  • 1. Data: 2009-10-22 13:34:14
    Temat: BRE wygralo z UOKiK w SOKiK
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Zycie.

  • 2. Data: 2009-10-22 13:45:55
    Temat: Re: BRE wygralo z UOKiK w SOKiK
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    ale tylko w przypadku kredytow odnawialnych, sprawa hipoteczna
    nadal nie zostala rozstrzygnieta...

  • 3. Data: 2009-10-22 14:05:49
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 15:45:55 +0200, Paweł napisał(a):

    > ale tylko w przypadku kredytow odnawialnych, sprawa hipoteczna nadal nie
    > zostala rozstrzygnieta...

    Jeśli klauzula jest identyczna to rozstrzygnięcie w zasadzie nie powinno
    być inne.

    Tak czy inaczej ciekawym motywów sądu. Bo jak dla mnie to w ogóle
    kwalifikowało się do umorzenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2009-10-22 15:34:47
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości grup

    > Tak czy inaczej ciekawym motywów sądu. Bo jak dla mnie to w ogóle
    > kwalifikowało się do umorzenia.

    Ja natomiast uważam, że UOKiK powinien spróbować apelacji.

  • 5. Data: 2009-10-23 05:08:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Olgierd napisał(a) w wiadomości: ...

    >Jeśli klauzula jest identyczna to rozstrzygnięcie w zasadzie nie powinno
    >być inne.
    >
    >Tak czy inaczej ciekawym motywów sądu. Bo jak dla mnie to w ogóle
    >kwalifikowało się do umorzenia.

    Ja jestem ciekaw motywów UOKiK-u. Zbyt często przeginają próbując
    udowodnić potrzebę swego istnienia i zrobić dobrze.
    Działają podobnie jak firmy których się czepiają tylko z drugiej
    strony. Przeginają pałę - a może tym razem też się uda. Nie uda
    się - podatnik zapłaci za ich pracę, za pracę sądu. Pośrednio
    klienci firm zapłacą w cenach usług za prawników firm.

    Arek

  • 6. Data: 2009-10-23 16:33:29
    Temat: Re: BRE wygralo z UOKiK w SOKiK ??? (was: BRE wygralo z UOKiK w SOKiK)
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Thu, 22 Oct 2009 15:34:14 +0200, MarekZ napisał(a):

    > Zycie.

    BRE wygrało lub nie, zależnie od tego, co się czyta.
    Jak ktoś czyta Gazetę Wyborczą, to widzi że:

    "Pozew UOKiK-u oddalony

    Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przychylił się do argumentacji BRE
    Banku w sprawie klauzuli regulującej wysokość oprocentowania kredytów i
    oddalił powództwo UOKiK. Wyrok sądu w tej sprawie jest dla BRE Banku
    potwierdzeniem, iż klauzula ta była zgodna z prawem.Wyrok sądu nie
    zmienia jednak faktu, że BRE nadal zależy na porozumieniu z Klientami,
    którzy dziś nie są usatysfakcjonowani zapisami ... "

    Natomiast jeśli czyta się coś innego, to można znaleźć wiadomość o wręcz
    przeciwnej treści:

    "Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za niedozwolone jedno z
    dwóch zakwestionowanych przez UOKiK postanowień w umowach kredytów
    hipotecznych stosowane przez BRE Bank.

    W marcu br. Prezes UOKiK skierowała do sądu pozew przeciwko BRE Bankowi.
    W wydanym dziś wyroku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał
    zakwestionowane przez Urząd postanowienie za klauzulę niedozwoloną.

    Postanowienie to dotyczy zobowiązania kredytobiorcy do powiadamiania o
    wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na jego sytuację
    finansową, w szczególności o obniżeniu dochodów mogących mieć wpływ na
    terminową spłatę kredytu. Przewidziane okoliczności mogą być rozumiane
    bardzo szeroko, co z kolei umożliwia ich dowolną interpretację przez
    bank. W konsekwencji może on w każdym momencie stwierdzić, że konsument
    nie wykonał obowiązku poinformowania o dokonaniu dowolnego zakupu bądź
    zaciągnięciu przez konsumenta kredytu.

    Obowiązujące przepisy nakładają na konsumenta obowiązek przedstawienia
    informacji i dokumentów umożliwiających ocenę sytuacji finansowej,
    jednak ograniczają ten obowiązek jedynie do dokumentów "niezbędnych do
    oceny sytuacji finansowej"."

    http://gielda.wp.pl/POD,6,a,1,b,1,c,11,index.html?P[
    numer]=11621213&P[obr]=pa&ticaid=18f9a

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 7. Data: 2009-10-23 17:42:43
    Temat: kto wygrał a kto przegrał?
    Od: z...@o...pl

> [...]

    > "Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za niedozwolone jedno z
    > dwóch zakwestionowanych przez UOKiK postanowień w umowach kredytów

    która z tych wiadomości jest prawdziwa?
    gdzie można znaleźć oryginalną treść wyroku SOKiK?

  • 8. Data: 2009-10-23 17:49:18
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    >
    > "Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał za niedozwolone jedno z
    > dwóch zakwestionowanych przez UOKiK postanowień w umowach kredytów

    Tą drugą klauzulę i tak każdy normalny olewał i nie ma ona żadnego w
    zasadzie praktycznego przełożenia na realia. Ważny był wyrok w kwestii zasad
    ustalania oprocentowania.

  • 9. Data: 2009-10-23 18:30:43
    Temat: Re: kto wygrał a kto przegrał?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 23 Paź, 19:42, z...@o...pl wrote:

    > która z tych wiadomości jest prawdziwa?
    > gdzie można znaleźć oryginalną treść wyroku SOKiK?
    >
    > --

    Obydwie sa prawdziwe, widzisz gdzies logiczna sprzecznosc ?:)