-
1. Data: 2014-04-11 15:48:16
Temat: Berlin - Paryz samolot a pociag
Od: Krzysiek <k...@o...pl>
To bardzo teoretyczny watek, w nawiazniu do rozmowy o wykorzystyaniu kolei przy
podrozach na wieksze odleglosci.
Zastosowalem uproszczenia bilety tylko w jedna strone (co w lotnictwie bywa kiepskim
pomyslem) i tylko na jutro.
Znalazlem na jutro lot Lufthansa z Berlina do Paryza za 132 EUR, lot trwa 1h45min.
Momondo twierdzi ze to najtansze polaczenie.
Calosc podrozy wzrosnie gdzies do 4h w zwiazku z oczekiwaniem na lotnisku dojazdem
itp.
Znalazlem takze polaczenie kolejowe ICE z przesiadka w Mannheim za 201EUR, czas
przejazdu 8h29min.
Tymczasem bilet tylko do Mannheim to koszt 133EUR.
W takiej sytuacji pociag wybierze tylko MK, smiem jednak twierdzic ze gdyby sprzedac
bilet do Paryza w cenie biletu do Mannheim (dajac bonus wynikajacy z faktu, ze mozna
zyskac podroznego ktory w przeciwnym wypadku wybierze samolot)
jest szansa na przyciagniecie klientow.
Jedynym argumentem by tego nie zrobic jest brak miejsc w istniejacych juz pociagach
dla kolejnych podroznych.
Z kolei polaczenie nocne to 191EUR(13h).
Dodalbym jeszcze pytanie dlaczego nie moze byc nocnego bezposredniego ICE?
choc osobiscie wybralbym kuszetke za 220 EUR i 13h a nie ICE na miejscu siedzacym za
200EUR i 8,5h. Chyba, ze ICE mialby tez lepsze rodzaje miejsc, wtedy mozna zaczac sie
zastanawiac.
Do tego jak sugerowalem opcja hotelu w Paryzu dla przyjezdzajacych rano pociagiem
(tzn trzeba sobie samemu zaplacic, ale posiadanie biletu kolejowego dawaloby
mozliwosc zameldowania w hotelu juz rano). Taka umowa miedzy przewoznikami kolejowymi
i hotelami bylaby wedlug mnie korzystna.
-
2. Data: 2014-04-11 18:57:17
Temat: Re: Berlin - Paryz samolot a pociag
Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>
W dniu 2014-04-11 15:48, Krzysiek pisze:
> To bardzo teoretyczny watek,(ble,ble, ble)
>
Przeanalizuj jeszcze trasę z Koluszek do Małkini.