siebie nie obsługuje, czego efektem jest to, że
    ich karty nie sa autoryzowane w internecie. Problem zgłaszałem kilkukrotnie,
    jest on dawno znany, niestety, kończy się rozłożeniem rąk ...
    Poza tym zgłaszałem do ich informatyków już kilka drobniejszych błędów, i
    nie widziałem, by którykolwiek zostal poprawiony.

    Miałem też wcześniej bardzo niemiłą sytuację, kiedy tylko z lenistwa nie
    zamknąłem konta u nich. Było to z 2 lub 3 lata temu, sylwester. Wyjechałem
    sobie w góry, ale pewna sytuacja sprawiła, że postanowiłem wcześniej się
    stamtąd przemieścić. Pociągu nie było, a skończyła mi się gotówka, by kupić
    bilet na autobus. Poszedłem do jednego bankomatu - nie wypłacił. Drugi
    zatrzymał kartę. Na infolinii dowiedziałem się, że ... mają zamknięcie roku
    i nigdzie gotówki nie podejmę. Nie ostrzegli o tym. Miałem na szczęście
    bilet powrotny na pociąg, ale musiałem na niego czekać do rana ...