  • 1. Data: 2012-06-17 11:45:04
    Temat: Bezwartosciowe banknoty Euro?
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    Prof. Gomulka w wywiadzie dla money.pl:

    "Jak to w ogóle możliwe, że euro, które jest na kontach Greków nie
    będzie honorowane w Eurolandzie?

    Mówię w tej chwili o pieniądzu papierowym i monetach. Jest wyraźny
    podział pieniądza pomiędzy krajami i wiadomo, które są greckie. Grecja
    nie może dodrukować tego typu pieniądza, który przestanie być
    akceptowany w całej strefie euro.

    Jeśli ktoś w tej chwili ma konto w greckim banku i te pieniądze prześle
    do banku niemieckiego lub włoskiego, to te środki dalej będą do dyspozycji"

    "Jeśli Grek będzie dysponował euro nieemitowanym w Grecji, to nadal ta
    waluta będzie mieć wartość i będzie mógł się nim posługiwać w
    transakcjach zewnętrznych."

    Cytaty z:
    http://www.money.pl/gospodarka/wywiady/artykul/to;je
    dyny;ratunek;dla;grekow;przelewy;do;niemiec,135,-1,1
    105287.html

    Czyli jak ktos ma gotowke w Euro to po wyjsciu Grecji ze strefy
    Euro bedzie mial tylko pare papierow a nie pieniadze? I co z
    "banknotami" lezacymi w sejfach bankow czy firm? Kazdy teraz powinien
    przejrzec gotowke i pozbyc sie papierow wyprodukowanych dla Grecji?
    Chociaz dzisiaj 1 Euro 'grecki' jest tak samo dobre jak 'niemeickie'.
    Sam takiego problemu nie mam wiec pytam czysto teoretycznie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2012-06-17 11:53:10
    Temat: Re: Bezwartosciowe banknoty Euro?
    Od: gral <n...@e...pl>

    Marcin napisał(a):

> [...]
    > podział pieniądza pomiędzy krajami i wiadomo, które są greckie. Grecja
    > nie może dodrukować tego typu pieniądza, który przestanie być

    Mam kilka banknotów i za chiny ludowe nie umiem powiedzieć, z jakiego
    kraju pochodzą. Mam to poznać po numerze seryjnym?

  • 3. Data: 2012-06-17 12:53:16
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Mam kilka banknotów i za chiny ludowe nie umiem powiedzieć, z jakiego
    > kraju pochodzą. Mam to poznać po numerze seryjnym?

    wszystkie banknoty są takie same, tylko rezerw monet się różni

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2012-06-17 14:00:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RobertS" jrkcuu$u2p$...@n...icpnet.pl

    > wszystkie banknoty są takie same, tylko rezerw monet się różni

    Oczywiście miałeś na swej myśli 'rewers', nie 'rezerw'.

    dał nam przykład Bonaparte jak zwyciężać mamy?
    dali przykład Grecy, jak zwyciężać mamy [i taty?]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2012-06-17 15:53:36
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) :
    > dał nam przykład Bonaparte jak zwyciężać mamy?
    > dali przykład Grecy, jak zwyciężać mamy [i taty?]

    Dał nam przykład Grek Iwanow jak zwyciężać mamy ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 6. Data: 2012-06-17 17:23:00
    Od: eisenberg <e...@n...pl>

    On 17 Cze, 12:53, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > wszystkie banknoty są takie same, tylko rezerw monet się różni

    Najprościej - wpłacić je na konto w banku i przelać na rachunek w
    Niemczech. Na miejscu Greka tak bym zrobił

  • 7. Data: 2012-06-17 21:20:51
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-06-17 11:45, Marcin pisze:

    > Czyli jak ktos ma gotowke w Euro to po wyjsciu Grecji ze strefy
    > Euro bedzie mial tylko pare papierow a nie pieniadze? I co z
    > "banknotami" lezacymi w sejfach bankow czy firm?

    No ładnie. Najpierw greckie potem hiszpańskie potem...
    Gorący pieniądz po prostu a takiego pieniądza to i konto bankowe może
    nie ostudzić ;-)

  • 8. Data: 2012-06-17 23:55:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." jrkngf$5gs$...@i...gazeta.pl

    > Dał nam przykład Grek Iwanow jak zwyciężać mamy ;-)

    Coś mi tłucze się po mej głowie, że jeśli Grek -- to raczej Zorba...

    Kto jeszcze pamięta Zorbę z PKO? :) Ile to lat minęło? Ze ćwierć wieku?

    -=-

    Ile Grecy dostali niedawno od UE? Ze 400 miliardów euro?
    A ilu ich jest? Ze 4 razy mniej niż Polaków? Ile więc by
    przypadło na Polaka, gdyby Polska dostała podobną pomoc?
    4*4*400 --> 6.4 biliona złotych... Aż ciśnie się na usta
    pytanie sprzed wielu lat -- nowych złotych? ;) Ile zatem
    przypadłoby na łebka?

    400 mld /10 mln --> 40 tałzenów euro --> 160 tysięcy złotych

    Jeśli rodzinka liczy sobie ze 4 osoby, to razem 640 tałzenów
    złotych, czyli można by przenieść się z ciasnego mieszkanka
    blokowego do domku ulokowanego gdzieś na przedmieściach...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2012-06-18 06:57:59
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

> [...]
    > złotych, czyli można by przenieść się z ciasnego mieszkanka
    > blokowego do domku ulokowanego gdzieś na przedmieściach...

    Co Ty p...?
    A skąd niby te "domki" miałyby się wziąć? Chyba wybudowane z tej
    makulatury, na której wydrukowano by te miliardy EUR.
    Nie da się w cudowny sposób śmieci zamienić na dobra przez namalowanie
    na nich napisu "100EUR". No - na indywidualną skalę, to i owszem. Ale
    prędzej te dobra wyrosną z ziemi w kolorze zielonym pod stosowną lampą,
    niż w postaci zadaszonych murów. :)

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 10. Data: 2012-06-18 11:01:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "bzdreg" jrmcgo$e6k$...@i...gazeta.pl

    > Co Ty p...?

    Co ja piszę?

> [...]
    > owszem. Ale prędzej te dobra wyrosną z ziemi
    > w kolorze zielonym pod stosowną lampą, niż w postaci zadaszonych murów. :)

    Przekonałeś mnie... ;) Wydrukuj zatem z milion EUR, wpłać je
    na swoje konto bankowe, a następnie przelej na moje... Nic
    u mnie z tego nie wyrośnie wg Ciebie. :) Nic i nie zyskam.
    Nikt zatem nie straci.

    -=-

    Rajfi chyba nadal drukuje to, co ma nam dać. :)

    Kółka kręcą się, czas ucieka, logowanie do Rajfiego
    trwa długie minuty... Szmalu wisiennego -- nie ma...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'