  • 1. Data: 2004-06-25 13:43:44
    Temat: Apel posłanki LPR do głównych ekonomistów i analityków (BARDZO WAŻNE)
    Od: "Kazimierz" <k...@p...onet.pl>

    apel do niektórych wybranych osób,
    kształtujących opinię publiczną w sferze finansów i bankowości
    -------------------------------------

    Poseł Gabriela Masłowska (LPR) (24 czerwca 2004 r. sejm RP, oświadczenie)

    15 czerwca tego roku na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych w
    obecności wiceministra finansów oraz wiceprezesa NBP przedstawiłam program
    wykorzystania suwerenności monetarnej Polski. Stanowi on alternatywę wobec
    koncepcji likwidacji polskiego złotego i polskiej władzy monetarnej.

    Zgodnie z założeniami programu bank centralny powinien realizować trzy
    faktyczne cele generalne. Po pierwsze, powinien prowadzić skuteczną politykę
    antycykliczną. Po drugie, musi podejmować działania zmierzające do
    odzyskania,
    utrwalania i poszerzania polskiego stanu własności w naszej gospodarce. Po
    trzecie wreszcie, trzeba, aby bank centralny sprzyjał proeksportowemu
    charakterowi gospodarki. W przedłożonym programie zaproponowaliśmy
    jednocześnie środki do osiągnięcia tychże celów.

    Kiedy pojawiła się alternatywa wobec likwidacji suwerenności monetarnej
    Polski, od tego momentu liczymy na dyskusję, debatę na ten temat. Niestety, z
    dzisiejszych wystąpień pana premiera nie wynika takie zainteresowanie. Nie
    uzyskaliśmy odpowiedzi praktycznie na żadne z postawionych pytań, związanych
    tymże programem.

    Chcemy działać konstruktywnie. Patriotyzm to dla nas wola działania
    czynnego, a nie narzekanie. Będziemy w najbliższych tygodniach proponować
    konkretne rozwiązania. Oczekujemy ich wdrożenia. Stawiamy sobie ambitne
    zadanie. Musimy przełamać monopol kosmopolitów w sferze finansowej. Nie może
    być tak, że za specjalistów od giełdy, bankowości, instrumentów rynku
    finansowego uważane są osoby o mentalności bezpaństwowej, zwolennicy
    likwidacji suwerenności monetarnej Polski. W tym momencie proszę o szczególną
    uwagę wszystkich, którzy mnie słyszą w telewizji, w radio, za pośrednictwem
    transmisji w Internecie. Pragnę odczytać apel do niektórych wybranych osób,
    kształtujących opinię publiczną w sferze finansów i bankowości.

    Po pierwsze, zwracam się do głównych ekonomistów banków o polskim
    kapitale, do pana Łukasza Tarnawy z Banku PKO BP, do Stanisława Kluzy z Banku
    BGŻ. Prosimy was o to, abyście z dużą wnikliwością, ale zarazem życzliwością
    dokonali analizy programu wykorzystania suwerenności monetarnej Polski, który
    został przedstawiony na Komisji Finansów Publicznych w dniu 15 czerwca.
    Apelujemy do was, abyście poprzez swe publiczne wypowiedzi umacniali w
    słuchaczach i czytelnikach zaufanie do polskiej własności. Deklarujemy, iż
    los
    polskich banków jest dla nas bardzo ważny. Doceniamy rolę, jaką wasze banki
    odgrywają w obsłudze małych i średnich polskich firm.

    Po drugie, zwracamy się do czołowych autorytetów w dziedzinie rynku
    kapitałowego - do Tomasza Jóźwika, do Krzysztofa Stępnia, do Piotra
    Kuczyńskiego, do Wojciecha Białka, do Pawła Homińskiego, do Sebastiana
    Buczka.
    Prosimy was o to, abyście powodowani troską o los naszej ojczyzny włączyli
    się
    w budowę programu utrzymania polskiej giełdy w polskich rękach. Wiemy, że
    niektórzy z was byli przeciwni włączeniu zagranicznego banku BACA do indeksu
    WIG 20. Z zainteresowaniem obserwować będziemy wasze wypowiedzi, działalność
    publiczną.

    Po trzecie, ostrzegamy głównych ekonomistów banków od początku
    zagranicznych, jak i tych przez ten kapitał przejętych, aby zaprzestali
    wszelkich działań mających na celu publiczne pochwalanie likwidacji polskiego
    złotego, aby nie domagali się przeniesienia władzy monetarnej z Warszawy do
    Frankfurtu. Apel ten kierujemy do Andrzeja Bratkowskiego, do Ryszarda Petru,
    do Jana Winieckiego, do Katarzyny Zajdel-Kurowskiej, do Mirosława
    Gronickiego,
    do Janusza Jankowiaka, do Macieja Relugi, do Iwony Pugacewicz-Kowalskiej.
    Powiem wprost - banki, w których pracujecie, są własnością kapitału, którego
    siedziba leży poza granicami naszego kraju. W pewnym sensie reprezentujecie
    więc interesy podmiotów, z których każdy jest gościem na naszym rynku
    finansowym. Byłoby rzeczą niewłaściwą, gdyby używając pewnej przenośni, gość
    domagał się przekazania praw gospodarza sąsiadowi z naprzeciwka. Wy także
    więc
    nie namawiajcie nas, abyśmy przekazali swą suwerenność monetarną za granicę.
    Nie wolno wam tego robić. Dziękuję.

  • 2. Data: 2004-06-25 14:03:53
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > apel do niektórych wybranych osób,
    > kształtujących opinię publiczną w sferze finansów i bankowości
    /ciach/

    Jak LPR dojdzie do władzy, to dopiero będzie bal ;-)))) Chyba nawet lepszy
    niż z Najsłynniejszym polskim Mulatem ;-)))

    --
    Jeżeli możesz-pomóż: www.pmm.org.pl

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 3. Data: 2004-06-25 14:15:06
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > /ciach/
    >
    > Jak LPR dojdzie do władzy, to dopiero będzie bal ;-)))) Chyba nawet lepszy
    > niż z Najsłynniejszym polskim Mulatem ;-)))

    gdzie tam Mulat nikt nie przescignie. Pogoni Balcerowicza i wyciagnie
    pieniadze z bankow zgodnie z lansowana zasada ze "pieniadze sa w bankach" i
    rozda je zulom i biedocie.. To by bylo..

    D.

  • 4. Data: 2004-06-25 14:22:00
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > gdzie tam Mulat nikt nie przescignie. Pogoni Balcerowicza i wyciagnie
    > pieniadze z bankow zgodnie z lansowana zasada ze "pieniadze sa w bankach"
    > rozda je zulom i biedocie.. To by bylo..

    A właśnie zastanowiły mnie dwie rzeczy: po pierwsze dlaczego w dramatycznym
    apelu posłanki nie ma nic o Balcerowiczu ;-)))) oraz dlaczego z GPW chce
    pogonić tylko BACĘ pozostawiając tam całkiem pokaźne grono spółek z
    kapitałem zagranicznym ;-))))

  • 5. Data: 2004-06-25 14:33:16
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > apelu posłanki nie ma nic o Balcerowiczu ;-)))) oraz dlaczego z GPW chce
    > pogonić tylko BACĘ pozostawiając tam całkiem pokaźne grono spółek z

    może Balcerowicz będzie w kolejnym apelu .

    a tak poza tym nie wiem czy wiecie, że G.Masłowska była przeciwna wprowadzeniu
    podatku giełdowego

    ciekawe jak zareagują analitycy na ten apel

    może Wojciech Białek zostanie głównym analitykiem LPR

    albo ,,Homik"

    kto wie...

    odnośnie BACY to może chodziło o pokaznie analitykom, że sa pod ciągłą
    obserwacją Masłowskiej....
    -----------------------------------

    przy okazji............

    oto tekst wystąpienia G.Masłowskiej z 24 czerwca w imieniu LPR
    w debacie nad EXPOSE

    -----------------------

    Poseł Gabriela Masłowska:

    Dziękuję.

    Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Panie Premierze! Polska stoi w obliczu
    wydarzeń o znaczeniu historycznym, wydarzeń, które przesądzą o losach narodu,
    a pan w swoim exposé na ten temat milczy. O jakie wydarzenia chodzi?
    Zagrożenie utratą suwerenności monetarnej Polski, postępująca utrata polskiego
    stanu własności w bankowości i gospodarce, włączenie giełdy do
    paneuropejskiego rynku finansowego, czyli praktycznie utrata giełdy poprzez
    prywatyzację, groźba wyprowadzenia polskich oszczędności za granicę,
    zgromadzonych w OFE, na finansowanie inwestycji zagranicznych, brak polityki
    proeksportowej państwa. A pan, panie premierze, w swoim wystąpieniu na ten
    temat milczy.

    Panie premierze, utrata polskiej waluty i przekazanie prerogatyw
    Narodowego Banku Polskiego do Europejskiego Banku Centralnego oznacza utratę
    kontroli nad polską gospodarką. Sprawne prowadzenie polityki pieniężnej przez
    Europejski Bank Centralny w strefie euro, gdy poszczególne kraje przechodzą
    nieco inaczej cykl koniunkturalny, jest niemożliwe. Potwierdzają to laureaci
    Nagrody Nobla. Oznacza to przenoszenie dotychczasowych kompetencji państw
    narodowych na szczebel ponadnarodowy. Dlatego Szwedzi i Duńczycy odrzucili w
    referendum koncepcję likwidacji walut narodowych. Jeżeli likwidacja waluty
    narodowej jest warunkiem koniecznym dobrej integracji krajów, to pytam pana
    premiera: Dlaczego organizacje, takie jak ASEAN czy NAFTA w Ameryce Północnej,
    nie zdecydowały się na likwidację walut narodowych i z reguły osiągają wyższe
    tempo wzrostu gospodarczego niż kraje tworzące strefę euro?

    Przedstawiliśmy na posiedzeniu Komisji Finansów Publicznych 15 czerwca
    koncepcję alternatywną wobec likwidacji polskiego złotego i utraty
    suwerenności monetarnej Polski. Czy pan, panie premierze, z tą koncepcją się
    zapoznał i czy z tego powodu przedstawiciele najwyższych władz monetarnych w
    Polsce zaprzestaną podżegania, jeśli chodzi o utratę, likwidację polskiego
    złotego? Ostatnio w czasie pobytu w Berlinie tego haniebnego czynu, niestety,
    dopuścił się także pan prezydent Kwaśniewski, łamiąc art. 130 polskiej
    konstytucji.

    Panie premierze, w ostatnich tygodniach rząd podjął decyzję o prywatyzacji
    giełdy, drugiego poza bankami segmentu rynku finansowego państwa. Ministerstwo
    Skarbu Państwa ma w lipcu ogłosić przetarg na doradcę prywatyzacyjnego poza
    plecami Sejmu i poza plecami narodu, mimo że od wielu tygodni i miesięcy
    domagamy się publicznej debaty na ten temat, czy w ogóle giełda powinna być
    prywatyzowana. Naszym zdaniem giełda powinna być instytucją nonprofit, powinna
    być elementem infrastruktury finansowej, a nie spółką nastawioną na
    maksymalizację zysku. Giełda warszawska powinna ułatwiać pozyskanie kapitału
    przez małe i średnie polskie firmy, w tym głównie firmy proeksportowe. Na
    giełdzie należy myśleć o utworzeniu specjalnego rynku notowań, obejmujących
    spółki średnie i małe, proeksportowe. Prywatyzacja giełdy z udziałem
    inwestorów z zagranicy prowadzić będzie do tego, że na naszą giełdę będą na
    szeroką skalę ściągane akcje dużych, płynnych spółek zagranicznych, co będzie
    się odbywać ze szkodą dla polskich małych i średnich firm. Zagraniczni
    właściciele nie będą z natury rzeczy zainteresowani, aby służyła ona szeroko
    pojętej działalności proeksportowej Polski. W związku z tym mam pytanie: Czy
    może pan obiecać, panie premierze, że nakłoni pan ministra skarbu do tego, aby
    w terminie kilkunastu dni przedstawił na forum Sejmu informację... program
    utrzymania polskiej giełdy w polskich rękach? Czy zaprzestaniecie państwo
    podejmowania działań, bez debaty sejmowej na ten temat, zmierzających do
    prywatyzacji giełdy warszawskiej?

    Jednym z elementów programu alternatywnego, który został przez nas
    przedstawiony, jest ochrona oszczędności zgromadzonych w OFE. Jest zasada, że
    OFE muszą inwestować przede wszystkim w Polsce. Organizacje unijne wywierają
    presję na nasz kraj, domagając się zwiększenia limitu inwestycji zagranicznych
    do 20%. A ja pytam pana, panie premierze, czy to prawda. Jeśli tak, to czyje
    interesy tak naprawdę reprezentują, próbując wywierać na nas nacisk?

    Polska może zwiększyć wzrost gospodarczy bez potrzeby likwidacji własnej
    waluty, bez utraty suwerenności monetarnej. Sposobem na to, panie premierze,
    jest agresywna, aktywna polityka proeksportowa. Narodowy Bank Polski musi,
    wykorzystując nieznaczny procent rezerw walutowych, utworzyć polski bank
    proeksportowy. Pan, panie premierze, na ten temat ani słowa w swoim exposé nie
    powiedział. Trzeba myśleć, jak wyrwać klientów z uścisków banków
    zagranicznych. Jest to możliwe. My w swoim programie to przedstawiamy. Dzięki
    temu małe i średnie przedsiębiorstwa nie byłyby skazane na fundusze venture
    capital, które pasą się i żerują na polskich oszczędnościach i na polskich
    małych i średnich firmach. Trzeba, panie premierze, utrwalać, odzyskiwać
    suwerenność gospodarczą, polityczną i nie dopuścić do utraty suwerenności
    monetarnej Polski. Tego oczekujemy od pana i rządu w najbliższych tygodniach.
    Dziękuję bardzo. (Oklaski)

  • 6. Data: 2004-06-26 17:01:59
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > odnośnie BACY to może chodziło o pokaznie analitykom, że sa pod ciągłą
    > obserwacją Masłowskiej....

    Na pewno baaaardzo się przejęli panią Masłowską i jej apelami ;-))))
    Boszzzzz - jakim my posłów mamy !

  • 7. Data: 2004-06-27 07:50:41
    Od: k...@p...onet.pl

    > Na pewno baaaardzo się przejęli panią Masłowską i jej apelami ;-))))
> [...]

    ------------------------------

    apel posła RP do osób majacych istotny wpływ na opinie publiczną w sferze
    finansowej jest całkowicie dopuszczalna. Wszyscy jesteśmy Polakami a poza tym
    kto się przejmie ten się przejmie

    założmy, że dostałbys taki apel do ręki w którym byłoby TWOJE nazwisko
    i co byś z tym zrobił ?

    wczuj się w sytaucję adresata apelu

  • 8. Data: 2004-06-27 09:14:35
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał:

    > apel posła RP do osób majacych istotny wpływ na opinie publiczną w sferze
    > finansowej jest całkowicie dopuszczalna. Wszyscy jesteśmy Polakami a poza tym
    > kto się przejmie ten się przejmie
    (...)
    > wczuj się w sytaucję adresata apelu

    Takie apele skierujcie lepiej do słuchaczy pewnego radia ;-))
    I przestań spamować pbb. Spróbuj może na pl.soc.religia ;-)))))

  • 9. Data: 2004-06-27 09:22:07
    Od: "~WD" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał:
    > Na pewno baaaardzo się przejęli panią Masłowską i jej apelami ;-))))
    > Boszzzzz - jakim my posłów mamy !

    Jak juz Lepper trochę odpuścił, to teraz kolejni brednie produkują... ;)) Widać
    świat nie znosi próżni ;))

  • 10. Data: 2004-06-27 11:29:07
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > finansowej jest całkowicie dopuszczalna. Wszyscy jesteśmy Polakami a poza

    A czy ja twierdzę, że niedopuszczalna? I co ma to wspólnego z narodowością?
    Polska jest wolnym krajem i pani Masłowska może sobie "apelować" do
    upojenia. Inna rzecz, że głupoty które pisze świadczą tylko o niej.

    > założmy, że dostałbys taki apel do ręki w którym byłoby TWOJE nazwisko
    > i co byś z tym zrobił ?

    Pewnie nieźle bym się usmiała, a później zadumała nad niewiedzą "wybrańców
    narodu".

    > wczuj się w sytaucję adresata apelu

    Wczułam się i przewiduję, że adresaci (o ile w ogóle zauważą "apel") nieżle
    się obśmieją ;-)