  • 1. Data: 2002-10-01 11:24:15
    Temat: [BPH] dzisiejsze zlecenia stałe
    Od: j...@p...onet.pl

    Czy BPH zrealizował komuś zlecenie stałe na 01.10?
    W związku ze zmianą statusu NRB mBanku zmieniałem przez bankofon zlecenie
    stałe - doszła liczba kontrolna. Powinno się wykonać dzisiaj. Zwykle tak było,
    że już rano pieniędzy nie było na koncie w BPH'u, a po 13 pojawiały się w
    mBanku. A dzisiaj kicha - wieczorem będę dzwonił na BPHLinię, ale może to nie
    tylko u mnie?

    Jacek

  • 2. Data: 2002-10-01 13:39:56
    Temat: Re: [BPH] dzisiejsze zlecenia stałe
    Od: "Zygmunt Kałuża" <e...@h...pl>

> [...]
    > mBanku. A dzisiaj kicha - wieczorem będę dzwonił na BPHLinię, ale może to

    Dostałem przed chwilą informację z BPH że z powodu błędu dzisiejsze niektóre
    zlecenia stałe i terminowe nie zostały wykonane.
    Należy ponowić zlecenia.

    Z.K.

  • 3. Data: 2002-10-02 07:04:02
    Od: j...@p...onet.pl

    > Dostałem przed chwilą informację z BPH że z powodu błędu dzisiejsze niektóre
    > zlecenia stałe i terminowe nie zostały wykonane.
    > Należy ponowić zlecenia.

    Faktycznie jest coś na rzeczy. Wczoraj około 18:30 dzwoniłem na BPHLinię i do
    tamtej pory zlecenie nie zostało zrealizowane. Na moje pytanie dlaczego, miły
    pan udał się gdzieś na konsultacje i powiedział, że _zdarza się_, że zlecenia
    są realizowane następnego dnia, ale od czego to zależy już nie wiedział.
    I teraz najlepsze: wchodzę dzisiaj do Sez@ama, a tam jak byk stoi przelew z
    datą 01.10 (księgowania i efektywna), a to jest bzdura bo pieniądze nie wyszły
    z banku tego dnia (było już po ostatniej sesji Elixiru).
    Jednym słowem bank pozbawił mnie odsetek za jeden dzień. I teraz w zależności
    od czasu i ochoty być może będę składał reklamację (na jakieś 30 gr :-)).

    Jacek

  • 4. Data: 2002-10-02 10:02:56
    Od: "Jarosław Badurek" <j...@N...gazeta.pl>

    j...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    zależności
    > od czasu i ochoty być może będę składał reklamację (na jakieś 30 gr :-)).

    A czy w umowie o prowadzenie rachunku masz określone którą sesją i kiedy będą
    wychodzić Twoje zlecenia?
    Sam potwierdziłeś, że zlecenie zostało zrealizowane (Twój rachunek został
    obciążony) zgodnie z dyspozycją, tj. 1.10. Bank nie zobowiązał się także, że
    beneficjent otrzyma pieniądze w tym samym dniu, w którym nastąpiło obciążenie
    rachunku.
    Jeśli u Tojego beneficjenta za termin płatności przyjmuje się datę wpływu
    środków, to Ty masz problem, a nie bank.

    JarekB

  • 5. Data: 2002-10-02 10:48:26
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    Jarosław Badurek <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    > A czy w umowie o prowadzenie rachunku masz określone którą sesją i kiedy
    będą
    > wychodzić Twoje zlecenia?

    Wydaje mi się, że nic o sesjach tam nie ma.

> [...]
    > Jeśli u Tojego beneficjenta za termin płatności przyjmuje się datę wpływu
    > środków, to Ty masz problem, a nie bank.

    Problem polega raczej na tym _dlaczego_ mój rachunek został obciążony 01.10.
    Te pieniądze nie wyszły z banku tego dnia, tylko nazajutrz, a więc logiczne
    byłoby obciążenie go właśnie w tym dniu.

    Jacek

  • 6. Data: 2002-10-02 11:32:27
    Od: "Jarosław Badurek" <j...@N...gazeta.pl>

    Jacek <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Problem polega raczej na tym _dlaczego_ mój rachunek został obciążony
    01.10.

    Bo taka była Twoja dyspozycja i została ona zrealizowana prawidłowo, nawet
    jeśli nastąpiło to o godz. 17.50 lub 23.50

    > Te pieniądze nie wyszły z banku tego dnia, tylko nazajutrz, a więc logiczne
    > byłoby obciążenie go właśnie w tym dniu.

    Ale byłoby to niezgodne z Twoją dyspozycją - miałbyś podstawę do reklamacji.

    Jeśli składasz polecenie przelewu np. o 17.50, to z góry wiadomo, że
    pieniądze wyjdą najwcześniej w dniu następnym, ale Twój rachunek zostanie
    obciążony z datą złożenia przelewu. Ma to np. zasadnicze znaczenie przy
    zobowiązaniach podatkowych, dla których za termin płatności uznaje się dzień
    obciążenia rachunku podatnika. Pamiętaj o tym płacąc podatek dochodowy 30
    kwietnia tuż przed zamknięciem oddziału banku :)

    JarekB

  • 7. Data: 2002-10-02 11:48:16
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    Jarosław Badurek <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > Bo taka była Twoja dyspozycja i została ona zrealizowana prawidłowo, nawet
    > jeśli nastąpiło to o godz. 17.50 lub 23.50

    Moja dyspozycja: brzmiała przelać kwotę X z konta Y na konto Z w dniu V, a
    nie "proszę obciążyć moje konto" i według mnie ta dyspozycja nie została
    zrealizowana.

    > Ale byłoby to niezgodne z Twoją dyspozycją - miałbyś podstawę do reklamacji.

    Jak wyżej.

    Fakty są takie: bank obracał moimi pieniędzmi świadomie, czy też w wyniku
    awarii (raczej to drugie, bo dotychczas odbywało się to w porządku) przez
    jeden dzień nie dając mi za to rekompensaty w postaci odsetek.

    Jacek

  • 8. Data: 2002-10-02 11:54:20
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    Jacek wrote:

    > Moja dyspozycja: brzmiała przelać kwotę X z konta Y na konto Z w dniu
    > V, a nie "proszę obciążyć moje konto" i według mnie ta dyspozycja nie
    > została zrealizowana.

    Czy gdziekolwiek w umowie z bankiem masz zagwarantowane, że przelew
    dojdzie tego samego dnia? Jeśli nie to nie masz racji. Kropka.

  • 9. Data: 2002-10-02 11:59:40
    Od: "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Nikt" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy gdziekolwiek w umowie z bankiem masz zagwarantowane, że przelew
    > dojdzie tego samego dnia? Jeśli nie to nie masz racji. Kropka.
    W prawie bankowym jest niezwłocznie.
    Problem w tym co znaczy niezwłocznie.

    KJ

  • 10. Data: 2002-10-02 12:10:12
    Od: "Jacek " <j...@N...gazeta.pl>

    Nikt <n...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy gdziekolwiek w umowie z bankiem masz zagwarantowane, że przelew
    > dojdzie tego samego dnia? Jeśli nie to nie masz racji. Kropka.

    Nie mam umowy pod ręką, ale wątpię, żeby którykolwiek bank gwarantował, że
    pieniądze _pojawią_ się na koncie beneficjenta w tym samym dniu.
    Moja wątpliwość dotyczy tego, że pieniądze nie _opuściły_ banku w tym samym
    dniu i co z tego wynika bank obracał moimi pieniędzmi przez dzień bez odsetek.

    Rozumując podobnie jak wy: gdyby bank obciążył moje konto w tym samym dniu, a
    dyspozycję do KIRu przesłał po miesiącu, to też byłoby w porządku?

    Jacek