  • 1. Data: 2002-04-09 10:20:33
    Temat: Andersen sie zwija - czy taki los czeka niektore banki??
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    ZA Gazeta.pl

    Wall Street też zamieszane?

    Reuters,d (08-04-02 22:17)

    Niektóre z największych firm na Wall Street pomogły czołowym członkom
    zarządu Enronu stworzyć system defraudacji, który uczynił ich bogaczami,
    doprowadził spółkę do bankructwa, a jej udziałowców kosztował stratę 25 mld
    dolarów - wynika z dokumentów złożonych w poniedziałek w sądzie w Houston.

    Przypuszczenia takie zawarte są w poprawionej wersji pozwu rady regentów
    Uniwersytetu Kalifornijskiego, głównego udziałowca Enronu, złożonego we
    własnym imieniu oraz mniejszych akcjonariuszy spółki. Na 500 stronach pozwu
    zarzuca się dziewięciu firmom z Wall Street, że z afery w Enronie i upadku
    osiągnęły wymierne korzyści. - Zamiast ochronić udziałowców przed oszustwem
    w Enronie bankierzy świadomie zostali partnerami w defraudacji - powiedział
    William Lerach, główny prawnik powoda. O podobne zarzuty uzupełnili swój
    pozew także pracownicy Enronu, którzy w wyniku oszustwa w firmie stracili
    swoje oszczędności na emerytury.

    W pozwie wymienia się banki inwestycyjne: Merrill Lynch, Deutsche Bank, J.P.
    Morgan Chase, Credit Suisse First Boston, Citigroup, Barclays Bank, Canadian
    Imperial Bank of Commerce, Bank of America Corp. and Lehman Bros. Holdings.

    - Wierzymy, że nie ma żadnych podstaw, by stawiać takie zarzuty, stanowczo
    im zaprzeczamy - rzecznik Merill Lynch. Citigroup i J.P. Morgan odmówiły
    komentarza. Pozostałe na razie były w stanie odnieść się do zarzutów.
    Oskarżenia odparły natomiast dwie firmy prawnicze z Houston i Chicago.

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-04-09 12:06:00
    Od: No Name <v...@w...pl>

    AMRA wrote:

    (...)
> [...]
    > dolarów - wynika z dokumentów złożonych w poniedziałek w sądzie w Houston.

    Ktoś tu parę miesięcy temu pisał, że banku nie można reklamować w
    podobny sposób, jak domu publicznego. Czy aby na pewno?

    Księgujący Inaczej

  • 3. Data: 2002-04-09 13:17:19
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Andersen się nie zwija - tylko łączy z KPMG. Pod nowym logo dalej sobie będą
    działać juz "oczyszczeni" z przyklejonej metki Enron ... :-)))

  • 4. Data: 2002-04-09 13:28:03
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Andersen się nie zwija - tylko łączy z KPMG. Pod nowym logo dalej sobie
    będą
    > działać juz "oczyszczeni" z przyklejonej metki Enron ... :-)))

    Dzialac dalej beda ludzie, firma itp. ale TAKIEJ marki to kurde szkoda jak
    diabli.

    Przeciez sama marka jest/byla warta grube setki milionow dolarow...
    Cholernie mi szkoda, bo akurat Andersena lubilem.

    wyobrazcie sobie - ten sam napoj ale juz bez plakietki Coca-coli....
    No przeciez to od razu inaczej smakuje... ;)

  • 5. Data: 2002-04-09 13:33:02
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Kasia napisala:
    > Andersen się nie zwija - tylko łączy z KPMG. Pod nowym logo dalej sobie będą
    > działać juz "oczyszczeni" z przyklejonej metki Enron ... :-)))

    W Polsce bedzie troche inaczej:
    http://eko-nowy.pap.net.pl/SEBezplatny/?MIval=oDepWy
    d&DID=9068330;&WD=0&WI=0&PS=0

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 6. Data: 2002-04-09 13:35:22
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

> [...]
    >
    > Przeciez sama marka jest/byla warta grube setki milionow dolarow...
    > Cholernie mi szkoda, bo akurat Andersena lubilem.

    No to fakt ... pozycja "wartość firmy" w ich bilansie pewnie warta setki
    milionów $ :-))) Z Andersenami nie miałam przyjemności - za to z KPMG miałam
    ... wątpliwą ... zatem ja też nie jestem zadowolona z tego faktu .. :-(

    > wyobrazcie sobie - ten sam napoj ale juz bez plakietki Coca-coli....
    > No przeciez to od razu inaczej smakuje... ;)

    nie pijam bąbelków i nie wiem jak smakuje Coca-cola :-)))

  • 7. Data: 2002-04-09 13:41:03
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Dabrowski" <> Kasia napisala:

    > W Polsce bedzie troche inaczej:

    http://eko-nowy.pap.net.pl/SEBezplatny/?MIval=oDepWy
    d&DID=9068330;&WD=0&WI=0
    &PS=0

    > Pozdrawiam Grzegorz

    No cóż pozostaje chyba wierzyć PAPowi - bo to wiarygodniejsze źródło od
    http://www.money.pl/Podatki/Wiadomosci/W/1017140686.
    html chociaż w tej
    wiadomości pisze że p. rzecznik AA poinformowała PAP .. to może PAPowi się
    coś popaprało ?

  • 8. Data: 2002-04-09 13:49:18
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Kasia napisala:
    > No cóż pozostaje chyba wierzyć PAPowi - [...]

    To nie jest kwestia wiary, po prostu od 26 marca wiele sie zmienilo.

    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-04-09 13:50:46
    Od: "B.K." <b...@b...gnet666.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
> [...]
    >
    > Przeciez sama marka jest/byla warta grube setki milionow dolarow...
    > Cholernie mi szkoda, bo akurat Andersena lubilem.

    Ale tam ciagle gra muzyka...
    Ze strony Andersena...

    W 1913 roku Arthur Andersen założył w Chicago biuro biegłych rewidentów,
    liczące wówczas 10 pracowników. Dziś jesteśmy jedną z największych i
    najszybciej rozwijających się firm doradczych na świecie. W 84 krajach
    świata zatrudniamy ponad 85 tysięcy osób.

    ;-)

    B.K.
    remove 666 from my address - usun 666 z mojego adresu

  • 10. Data: 2002-04-09 14:03:36
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > To nie jest kwestia wiary, po prostu od 26 marca wiele sie zmienilo.

    No i kurde naprawde szkoda.
    to, ze cala firma musi za jakis palantow odpowiadac.
    Ni mniej ni wiecej ale jestesmy siwadkami czegos, co bedzie po dlugie lata w
    ksiazkach o "Markach" wymieniane jako nagly upadek giganta - i nic mu tutaj
    nie pomoze...

    Swoja droga tak mi sie przypomnalo - a wie ktos o tych transakcjach przed 11
    wrzesnia - ktos mial tyle zarobic.. Kto to byl?? Czy tez wszystkie media
    wyciszyly te sprawe???