  • 1. Data: 2004-07-09 15:51:26
    Temat: BZWBK - Konto 24 Euro - problem
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanko do uzytkownikow tego pakietu, a wlasciwie samego rachunku
    biezacego w Euro. Otoz zorientowalem sie ze nie sposob zasilic tego rachunku
    przelewem zewnetrznym z innego banku w PLN. BZWBK odbija przelewy. W
    oddziale nie potrafia mi pomoc, a infolinie ....szkoda gadac. Dzisiaj
    dowiedzialem sie, ze prawdopodobnie mozna zasilic, ale tylko z prowadzonego
    przez nich rachunku w PLN (jako przelew wewnetrzny). Dla porownania, mam tez
    karte VC Pekao S.A., rozliczana w USD i tam bez problemu moge sobie
    przelewac zlotoweczki, a bank sprzedaje mi walute po kursie dnia. Nie mam
    pojecia czy to taki 'ficzer' BZWBK, czy cos zle ustawili w systemie jesli
    chodzi o sposob traktowania przelewow przychodzacych. Macie jakies
    doswiadczenia w tej materii ?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-07-19 19:50:09
    Temat: Re: BZWBK - Konto 24 Euro - problem
    Od: "G19" <gucio19@_NO_SPAM_hotmail.com>

    "valet" <v...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > pojecia czy to taki 'ficzer' BZWBK, czy cos zle ustawili w systemie jesli
    > chodzi o sposob traktowania przelewow przychodzacych. Macie jakies

    Moze chodzi o prawo dewizowe? Kiedy wykonujesz przelew wewnetrzny pomiedzy
    swoimi rachunkami, to Bank wie, ze konta naleza do tej samej osoby. Kiedy
    przelewasz z zewnatrz to takiej pewnosci juz nie ma i moze o to wlasnie
    chodzi. Prawo dewizowe jest w Polsce dosc zagmatwane: np. o tym, czy mozna
    przelewac pomiedzy rachunkami roznych klientow w roznych (innych niz PLN)
    walutach decyduje min. tytul platnosci - na banku spoczywa obowiazek
    sprawdzenia, czy jest zgodny z prawda a to moga zrobic tylko proszac klienta
    o dostarczenie dokumentow do oddzialu.

    G19

  • 3. Data: 2004-07-19 20:03:42
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    G19 <gucio19@_no_spam_hotmail.com> wrote:

> [...]
    > swoimi rachunkami, to Bank wie, ze konta naleza do tej samej osoby. Kiedy
    > przelewasz z zewnatrz to takiej pewnosci juz nie ma i moze o to wlasnie

    E tam, a na konto USD w Multibanku bez problemu przesłałem przelew
    złotówkowy z innego banku.

    Poza tym co to ma do rzeczy że przelew jest od innej osoby? Jak
    przelew by przyszedł z zagranicy w frankach szwajcarskich na przykład,
    to nie mieli by móc go zaksięgować? To by mijało się z celem istnienia
    konta w ogóle.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 4. Data: 2004-07-27 05:49:43
    Od: "G19" <gucio19@_NO_SPAM_hotmail.com>

    > E tam, a na konto USD w Multibanku bez problemu przesłałem przelew
    > złotówkowy z innego banku.

    Mozliwosc wykonania takiego przelewu nie implikuje, ze jest to zgodne z
    ustawa. Jak wiesz, nie wszystkie banki i nie zawsze scisle trzymaja sie
    litery prawa. Sprawdze, czy taki konkretny przelew jest dozwolony i dam
    znac.

> [...]
    > przelew by przyszedł z zagranicy w frankach szwajcarskich na przykład,
    > to nie mieli by móc go zaksięgować? To by mijało się z celem istnienia

    W zaleznosci od tego, czy przelew jest krajowy czy zagraniczny i wykonywany
    pomiedzy ktora z kombinacji (rezydent-rezydent, nierezydent-rezydent,
    nierezydent-nierezydent, rezydent-nierezydent) obowiazuja inne zasady. To,
    ze komunikaty SWIFT z zagranicy przejda wcale nie znaczy, ze w kraju tez tak
    mozna.

    G19