  • 1. Data: 2012-09-07 14:22:18
    Temat: Autoryzacja za pomoca karty debetowej
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    Witam,

    Czy któryś z banku oferuje (dla odbiorcy 'domowego', nie firma)
    możliwość autoryzacji przelewów przez internet za pomocją
    karty debetowej?

    Coś na zasadzie:
    - loguję się do swojego banku,
    - w domu wsadzam w generator kodów jednorazowych kartę debetową,
    - autoryzuję się pinem karty,
    - wpisuję wygenerowany kod w celu autoryzacji przelewu.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-09-07 19:40:40
    Temat: Re: Autoryzacja za pomoca karty debetowej
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "DooMiniK" 5049e6fa$...@n...home.net.pl

    > - loguję się do swojego banku,
    > - w domu wsadzam w generator kodów jednorazowych kartę debetową,
    > - autoryzuję się pinem karty,
    > - wpisuję wygenerowany kod w celu autoryzacji przelewu.

    Optima ma tokeny nieco podobne do tego, o czym
    piszesz -- jeno karty nie wsadzasz i nie wysadzasz.

    [wiem.. znając go z innych grup, miałem napisać
    coś o pierdoleniu -- ale nie udało się...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2012-09-07 20:27:20
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 07/09/2012 18:40, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "DooMiniK" 5049e6fa$...@n...home.net.pl

    > Optima ma tokeny nieco podobne do tego, o czym
    > piszesz -- jeno karty nie wsadzasz i nie wysadzasz.

    Wielkie dzięki za info, obadam!

    > [wiem.. znając go z innych grup, miałem napisać
    > coś o pierdoleniu -- ale nie udało się...]

    ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-09-07 20:57:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "DooMiniK" 504a3c89$...@n...home.net.pl

    > Wielkie dzięki za info, obadam!

    EB i KB mają tokeny zainstalowane na komórkach.
    Tokeny te pracują w offlajnie. Nie potrzebują karty
    SIM, ale chyba potrzebują sprzętowego numeru telefonu.
    (IMEI)

    Być może też aplikacje mobilne (Rajfi, Mille,
    mBank, SyneC, BPH, Citi -- i wiele innych)
    mają jakieś zmyślne metody weryfikacji typu:
    klient wstukuje jakiś PIN, aplikacja dodaje
    (jakoś cwanie, nie zaś arytmetycznie) czas
    i datę, aby efekt tego sumowania wysyłać do
    banku, który jakoś to deszyfruje.

    -=-

    Mając dostęp do netu tylko poprzez WiFi -- zainstalowałem
    i odpaliłem aplikację Millego. Następnie wyjąłem ze smartfonu
    mBankową kartę SIM i włożyłem tam kartę Aero2 -- aplikacja
    przestała pracować poprawnie.

    Tu już masz niemal to, czego pragniesz -- wsadzasz ;) kartę
    (ale SIM, nie debetową) do urządzenia (smartfonu) i podajesz PIN...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2012-09-07 21:07:39
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 07/09/2012 19:57, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > klient wstukuje jakiś PIN, aplikacja dodaje
    > (jakoś cwanie, nie zaś arytmetycznie) czas
    > i datę, aby efekt tego sumowania wysyłać do
    (...)

    (...)
    Ja w AIB (IRE) mam coś wielkości kalkulatora. Aby wykonać przelew
    na rachunek obcy (taki, co nie jest zapamiętany na moim koncie):

    - loguję się do swojego konta przez stronę
    (muszę znać login / hasło i x4 ostatnie cyfry numeru telefonu)
    - wbijam dane do przelewu, system prosi o wsadzenie karty
    debetowej do 'kalkulatora'
    - wbijam PIN do karty debetowej,
    - wbijam ponownie 8 osatnich cyfr rachunku odbiorcy,
    - wbijam ponownie kwotę, jaką będę przelewać
    - system generuje jednarazowe hasło
    - hasło wbijam do komputera.

    Dość długi proces.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-09-07 23:25:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "DooMiniK" 504a45fc$...@n...home.net.pl

> [...]

    > - wbijam PIN do karty debetowej,
    > - wbijam ponownie 8 osatnich cyfr rachunku odbiorcy,
    > - wbijam ponownie kwotę, jaką będę przelewać

    Owszem, ale chyba rozumiesz, że jakoś trzeba klienta
    zmiękczyć, aby nie miał już sił wtedy, gdy wejdzie do
    marmuru?... ;) Psychiczne tortury stosowano w białostockiej
    Agrykoli, gdy jeszcze była Lukasem. Ludzie (raczej bydło,
    nie klienci) stali w przedsionku i nie ważyli się nawet
    myślami na przekroczenie progu przedsionkowego, póki
    nie usłyszą majestatycznego -- 'proszę'. Gdy ja
    złamałem ów zwyczaj, zostałem poproszony przez
    obsługantów o wycofanie się do przedsionka...

    Lukas był bankiem z innej bajki... Ale i czasy było inne?...

    ,,Obok'' Lukasa był Multi, gdzie klient mógł ponarzekać
    na nieodpowiednio tłuste mleczko podane do kawy...

    Ja jednak podchodziłem do Multi trzykrotnie -- i za każdym razem nie wyszło...

    -- raz ścięli mnie na 2 złote za debetówkę, którą nie mogłem płacić
    -- drugi raz straciłem 3 złote na sprawdzaniu salda w bankomacie
    -- a trzecim razem bank zaproponował mi pracę
    (miałem w imieniu banku odzyskać swoją kredytówkę;
    praca fajna, ciekawa, niemal jak z filmu detektywistycznego,
    ale zdecydowanie zbyt nisko płatna...)

    W reklamach Lukas był bankiem klientów, nie penitentów
    czy petentów... W istocie (przynajmniej białostocki
    Lukas) był bankiem zdecydowanie penitentów. :)

    Na tym tle Polbank wypadał bardzo dobrze.

    -=-

    Irlandzkie czy brytyjskie banki przed laty chyba tutaj chwalono
    i stawiano jako wzór do naśladowania?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-09-08 21:08:01
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 07/09/2012 22:25, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "DooMiniK" 504a45fc$...@n...home.net.pl
    [...]
    > Irlandzkie czy brytyjskie banki przed laty chyba tutaj chwalono
    > i stawiano jako wzór do naśladowania?

    Irlandzkie? 5-6 lat temu nie było jeszcze bankowości internetowej.
    Pierwsze przelewy to była komedia - zlecałeś przez internet i... szedłeś
    do oddziału autoryzować ;-) Do dzisiaj jest kosmos, trzeba biegać
    do swojego oddziału z byle pierdołą.
    Co do bankowości: od paru dni jest mega afera, duży bank (AIB)
    wprowadził trzy miesiące temu w sumie po cichu opłaty praktycznie
    za wszystko. Od poniedziałku ludziom przychodzą rozliczenia kwartalne
    po 60-70EURO (0.2euro za każdy przelew, direct debit, wybranie
    pieniędzy z bankomatu, _zapłata kartą debetową w sklepie_ itd.).
    Afera dość spora, ludzie są ostro wk*rwieni, bo w tym kraju nie
    robi się takich akcji ("klient nasz pan"). Zasada jest taka,
    że opłaty nie będzie w sytuacji, gdzy saldo końca w ciągu
    kwartalu utrzymuje się na poziomie powyżej 2500EURO (nie może
    być nawet przez 2 minuty 2499EURO, bo podliczą za wszystko). Sporo
    ludzi żyje w IRE z dnia na dzień i bank na tym ostro straci - pierwszego
    będą wybierali całą wypatę z bankomatu.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 8. Data: 2012-09-08 21:24:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Irlandzkie czy brytyjskie banki przed laty chyba tutaj chwalono
    > i stawiano jako wzór do naśladowania?

    Nie "chwalono i stawiano jako wzór" tylko jeden oszołom chwalił i
    stawiał jako wzór.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    One is often kept in the right road by a rut.

  • 9. Data: 2012-09-09 15:09:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kamil "Jońca" 8...@a...kjonca

    > Nie "chwalono i stawiano jako wzór" tylko jeden oszołom chwalił i
    > stawiał jako wzór.

    Nie mogę Ci nie przyznać racji. Jeden chwalił, ja
    nie sprawdzałem -- bo i jak, niewielu protestowało
    dostatecznie skutecznie, albo ja źle pamiętam...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'