  • 1. Data: 2004-02-06 21:57:14
    Temat: [Citibank] Adieu sweet Citibank !
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Witam,

    Konto w Citibanku zalozylem w kwietniu 1999 r. Moze nie byla to rewolucja,
    bo na rynku dzialal juz handlobank, ale w porownaniu do PBK (skad
    przenioslem konto) byl to zauwazalny skok - darmowe wszystkie wyplaty z
    bankomatow, darmowo przysylana do domu karta Cirrus, darmowe przelewy,
    darmowe czeki realizowalne bezprowizyjnie w urzedach pocztowych na obszarze
    kilku owczesnych wojewodztw, i darmowy CitiPhone (pod niezapomnianym numerem
    0800222484) i bezprowizyjny debet w wysokosci 1000 zl po pierwszym wplywie,
    wszystko za ryczaltowa oplate 5 zl miesiecznie (chwile pozniej 10 zlotych
    miesiecznie). Za darmowo potwierdzony czek z Citibanku kupilem swoj pierwszy
    samochod, a w czerwcu 2000 r. otrzymalem od nich karte kredytowa Visa, bez
    oplaty rocznej. Potem zaczelo sie psuc: najpier 0800 zmienili na 08013 (na
    szczescie byl jeszcze darmowy dostep z telefonu z karta Era GSM oraz darmowy
    numer dla zlotych klientow, ktory dzialal takze dla klientow zwyklych),
    kilka miesiecy pozniej zlikwidowali czeki i wprowadzili prowizje 3 zl za
    wyplate z bankomatu - z wyjatkiem Euronetu.Wreszcie po polaczeniu z
    handlobankiem wprowadzili oplaty za przelewy. Chwile pozniej otwarto co
    prawda dostep internetowy (gdzie przelewy byly i sa za darmo), ale
    zabezpieczenie tego kanalu bylo raczej symboliczne (numer Citicard plus PIN,
    potem zastapionu i-PINem). Ostatecznie o likwidacji rachunku w Citi
    przesadzily wydarzenia z listopada 2002 r., kiedy w niewyjasniony sposob
    zostala zablokowana moja Citicard (Cirrus) - co uniemozliwilo logowanie sie
    w CitiPhone, wyplaty z bankomatow, a szczegolnie bolesnie odczulem blokade w
    zakresie kanalu internetowego, bo mialem akurat kilka pilnych przelewow do
    wykonania. W ogole duzym minusem Citi byla jego awaryjnosc - kazdego dnia
    wieczorem mieli jakies wielogodzinne ksiegowanie i nie mozna bylo zlecic
    przelewu ani w CitiDirect (czy pozniej Citibank Online), ani w CitiPhone. Na
    odchodnym obciazyli mnie prowizja za debet (1,49%), tylko po to, zeby
    miesiac pozniej w ogole ten debet mi zlikwidowac z uwagi na brak stalych
    wplywow (pomimo, ze jeszce pol roku wczesniej wplyw na rachunek z adnotacja
    "wynagrodzenie" kilkakrotnie przewyzszal przyznany standardowo debet).
    Oczywiscie odmiennym zagadnieniem byl poziom obslugi klienta w Citi: w 1999
    r. mozna go uznac za zadowalajacy, w 2002 r. praktycznie nic nie dawalo sie
    w Citi zalatwic, poza jakimis bardzo prostymi czynnosciami.

    Zaluje, ze nie ma dzis na rynku banku, ktory prezentowalby podobna oferte do
    oferty Citibank (Poland) S. A. z 1999 r.
    Wlasnie otrzymalem wyciag potwierdzajacy zamkniecie rachunku w Citibank
    Handlowym S. A.

    Tak mnie troche naszlo na wspomnienia w lutowy wieczor,
    Pozdrawiam, Grzegorz

    PS. Konto z Citibanku przenioslem do Fortisa.

    --
    - -
    SKPB Warszawa: www.skpb.waw.pl

  • 2. Data: 2004-02-06 22:39:13
    Temat: Re: [Citibank] Adieu sweet Citibank !
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    Mnie tez denerwuje STAŁE wprowadzanie nowych, na ogól bardzo drobnych,
    opłat.
    Kiedy przekorcza granicę moje wytrzymałości ?
    (ale chyba inne banki też tak robią - czyli stopniowo wprowadzaja drobne
    opłaty).

  • 3. Data: 2004-02-07 09:55:54
    Od: "Borys" <t...@g...pl>

    .. witam

    > Beniowa <p...@...odpowiedz.in.public> napisał(a):
    > Witam,
    > Konto w Citibanku zalozylem w kwietniu 1999 r. >
    > PS. Konto z Citibanku przenioslem do Fortisa.

    Ale placz.. Boooze jaki lament...
    Zadnych konkretow, to wszystko mozna napisac o kazdym innym banku,
    Za miesiac, dwa lub rok bedziesz plakal na Fortisa.

    Chlopie, wez sie w garsc.

    Z serdecznym pozdrowieniem,
    Borys

  • 4. Data: 2004-02-07 17:04:57
    Od: "al" <a...@...wp.pl>

    Użytkownik "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public> napisał w wiadomości
    > PS. Konto z Citibanku przenioslem do Fortisa.

    Powinieneś być zadowolony.
    Co do kk, to polecam VISA WBK

  • 5. Data: 2004-02-08 00:27:45
    Od: "g.s.-k." <c...@w...pl>

    Załuję, ze już nie jestes klientem Citi- pracuję tutaj, w Fortisie też
    pracowałam jak przeistaczał się z PPABanku. Jako pracodawca bez porównania -
    zdecydowanie lepiej wypada Citi. Fortis miał kiedys tę zaletę, ze w oddziale
    były bardzo decyzyjne osoby. Teraz też maja wszystko zcentralizowane tak jak
    w Citi, a to bardzo często utrudnia załatwianie wszelkich spraw
    bankowych -szczególnie nietypowych. W Citi rozwiązaniem jest konto
    CitiGold - wszystko się da załatwić, ale trzeba mieć conajmniej 200 000....
    A Fortis? -wybrałes dobry bank.
    pozdr
    g.

  • 6. Data: 2004-02-08 08:44:21
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "g.s.-k." <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jak
    > w Citi, a to bardzo często utrudnia załatwianie wszelkich spraw

    Problem polega na tym, że owe decyzyjne osoby mają b. duże pensje, więc
    banki (oraz inne firmy np. TPSA) wprowadzają centralny system aby zmiejszyć
    koszty (i zmniejszyć ilość decyzyjnych osób).

  • 7. Data: 2004-02-08 16:31:22
    Od: "Witold Domienik" <v...@w...pl>

    Ja mialem konto w Handlobanku, ktore bardzo mi odpowiadalo.
    Ucieklem jak przejal ich CITIBANK.

  • 8. Data: 2004-02-12 21:43:13
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "Witold Domienik" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ja mialem konto w Handlobanku, ktore bardzo mi odpowiadalo.
    > Ucieklem jak przejal ich CITIBANK.

    W handlobanku tez mialem, i po polaczeniu mieli maly problem "Jak to ma Pan
    dwa rachunki bankowe. Przeciez u nas nie mozna'.

    Pozdrawiam, Grzegorz