  • 1. Data: 2009-11-24 16:36:04
    Temat: Alior - konsultant daje sie zautoryzować
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Dzwoni do mnie Alior z 'ofertą specjalną' (Mastercard zgodnie z cennikiem,
    więc nie wiem co to za oferta specjalna, ale nie o tym chciałem pisać).
    Pani prosi mnie o date urodzenia celem autoryzacji, no to ja proszę ją
    aby się zautoryzowała podając kilka cyfr mojego rachunku, ku mojemu
    zaskoczeniu, miała do tego dostęp i podała. (Wielokrotnie dzwonił do
    mnie ktoś np. z Citi i tego nie potrafił). Plus dla Aliora.

    a.

  • 2. Data: 2009-11-26 07:39:18
    Temat: Re: Alior - konsultant daje sie zautoryzować
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > zaskoczeniu, miała do tego dostęp i podała. (Wielokrotnie dzwonił do
    > mnie ktoś np. z Citi i tego nie potrafił). Plus dla Aliora.

    najwidoczniej z Aliora zadzwonił pracownik banku, a z Citi ktoś z firmy
    współpracującej z nim = osoba, która ma tylko dane osobowe i zero wglądu
    w rachunek

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-11-26 11:16:32
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Wemif napisał(a) :
> [...]
    > zaskoczeniu, miała do tego dostęp i podała. (Wielokrotnie dzwonił do
    > mnie ktoś np. z Citi i tego nie potrafił). Plus dla Aliora.

    Kupujesz na Alledrogo? To uważaj, żeby nie zadzwonił sprzedawca lub
    nasłana przez niego osoba. Zna wszystkie cyfry Twojego rachunku.
    Tudzież inne osoby znające ten numer.

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 4. Data: 2009-11-26 12:57:54
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Kupujesz na Alledrogo? To uważaj, żeby nie zadzwonił sprzedawca lub
    > nasłana przez niego osoba. Zna wszystkie cyfry Twojego rachunku.
    > Tudzież inne osoby znające ten numer.

    Można zapytać nie o numer ROR tylko np. rachunku podpiętego
    do KK, gdy z niej nie robi się przelewów do innych osób.

    a.

  • 5. Data: 2009-11-26 13:13:59
    Od: BK <b...@g...com>

    On Nov 26, 1:57 pm, w...@a...pl (Wemif) wrote:

    > Można zapytać nie o numer ROR tylko np. rachunku podpiętego
    > do KK, gdy z niej nie robi się przelewów do innych osób.
    >
    > a.

    Mozna tez ustalic "haslo" do kontaktow z bankiem - wowczas zamiast
    pytac o numer rachunku mozna zapytac o "haslo".

  • 6. Data: 2009-11-26 13:18:17
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    Aliora łatwo zweryfikować, bo od nich zawsze dzwoni ten sam pracownik,
    a ja mam jego imię, nazwisko i telefon (przy okazji nie dzwonią z
    zastrzeżonego, jak niektóre pseudobanki mają w zwyczaju).
    J.

  • 7. Data: 2009-11-26 13:44:54
    Od: BK <b...@g...com>

    > Można zapytać nie o numer ROR tylko np. rachunku podpiętego
    > do KK, gdy z niej nie robi się przelewów do innych osób.
    >
    > a.

    Mozna tez w banku ustalic haslo do weryfikacji ;)

  • 8. Data: 2009-11-26 15:35:26
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Wemif pisze:
> [...]
    > zaskoczeniu, miała do tego dostęp i podała. (Wielokrotnie dzwonił do
    > mnie ktoś np. z Citi i tego nie potrafił). Plus dla Aliora.

    http://www.aliorbank.pl/pl/bankowosc_elektroniczna/t
    elefon/bezpieczenstwo/fraza_weryfikacyjna

    Tak chyba prościej. I to rzeczywiście działa.

  • 9. Data: 2009-11-26 16:35:59
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Wemif pisze:

    > Pani prosi mnie o date urodzenia celem autoryzacji, no to ja proszę ją
    > aby się zautoryzowała podając kilka cyfr mojego rachunku, ku mojemu
    > zaskoczeniu, miała do tego dostęp i podała.
    Jeśli to było 10 pierwszych cyfr to nie musiała wiele wiedzieć. :)

  • 10. Data: 2009-11-26 19:14:32
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    jo44 <jo44@to_precz.go2.pl> wrote:

    > Jeśli to było 10 pierwszych cyfr to nie musiała wiele wiedzieć. :)

    3-10 to się zgodzę, ale dwa pierwsze miała trafić?

    a.