  • 1. Data: 2006-04-07 19:35:24
    Temat: BIK i raiffeisen
    Od: rooster <g...@W...gazeta.pl>

    Witam!
    Pewien doradca kredytowe twierdzi, że kart
    kredytowych i kredytów zaciągniętych w
    Raiffeisenie nie widać w BIKu.
    Mówi że nie trzeba ich ujawniać przy ubieganiu się
    o inne kredyty w innych bankach, szczególnie,
    jeśli balansuje się na granicy zdolności
    kredytowej (tak jak w moim przypadku).

    Prawda to?

  • 2. Data: 2006-04-07 20:33:46
    Temat: Re: BIK i raiffeisen
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Apr 2006 21:35:24 +0200,
    osoba podpisana: rooster <g...@W...gazeta.pl>
    napisała:
    > Witam!
    > Pewien doradca kredytowe twierdzi, że kart
    > kredytowych i kredytów zaciągniętych w
    > Raiffeisenie nie widać w BIKu.

    Gdybyś zadal sobie trud przeczytania watków z ostatnich 2 tygodni, to
    wiedziałbyś, że jest co najmniej jedno twierdzenie przeciwne.

    Ja moge tylko rzec że _kiedyś_ faktycznie nie było kart rajfiego widać w
    BIK. Ale nie można wykluczyć, ze Rajfi w końcu zaczął z BIKiem
    współpracować.

    Zupełnie inną sprawą jest pytanie czy warto zaciągać kredyt na granicy
    zdolności.

    KJ

    DOS: n., A small annoying boot virus that causes random spontaneous system
    crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by
    UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.
    -- David Vicker's .plan

  • 3. Data: 2006-04-07 21:04:15
    Od: rooster <g...@W...gazeta.pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Dnia Fri, 07 Apr 2006 21:35:24 +0200,
    > osoba podpisana: rooster <g...@W...gazeta.pl>
    >
    > Gdybyś zadal sobie trud przeczytania watków z ostatnich 2 tygodni, to
    > wiedziałbyś, że jest co najmniej jedno twierdzenie przeciwne.

    Konkretnej odpowiedzi nie znalazłem.

    > Ja moge tylko rzec że _kiedyś_ faktycznie nie było kart rajfiego widać w
    > BIK. Ale nie można wykluczyć, ze Rajfi w końcu zaczął z BIKiem
    > współpracować.

    Chodziło mi o odpowiedź osoby, która
    organoleptycznie to sprawdziła, ale nie o
    przypuszczenia.

    > Zupełnie inną sprawą jest pytanie czy warto zaciągać kredyt na granicy
    > zdolności.

    O to nie pytałem, bo każdy wie na co go stać.
    Nie zawsze dochody, które się osiąga, są dla banku
    wiarygodne, nie zawsze okres ich uzyskiwania jest
    wystarczająco długi itd, itp.

  • 4. Data: 2006-04-07 21:22:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Gdybyś zadal sobie trud przeczytania watków z ostatnich 2 tygodni,
    > wiedziałbyś, że jest co najmniej jedno twierdzenie przeciwne.

    To prawdopodobnie chodzi o moj post, wiec uscislam:

    Rajfi wysyla zapytanie do BIK podczas procedury udzielania kredytu (w
    moim przypadku jest to karta kredytowa z limitem 10k). Wysokosc limitu
    jest podana w zapytaniu. Natomiast historii karty w BIK-u nie ma. Przy
    czym ja calosc zadluzenia splacam zawsze w gp, zadluzenie czasami
    osiaga gorny limit.

    Niestety nie potrafie powiedziec jak by to wygladalo w przypadku
    kredytu gotowkowego na jakas powazniejsza sume lub hipotecznego (ale w
    przypadku hipotecznego raczej nie chce mi sie wierzyc aby pozostal
    niewpisany).

    Kiedys dawniej mialem karte Rajfiego z limitem 4k (2 latka temu) i
    sladu po niej w BIK nie ma (nawet zapytania).

    pozdrawiam, marekz

  • 5. Data: 2006-04-07 21:42:06
    Od: rooster <g...@W...gazeta.pl>

    MarekZ napisał(a):

    > To prawdopodobnie chodzi o moj post, wiec uscislam:

    No tak.
    W moim przypadku karty kredytowe i kredyt
    konsumpcyjny dostałem w rajfie na zasadach
    promocyjnych (na prawo wykonywania zawodu), więc
    pewnie nie sprawdzali mnie w biku.

  • 6. Data: 2006-04-07 21:52:16
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Kamil Jońca napisał(a):

    > Zupełnie inną sprawą jest pytanie czy warto zaciągać kredyt na granicy
    > zdolności.

    Znaczna grupa ludzi "ukrywa" swoje dochody, aby uniknac zlodziejskiego
    40% opodatkowania. A tak wykazuje sie praktycznie zerowe zyski albo
    straty i fiskus ma fige. Widzac jak publiczne srodki sa w naszym kraju
    marnowane (ustawa o emeryturach gorniczych ,becikowe, ZUS, NFZ)
    osobiscie nie potrafie moralnie potepic takiego zachowania.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2006-04-07 22:14:40
    Od: rooster <g...@W...gazeta.pl>

    Mithos napisał(a):

> [...]
    > marnowane (ustawa o emeryturach gorniczych ,becikowe, ZUS, NFZ)
    > osobiscie nie potrafie moralnie potepic takiego zachowania.

    Dokładnie to miałem na myśli.
    Niestety zawsze znajdzie sie jakiś moralizator.
    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2006-04-08 04:09:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Apr 2006 23:04:15 +0200,
    osoba podpisana: rooster <g...@W...gazeta.pl>
    napisała:
    [...]
    > Chodziło mi o odpowiedź osoby, która
    > organoleptycznie to sprawdziła, ale nie o
    > przypuszczenia.

    Pracownik banku Ci nie odpowie. A klient moze odpowiedzieć jedynie na
    podstawie swojego raportu konsumenckiego. I dlatego ja twierdzę, że
    jeszce w listopadzie 2005 w BIKu mojej karty Rajfiego nie było.
    Od tamtego czasu mogło się zmienić. Mogło być również tak, że starych
    kart Raiffeisen do BIKu nie wrzucał, ale nowe kredyty owszem
    KJ

    kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
    (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

  • 9. Data: 2006-04-08 04:13:50
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Apr 2006 00:14:40 +0200,
    osoba podpisana: rooster <g...@W...gazeta.pl>
    napisała:
    [...]
> [...]

    Oczywiście. Zgadzam się w 100%.

    > Dokładnie to miałem na myśli.
    > Niestety zawsze znajdzie sie jakiś moralizator.

    Zadałem tylko pytanie mistrzu. Jeśli ten ktoś sam _rzetelnie_, bez
    bujania w obłokach policzył swoja zdolność, to nie ma problemu. A wiem, że z
    tym bywa różnie. I tylko tyle. Może nie traktuj każdej wątpliwości jako
    napaści na siebie, co ?
    KJ

    Linux: The OS people choose without $ 200,000,000 of persuasion.
    -- Mike Coleman