  • 1. Data: 2003-07-18 10:26:54
    Temat: Centralny system bankowy na Linuchu :)
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Cos dla fanatykow :)

    Sanchez wdraża centralny system bankowy oparty na oprogramowaniu
    Linux. Jest to pierwszy taki system zainstalowany w sektorze
    finansowym.

    Sanchez Computer Associates Inc. (Nasdaq: SCAI), wiodący dostawca
    oprogramowania oraz usług informatycznych dla instytucji finansowych,
    ogłosił pionierskie wdrożenie centralnego systemu przetwarzania danych
    dla instytucji finansowej opartej na programie Linux. Węgierski First
    Mortgage KFT pracuje na systemach Sanchez ProfileT - systemie
    centralnego przetwarzania, ProfileR for WindowsR - platformie obsługi
    klientów oraz na systemie rachunkowym Sanchez FMST. Wszystkie te
    programy pomagają wprowadzić węgierski First Mortgage KFT na rynek
    pożyczek hipotecznych.
    a calosc: http://www.prnews.pl/html.php/display?article=2905

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2003-07-18 11:05:00
    Temat: Re: Centralny system bankowy na Linuchu :)
    Od: "Damian" <s...@...pl>

    zawsze uwazalem ze zajecia z programowania w GUI maja przyszlosc...

  • 3. Data: 2003-07-18 13:35:14
    Od: KLoSS <N...@a...com.pl>

    pią, 18 lip 2003 o 12:26 GMT Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    >Subject: Re: Centralny system bankowy na Linuchu :)
    ^^^^^^^

    Coś takiego jak LINUCH nie istnieje!

    > Cos dla fanatykow :)
    >
    > Sanchez wdraża centralny system bankowy oparty na oprogramowaniu
    > Linux. Jest to pierwszy taki system zainstalowany w sektorze
    > finansowym.
    ^^^^^^^^
    Tu bym się nie zgodził:
    http://hedera.linuxnews.pl/_news/2003/06/11/_long/19
    92.html
    http://news.com.com/2100-1016_3-1014287.html
    http://www.zdnetindia.com/techzone/enterprise/storie
    s/83430.html

    Pozdrawiam
    KLoSS
    --
    [ KLoSS - Andrzej Koszarek - Poznań - 30 ]
    Ludzie wolą życie w nieświadomości. [ Zobacz http://www.e-upr.org/ ]

  • 4. Data: 2003-07-18 14:01:19
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Coś takiego jak LINUCH nie istnieje!

    ;) Jak to bylo, (z tymi nozycami? ;)

    > Tu bym się nie zgodził:

    hmmm.
    Przejrzalem wszystkie i nigdzienie zobaczylem, zeby oni mowili o
    _wdrozonym_ systemie.
    O planach i oszczednosiach a i owszem, ale o czyms co dziala czy jest
    wdrazane ani slowa, (a moze tylko nie znalazlem odpowiedniego
    fragmentu?)

  • 5. Data: 2003-07-18 15:47:35
    Od: "Kamil Jonca (newsy)" <k...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > ;) Jak to bylo, (z tymi nozycami? ;)

    > hmmm.
    > Przejrzalem wszystkie i nigdzienie zobaczylem, zeby oni mowili o
    > _wdrozonym_ systemie.
    E ? A ten z pierwszego linku ?
    Zacytuję:
    " Ponad rok temu pisaliśmy na temat migracji wielkiego banku
    inwestycyjnego z platformy Windows na Linuksa. Dzisiaj już wiadomo, że
    taki krok zaoszczędził firmie dużo pieniędzy. Bardzo dużo.

    Jak podaje serwis ZDNet, największe oszczędności udało się uzyskać
    dzięki zmniejeszeniu się kosztów administracji systemami. Koszt licencji
    nie był zatem, w tym wypadku, czynnikiem krytycznym - pensje
    administratorów systemów Windows - ..."
    Być może ja od matury język polski zapomniałem ale tu się wszędzi mówi o
    dokonanych rzeczach...
    [...]

    --
    JID: kjonca (małpa) chrome (kropka) pl
    Matryca: OK (na razie)

  • 6. Data: 2003-07-18 15:58:26
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > Coś takiego jak LINUCH nie istnieje!

    Hehe... niniejszym przeszedłeś test na bycie fanatykiem
    z wynikiem pozytywnym! ;P

    --
    Jakub Berent

  • 7. Data: 2003-07-18 16:21:14
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kamil Jonca (newsy) wrote:
    > Być może ja od matury język polski zapomniałem ale tu się wszędzi
    > mówi o dokonanych rzeczach...

    Racja.
    Jak sie okazuje jeszcze wczesniej byl Credit Suisse First Boston
    http://www.forbes.com/home/2002/03/27/0327linux.html
    Tylko ja nie jestem pewien, ze chodzi o centralny system bankowy?
    Przynajmniej nie moge tego na 100% wyczytac z podanych linkow.