  • 11. Data: 2002-01-17 12:39:34
    Temat: Re: PBK - nowe opłaty
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Jan 17, 2002 at 01:22:18PM +0100, wkg wrote:

    > Co byś zrobił na moim miejscu ? W tydzien po ogloszeniu nowej tabeli oplat
    > zwijal konto i zakladal tam, gdzie oplata za linie debetowa dopiero bedzie
    > wprowadzana ? Nonsens.

    Ja mam do banku jakies 6km przez srodek warszawy. I do tego przez
    wisle. I jeszcze platny parkomat pod spodem. I jeszcze to ze jest
    czynny kiedy chce (zwlaszcza soboty sa rewelacyjnie rozwiazane - co
    ktoras jest nieczynna). Z konta mi dzisiaj pobrali kase a karty nie
    moglem jeszcze odebrac.

    Zagadka - zapytaj sie pani w okienku czy mozesz zrezygnowac z karty
    ktora wyrobiles dla jakiejs innej osoby. Czy mozesz ja za te osobe
    odebrac.

    Odpowiem - nie mozesz (i dlatego pjo sie bedzie tlukl do warszawy ;-))

    > Po sprawdzeniu ofert kilku bankow stwierdzilem, ze wszystko co moge
    > zaoszczedzic to kilka zlotych miesiecznie. Na razie postanowilem wystapic do
    > PBK z wnioskiem o niepobieranie oplaty od linii debetowej pod sankcjami
    > zamkniecia rachunku. Zobaczymy.

    Ja poki co nie zamykalem konta.

    I nie chodzi mi o kase - od dwu lat mam tam konto ktore przynosi tylko
    koszty. Chodzi mi o rozne uslugi dodane, o rzeczy ktore w innych
    bankach nie kosztuja extra (np. telefon).

    Ale masz racje - wszystko zalezy od konkretnych warunkow.

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-01-17 13:23:08
    Od: "Paweł Machalski" <P...@p...com>

    > Rewelacyjna podwyżka opłat !!!!!

    Moi staruszkowie mają tam na nieszczęście konto.
    I co do innych opłat - nie wypowiadam się, bo nie używam.
    Ale żeby za wpłaty i wypłaty w siedzibie banku pobierać opłaty, to
    SKANDAL!!!
    Sory za krzyk, ale tak jakoś się wyrwało.
    Pozdrawiam
    Paweł Machalski

    PS. Staruszków już namówiłem na zmianę.

  • 13. Data: 2002-01-17 15:46:20
    Od: "Mietek Pietras" <m...@w...home.pl>

    Użytkownik "Paweł Machalski" <P...@p...com> napisał w
    wiadomości news:a26j52$23nd$1@pingwin.acn.pl...
    > Moi staruszkowie mają tam na nieszczęście konto.

    Klientów, którzy mają w BPH-PBK (w rzeczywistosci HVB) konta założone przez
    pracodawcę, który zadbał również o umiejscowienie w pobliżu POK-u i
    bankomatu jest prawdopodobnie w skali kraju sporo i ci dadzą mu pożyć bo
    również z lenistwa, ze strachu nie poszukają innego banku. Jeśli chodzi o
    poziom opłat to największe "rozbestwienie" wciąż serwują - ostatni i wielki
    detaliczny bank państwowy i wydaje mi się, niech ktoś sprostuje jak
    nieprawda, banki spółdzielcze zrzeszone w BGŻ - chyba nadal państwowy?
    Dopóki hojne państwo będzie dopłacać do nich, każdy będzie płacił
    podwójnie - w swoim banku i przez podatki, w tych dinozaurach za jego
    klientów. Oczywiście po sprywatyzowaniu PKO BP (BGŻ) ani nikomu nie spadną
    obciążenia podatkowe ani opłaty w bankach. Czyli cieszmy się z tego co jest.
    Z powyższego wynika, że opłaty mogłyby być i na pewno będą jeszcze wyższe.
    Pytanie: czy wszyscy muszą mieć konta w bankach jeśli 60 % ludności ma
    oficjalne dochody miesięczne w granicach 150-300 $ miesięcznie na jednego
    pracującego? Banki są w Polsce zachodnie i tu zaczynamy przekonywać się co
    to dla nas znaczy.
    M.

  • 14. Data: 2002-01-18 07:30:46
    Od: "Artur O." <r...@w...pl>

    Użytkownik "wkg" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    >
    > Nie do konca rozumiem
    >

    > Mam w PBK konto od 8-miu lat, korzystam w tej chwili z linii debetowej,
    > lokat walutowych, bralem i splacilem 3 kredyty,

    30 zl za rozpatrzenie wniosku kredytowego. Rozpatrzenie czyli decyzja moze
    byc odmowna :-)

    przelewy stale mam za darmo.

    w Sezamie 4 zl

    > Co byś zrobił na moim miejscu ? W tydzien po ogloszeniu nowej tabeli oplat
    > zwijal konto i zakladal tam, gdzie oplata za linie debetowa dopiero bedzie
    > wprowadzana ?

    Kredyt w koncie to dzis standard w kazdym normalnym banku

    AO

  • 15. Data: 2002-01-18 23:44:00
    Temat: Bzdury narodowościowo-bankowe (was Re: PBK - nowe opłaty)
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > Banki są w Polsce zachodnie i tu zaczynamy przekonywać się
    > co to dla nas znaczy. M.

    ???
    W niedawnym czasie pojawiły się dwie nowe a bardzo atrakcyjne
    (właśnie ze względu na niskie prowizje lub ich brak i dobre
    oprocentowanie) oferty bankowe - mbank i inteligo. Oba za pieniądze
    trzeba to przyznać niemieckie (mbank <-- BRE <-- Commerzbank,
    inteligo <-- Bank G***ft). Ożywił się interesująco przejęty przez ING
    Śląski. Zarazem PBK/BPH a także PeKaO SA zaczęły wprowadzać
    strzyżenie klientów do gołej skóry a citi zamordowało handlobank. Itd
    itp.

    Po prostu są banki, które starają się walczyć o klientów i oferować
    im w miarę ciekawe warunki (także np. Lukas czy nawet Śląski) i są
    molochy które mając wiele rachunków 'szarych oywateli' chcą trochę
    ludzi oskubać, choćby po to by pokryć koszty mniej lub bardziej
    potrzebnych fuzji czy reorganizacji.

    A tak przy okazji: oprocentowanie kredytów bankowych znakomicie
    spadnie kiedy nasz rząd przestanie wypuszczać ogromne ilości
    obligacji, niezależnie od tego czy banki będą polskie, chińskie czy
    żydowsko-amazońskie. Jak banki będą musiały szukać możliwości
    zarabiania na pieniądzach to i dawanie kredytów je zaciekawi.

  • 16. Data: 2002-01-20 16:18:23
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Thu, 17 Jan 2002 16:46:20 +0100, "Mietek Pietras"
    <m...@w...home.pl> wrote:
> [...]
    >detaliczny bank państwowy i wydaje mi się, niech ktoś sprostuje jak
    >nieprawda, banki spółdzielcze zrzeszone w BGŻ - chyba nadal państwowy?

    A co mi tam, raz bede skrajnie czepialski :-)
    Formalnie to panstowy w Polsce jes tylko BGK.
    PKO BP SA i BGZ sa jednoosobowymi spolkami Skarbu Panstwa :-)))

    A co do PKO BP to akurat wydaje mi sie, ze na tle innych
    "tradycyjnych" bankow to ma jeszcze calkiem przywoita oferte.
    A przynajmniej w zakresie linii kredytowej na pewno (na razie :)).
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 17. Data: 2002-01-20 20:23:21
    Od: <c...@m...com.pl>

    > Zachęcam wszystkich posiadaczy kont w PBK do sprawdzenia nowej tabeli opłat,
    > która zostanie nedługo wprowadzona (bez powiadamiania o tym klientów).
    > Zwłaszcza tych, którzy mają podpisaną umowę na salda debetowe !!
    > Rewelacyjna podwyżka opłat !!!!!
    > --

    Przeczytałem, rezygnuję z tego konta. Do tej pory trzymałem ja za wysoki
    przyznany mi debet (za który zapłąciłem w momencie przyznania). Opłąta 0,1%
    miesiecznie, ale nie mniej niż 3 zł to skandal. Podbnie: 11 zł za rezygnację ze
    stałego zlecenia, 3 zł za jego modyfikację, 4 zł za przelewy (w tym wewnętrzne
    do firm, które też mają konta w BPH PBK), 4 zł za podjęcie gotówki w kasie.
    Jeszcze jedno - przed pierweszą podwyżką stóp w 1999 r. oprocentowanie ROR
    wynosiło 8%, a debetu 19,50 %. Dziś po 6 obniżkach stóp (mimo wcześniejszych
    podwyżek) ROR=2,40 % a debet = 19,99%. Gdzie tu uczciwość.
    Gorąco zachęcam wszystkich - likwidujcie konta w tym banku, niech wreszcie
    zaczną się liczyć z konsumentami !!!

  • 18. Data: 2002-01-20 20:55:54
    Od: Marcin Raczyński <r...@c...com.pl>

    Użytkownik <c...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiecznie, ale nie mniej niż 3 zł to skandal.
    > Gorąco zachęcam wszystkich - likwidujcie konta w tym banku, niech wreszcie

    No dobra.

    Też to chętnie zrobię...ale podaj mi bank z możliwością podpisania umowy o debet bez
    prowizji.

    Ukłony
    Marcin Raczyński

  • 19. Data: 2002-01-20 21:28:22
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Marcin Raczyński"
    >Też to chętnie zrobię...ale podaj mi bank z możliwością podpisania umowy o
    debet bez >prowizji.

    prowizje za przyznanie debetu w pbk z pewnoscia placiles tyle ze teraz za
    dt ponad 2500 jest oplata comiesieczna
    jesli chodzi o takie zadluzenie w ror to bradzo korzystny jest r-k w
    pkobpsa
    *** blad ***

  • 20. Data: 2002-01-20 21:42:36
    Od: Marcin Raczyński <r...@c...com.pl>

> [...]
    > dt ponad 2500 jest oplata comiesieczna
    > jesli chodzi o takie zadluzenie w ror to bradzo korzystny jest r-k w

    Tak, ja to wiem, tylko ciągle czytam jakie to beee ze strony PBK pobierać taką
    opłatę, ale nikt jakoś nie informuje gdzie są te 'ekstra' banki, które takiej opłaty
    nie pobierają (o kartach Maestro i MC już nie wspomnę).

    Ukłony
    Marcin R.