  • 1. Data: 2011-04-13 18:55:10
    Temat: Ciekawostka z Irlandii
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    AIB proponuje darmowy "card reader", który będzie służyć jako token i
    zachęca do przechodzenia z dotychczas stosowanych haseł jednorazowych.
    Takiego wynalazku w PL chyba nikt nie oferuje.
    Szczegóły:

    http://www.aib.ie/servlet/Satellite?c=SC_Content&cid
    =1291806113056&pagename=SecurityCentre/sc_main&secti
    on=S003

    PG

  • 2. Data: 2011-04-13 19:01:17
    Temat: Re: Ciekawostka z Irlandii
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/13/2011 1:55 PM, Piotr Gralak wrote:
> [...]
    > Szczegóły:
    >
    > http://www.aib.ie/servlet/Satellite?c=SC_Content&cid
    =1291806113056&pagename=SecurityCentre/sc_main&secti

    kolejne pudło na biurku.
    po cholere.
    karta kodow jest wygodniejsza.

  • 3. Data: 2011-04-13 19:31:17
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-13 20:55, Piotr Gralak pisze:
> [...]
    > Szczegóły:
    >
    > http://www.aib.ie/servlet/Satellite?c=SC_Content&cid
    =1291806113056&pagename=SecurityCentre/sc_main&secti

    A jak zginie to za następny trzeba będzie dużo zapłacić?

  • 4. Data: 2011-04-13 20:45:01
    Od: Piotr Gralak <g...@g...pl>

    zdumiony napisał(a):

    =1291806113056&pagename=SecurityCentre/sc_main&secti
    on=S003

    > A jak zginie to za następny trzeba będzie dużo zapłacić?

    5,50 EUR

  • 5. Data: 2011-04-13 21:21:50
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 13/04/2011 21:45, Piotr Gralak wrote:

    =1291806113056&pagename=SecurityCentre/sc_main&secti
    on=S003

    > 5,50 EUR

    A spróbuję.
    To i tak dziwnie - jak przyjechałem do Irlandii ~4 lata temu,
    to bankowość elektroniczna jeszcze praktycznie leżała.
    Do dzisiaj są chyba banki, że żeby wykonać przelew internetowy,
    to trzeba najpierw ... iść do banku i podać dane do przelewu,
    dopiero wtedy pojawi się na liście zdefiniowanych (po zalogowaniu
    przez internet).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2011-04-13 22:20:11
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-13 22:45, Piotr Gralak pisze:

    > 5,50 EUR

    To fajnie że tylko tyle.

  • 7. Data: 2011-04-14 00:49:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/13/2011 5:20 PM, zdumiony wrote:

    > To fajnie że tylko tyle.

    tylko po co?
    Kolejne wielkie pudło, którego nie bedziesz mógł nosić ze sobą jeśli nie
    kupisz sobie przyczepki.

  • 8. Data: 2011-04-14 08:47:46
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > tylko po co?
    > Kolejne wielkie pudło, którego nie bedziesz mógł nosić ze sobą
    > jeśli nie kupisz sobie przyczepki.

    Naprawdę chcesz wiedzieć ? To do Ciebie niepodobne... ;-)

    witrak()

  • 9. Data: 2011-04-14 09:54:56
    Od: Tomek Kęcki <t...@t...gmail.com>

    W dniu 2011-04-13 20:55, Piotr Gralak pisze:
    > AIB proponuje darmowy "card reader", który będzie służyć jako token i
    > zachęca do przechodzenia z dotychczas stosowanych haseł jednorazowych.

    Parę lat temu wprowadzał to angielski Barclays

    --
    tomafek

  • 10. Data: 2011-05-05 23:30:03
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Tomek Kęcki" <t...@t...gmail.com> wrote in message

    > Parę lat temu wprowadzał to angielski Barclays

    Tyle, ze nic nie kasuja za dodatkowy:)
    Poza tym, nie potrzebujesz PIN Cedntry do bankowosci mobilnej. Musisz
    jedynie wczesniej zdefiniowac online konto mobilne.
    Duzo sensowniejsze rozwiazanie mial kiedys halifax, podawalo sie kilka
    danych z ktorych potem system pytal losowo o literki, oraz slowa klucz.
    Latwe w pamietaniu, praktycznie nierealne by ktos sie "wstrzelil" do danych.
    Obecnie prosty i dobry system ma Satander byly Abby oraz NatWest.
    Zreszta, cala ta zabawa to pic na wode, jak nikomu nie podasz danych, to
    chyba tylko wrozka zgadnie te dane a zlamanie 128 czy 256 bit klucza
    graniczy z cudem. Duzo gorzej jest w samym banku.