  • 1. Data: 2005-03-17 17:21:50
    Temat: Ciekawostki dot. kart ze szwajcarskiego świata bankowego...
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Witam.
    Postanowiłem rozejrzeć się lokalnie po rynku kart kredytowych.
    Niestety okazuje się, że zasady przyznawania kart cudzoziemcom są...
    zaporowe?
    Ciekawe jak wygląda sytuacja w Polsce, kiedy cudzoziemiec chce mieć
    polską kartę kredytową..
    Oto informacje jakie uzyskałem...

    1. UBS
    Do wyboru karty Mastercard/Visa.
    Minimalny limit na karcie: 5k CHF
    Bank blokuje na rachunku bankowym kwotę odpowiadającą limitowi karty

    2. Credit Suisse
    Do wyboru karty Mastercard/Visa/American Express
    Minimalny limit na karcie: 3k CHF
    Bank blokuje na rachunku bankowym kwotę odpowiadającą podwójnemu limitowi
    karty

    Nie wiem jeszcze jak lokalne banki, ale chyba odechciało mi się dalej
    szukać. Do rachunku można mieć oczywiście tylko kartę Maestro (chipową, ale
    ciągle płaską)

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 2. Data: 2005-03-17 17:24:59
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message

    (...)
    > Nie wiem jeszcze jak lokalne banki, ale chyba odechciało mi się dalej
    > szukać.

    Zapomniałeś po prostu, że Szwajcarzy chętnie PRZYJMUJĄ pieniądze :)

    T.

  • 3. Data: 2005-03-17 18:35:01
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Minimalny limit na karcie: 3k CHF
    > Bank blokuje na rachunku bankowym kwotę odpowiadającą podwójnemu limitowi

    i ktos to bierze ? przeciez to bezsens totalny - chyba, ze nie dosc za sama
    karta jest zupelnie free i z ubezpieczeniem to jeszcze .... placa od
    kazdej operacji jakis procent ?

  • 4. Data: 2005-03-17 19:07:06
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krab <_...@k...pl__> wrote:

    > i ktos to bierze ? przeciez to bezsens totalny - chyba, ze nie dosc za sama

    Tak. Zresztą ja się ostatecznie pewnie też zdecyduję...

    > karta jest zupelnie free i z ubezpieczeniem to jeszcze .... placa od

    Za kartę się płaci przynajmniej 50CHF (w pierwszym roku, w kolejnym 2 razy
    tyle).

    > kazdej operacji jakis procent ?

    Nie :)
    I grace period jest mały w porównaniu do polskich kart.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 5. Data: 2005-03-17 21:41:15
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    > Tak. Zresztą ja się ostatecznie pewnie też zdecyduję...

    to jaki jest sens posiadania takiej karty ? prestiż albo cus ?
    a moze po prostu nikt inny nie chce Ci dac innej karty
    albo chcesz wyrobic pozycje kredytowa ?
    bo niezbyt podazam za tokiem, jesli zadne z powyzszych:
    place (klient) z gory za ok 3 miesiace w przod + oplaty za karte - by potem
    obracac w sumie swoja forsa i uzupelniac ten limit ,
    to nie prosciej nia po prostu obracac niz ... cudowac w ten sposob ?
    debetowke to pewnie wydaje kazdy bank na rogu - czy nie tak ?

  • 6. Data: 2005-03-17 22:04:41
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Krab <_...@k...pl__> wrote:

    > to jaki jest sens posiadania takiej karty ? prestiż albo cus ?

    Posiadanie wypukłej karty?

    > place (klient) z gory za ok 3 miesiace w przod + oplaty za karte - by potem

    Nie zrozumiałeś. Bank blokuje kwoty na cały okres użytkowania karty.

    > debetowke to pewnie wydaje kazdy bank na rogu - czy nie tak ?

    A wystarczyło przeczytać co napisałem w pierwszej wiadomości...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2005-03-18 07:10:09
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    > A wystarczyło przeczytać co napisałem w pierwszej wiadomości...

    alez w miare dobrze pamietam watek, nie bylo mowy o checi posiadania karty
    wypuklej, a o checi posiadania kredytowki
    wnioski ktore napisalem sa jak najbardziej poprawne - czy nazwya sie to
    blokada srodkow czy zaplata z gory - to jedynie kwestia omotania przez
    marketing