  • 1. Data: 2010-12-23 10:56:46
    Temat: Bankowe hity i upadki 2010
    Od: Simple Man <c...@l...de>

    Jakiś nieudolny artykuł na onecie spowodował, że przemyślałem tytułowe
    zagadnienie. Poniżej wnioski :

    Moim zdaniem najlepsze produkty 2010 r. to :
    - KK Millennium Impresja (Visa, później jeszcze ciekawszy MC + PayPass),
    - konto BGŻ z podwyżką (to co ni dają miesięcznie to praktycznie tyle
    ile inne banki dawały ogólnie np. Alior 100 PLN; poza tym usługa jest
    prosta jak cep i nie wymaga jakichś kombinacji typu poleć 5 osób i jak
    każda z nich wyda 1000 PLN to dostaniesz coś tam),
    - bezpłatny mTransfer z KK mBanku. Dzięki tej usłudze zarobiłem już
    kilkaset PLN, a dzięki obrotom jakie powstały w ten sposób otrzymałem
    kolejną KK (z jeszcze większym limitem tym razem platynę, bo golda już
    miałem, a drugiego nie można - classic jest ograniczony limitem) z
    której szybko wszystko wytransferowałem wszystkie środki na lokaty :)

    Dodatkowo wydaje mi się, że mBank stara się jak może powiązać różne
    usługi tak aby się to klientowi opłacało np. odpowiednia karta daje
    niższy kredyt odnawialny, jak ma się więcej produktów to bank oferuje
    wyższe limity itp. Poza tym kolejne produkty są całkiem ciekawe
    (ubezpieczenie zdrowotne).

    Upadki (vel kity) :
    - całkowity upadek oferty Alior'a. W zasadzie od momentu startu oferta
    jest tylko gorsza, bezpłatne bankomaty to już żadna łaska, obniżenie
    cashback z KK, wprowadzenie durnych zasad (jak nie użyjesz KK ileś razy
    to dodatkowa opłata, jak nie wpłynie na rachunek 2000 PLN to płacisz) w
    zasadzie żadnego rewelacyjnego produktu (jedynie lokaty nocne są fajne,
    bo środki na ROR jakoś tam zarabiają). To co wprowadzili nie działa
    ("fachowcy" - w momencie gdy padła mi instalacja elektryczna to
    usłyszałem "niestety" gdyby walnął piorun to i owszem ale tak to mam się
    cmoknąć). Dodatkowo z uwagi na wzrost klientów pozatrudniali jakieś
    przypadkowe osoby i jakość obsługi poleciała na pysk.

  • 2. Data: 2010-12-23 11:07:07
    Temat: Re: Bankowe hity i upadki 2010
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-23 11:56, Simple Man pisze:
    > kilkaset PLN, a dzięki obrotom jakie powstały w ten sposób otrzymałem
    > kolejną KK (z jeszcze większym limitem tym razem platynę

    A to w jaki sposob? Sami zaproponowali?
    Ja tez "korzystam aktywnie" z mtransferu - przez caly okres bezodstekowy
    caly limit wykorzytany i sami z siebie jeszcze nic nie wciskaja.

  • 3. Data: 2010-12-23 11:12:53
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@nie_warto.pl>

    Użytkownik "Simple Man" <c...@l...de> napisał w wiadomości
    > Jakiś nieudolny artykuł na onecie spowodował, że przemyślałem tytułowe
    > zagadnienie. Poniżej wnioski :
    >
    > Moim zdaniem najlepsze produkty 2010 r. to :

    Oprócz tego co wymieniłeś:

    Polbank z KK Era: 1% cashback, śmiesznie tanio oprocentowane raty, najlepszy
    przelicznik walut, karta na podpis (zaleta/wada zależnie od preferencji
    ;-)...
    Polbank z Mocno Oszczedzającymi, ale niestety ostatnio popsuli produkt
    obniżając oprocentowanie i żądając opłat za prowadzenie ROR...

  • 4. Data: 2010-12-23 11:21:22
    Od: " Eric" <b...@W...gazeta.pl>

    Fajny pomysl na taki ranking :-) Oto moje typy.

    Najwieksze wzloty:
    1. mTransfer z kk naprawde swietna oferta, niestety juz na forum mBanku
    wspomnieli o zablokowaniu mozliwosci mTransferu na rzecz pewnej firmy :-(
    2. konto Raiffeisen Premium - za przelanie na konto 8 tys. PLN miesiecznie
    daja gratis sporo fajnych bajerow, bardzo ladna karte z PayPassem i do tego
    swietna aplikacje na iPhone :-)
    3. 100 PLN za otwarcie konta w BZ WBK - akcja byla jednorazowa, ale byla
    naprawde spektakularna i nie miala sobie rownych

    Najwieksze upadki:
    1. wprowadzenie karty MC Debit do mBanku i jej wielkie promowanie, a 2
    miesiace pozniej dodanie oplaty za posiadanie dwoch kart do rachunku
    2. coraz gorsza oferta Aliora - ceny konta (tj. kart do konta), brak nowych
    uslug dodanych do kk, gorsze wykonanie kart (przy wydluzonym czasie waznosci),
    brak PayPassa w karcie Silver
    3. aplikacja mBanku na iPhone - szmery, bajery i brak transakcyjnosci :-(

  • 5. Data: 2010-12-23 11:25:39
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Simple Man" <c...@l...de> wrote in message
> [...]
    > Dodatkowo z uwagi na wzrost klientów pozatrudniali jakieś przypadkowe
    > osoby i jakość obsługi poleciała na pysk.

    Na dzisiaj Alior stanowi jedynie w miare konkurencyjna oferte (lub na
    podobnym poziomie) dla lokat walutowych co Getin, ale ma dostep on-line do
    nich, co plasuje go wyzej z ta oferta. Oferta w PLN jest po prostu 'cienka'
    a wybiorczo lepsze produkty mozna znalezc u konkurencji, czyli konta, lokaty
    PLN, itd.

  • 6. Data: 2010-12-23 11:34:20
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-12-23 12:21, Eric pisze:
    > Najwieksze wzloty:
    > 1. mTransfer z kk naprawde swietna oferta, niestety juz na forum mBanku
    > wspomnieli o zablokowaniu mozliwosci mTransferu na rzecz pewnej firmy :-(

    Serio? Ale ktos z zalogi? Bo tematow o mTransferze jest dziennie co
    najmniej kilka. Masz moze jakiegos linka?
    Mam nadzieje, ze z tego nie zrezygnuja, przeciez na tym zarabiaja mimo
    wszystko.

    > 3. 100 PLN za otwarcie konta w BZ WBK - akcja byla jednorazowa, ale byla
    > naprawde spektakularna i nie miala sobie rownych

    Bardzo nie lubie Alioru, ale ciesze sie, ze dali mozliwosc zarobienia
    kilkuset zlotych za samo zalozenie rachunku. W porownianiu z tym premia
    100zl wypada blado. Jeszcze przez pol roku beda mi wplywac po 50zl na
    konto Aliorowe...
    Mam nadzieje, ze z moich reklamacji nauczyli sie w koncu interpretowac
    wlasny regulamin.

  • 7. Data: 2010-12-23 11:39:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości grup

    > Mam nadzieje, ze z tego nie zrezygnuja, przeciez na tym zarabiaja mimo
    > wszystko.

    Nie mogą na tym zarabiać. Gdyby BM do tego dokładała zablokowałaby mBank
    jako bank wychodzący.

    A im więcej będzie gadania na ten temat tym szybciej nieuniknione nastąpi.

  • 8. Data: 2010-12-23 11:43:32
    Od: " Eric" <b...@W...gazeta.pl>

    W dniu 10-12-23, neoniusz pisze:

    > Serio? Ale ktos z zalogi? Bo tematow o mTransferze jest dziennie co
    > najmniej kilka. Masz moze jakiegos linka?
    > Mam nadzieje, ze z tego nie zrezygnuja, przeciez na tym zarabiaja mimo
    > wszystko.

    Wklejam linka do dyskusji na ten temat, w której niejaki TomekL napisał
    "Jeżeli jakieś wyłączenia to "punktowe". Wiemy dlaczego :)" :
    http://www.mbank.pl/forum/read.html?f=1&i=962842&t=9
    62842&sr=ld&pn=1&cat=0

  • 9. Data: 2010-12-23 11:55:37
    Od: " Eric" <b...@W...gazeta.pl>

    Simple Man:
    >- KK Millennium Impresja (Visa, później jeszcze ciekawszy MC + PayPass),

    Ta karta naprawde mnie zachwycila, ale tylko poczatkowo. Okazalo sie, ze rabat
    w Carrefourze, na ktorym mi najbardziej zalezalo jest bodajze tylko w weekendy
    :-( W Millenecie nawet dostalem oferte tej karty, ale nie dalo sie zrezygnowac
    z ubzpieczenia platnego kilka PLN miesiecznie. Odpisali mi ze dla ofert
    internetowych to skladnik oferty.

    Jak dla mmnie ta karta jest porownywalna z programem rabatowym do karty Class
    and Club Raiffeisena tam sa nawet wieksze rabaty %, skusilem sie na nia, bo
    Raiffek zaoferowal mi ja za 60 PLN rocznie "na zawsze".

  • 10. Data: 2010-12-23 11:55:39
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 23 Dec 2010 12:25:39 +0100, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > do nich, co plasuje go wyzej z ta oferta. Oferta w PLN jest po prostu
    > 'cienka' a wybiorczo lepsze produkty mozna znalezc u konkurencji, czyli

    Aliora na pewno można wyróżnić za swoje www. Fakt, że czasami się jakby
    zamula i sławetne już kółeczka się kręcą i kręcą. Mi osobiście jednak
    bardzo szybko ustawia się ileś przelewów zaplanowanych (opłaty stałe).
    Ładnie to później można przeglądać etc. Stronę główną można sobie skroić
    pod siebie i swoje wymagania. Z kart debetowych, jak było ostatnio na
    grupie, można korzystać za darmo, jak się zna procedurę. Te pierwsze kk
    są całkiem dobre jak na aktualne warunki rynkowe.

    --
    xbartx