  • 1. Data: 2009-11-16 08:17:29
    Temat: Co ma robic maly Polak w obliczu ataku na kruszce?
    Od: fatso <f...@n...com>

    Zloto $1132 gdy te slowa pisze- rekord.
    Srebro- jeszcze ponizej $18 ale juz budzi sie do zycia

    Miedz- skoczyla o 2% na rynkach swiatowych.

    Mamy chyba ogolnoswiatowy szal zakupow, rzecz zreszta calkiem do
    przewidzenia.
    Ale co ma robic Polak maly, wlasciciel przyslowiowego sklepiku
    warzywnego na rogu,
    facet co widzi burze swiatowa i nic nie moze tu poradzic?

    Moja rada: zaczac kupowac czysta, rafinowana miedz polska.
    Wlasnie wzialem dla zabawy udzial w aukcji na ebayu, nie moge jej
    wylowic bo juz usunalem
    a warta byla uwagi. Otoz sprzedawca oferowal tzw job lot: 2 uncje
    srebra, jakas cienka
    plytke zlocona ze Sw.Ksiezna Diana a dodatkowo ok 180 uncji miedzi.
    Miedz byla
    w formacie pieknych plytek, w kszatlcie ksiazki bodajze. Oznaczenia,
    gwarancja jakosci itp.
    Wszystko to poszlo za ok Ł48, czyli ok 200 zl.
    Mnie sie wydaje, ze miedz bedzie rosla w cenie, trudno tu oszukac bo
    mozna sztabe zbadac niemalze organoleptycznie:
    widac kolor, mozna zbadac jej ciezar wlasciwy i elektryczne
    przewodnictwo. czyli latwo sprawdzic ze to miedz a nie
    jakies aluminium. Przypomne, ze w Wlk Brytanii kursowaly duze miedziane
    2 penowki. Juz je z rynku zdjeto bo wartosc
    miedzi w nich byla wyzsza niz owe 10 groszy na jakie moneta opiewala.
    dzisiaj za 2 peny biega pomiedziowana blaszka.
    gdybym dzis mieszkal w Polsce to kupilbym sobie na czarna godzine 1 tone
    miedzi w drutach, plytach rafinowanych itp.
    Bylbym zlozyl w garazu czy na strychu i czekal.

    fatso

  • 2. Data: 2009-11-16 08:42:45
    Od: "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl>

    fatso wrote:

    > Miedz- skoczyla o 2% na rynkach swiatowych.
    [...]
    > Moja rada: zaczac kupowac czysta, rafinowana miedz polska.

    Sam interesuję się miedzią z zupełnie innego powodu (jest skorelowana z cena
    KGHM). dlatego proponuje 1 groszówki. Poniżej spot. po wimianie na euro
    bedzie mozna to przetopic. dla chetnych numizmatyka. Łatwo zbyc jak by co na
    razie ;-) zero ryzyka kursowego dla Polakow.

    Niestety nie uwazam by miedz drożała. Ale jak widzę są naganiacze na
    wszystko.

    > gdybym dzis mieszkal w Polsce to kupilbym sobie na czarna godzine 1 tone
    > miedzi w drutach, plytach rafinowanych itp.
    > Bylbym zlozyl w garazu czy na strychu i czekal.

    Tonę? to raczej nie na strychu ;-)
    A w garazu zajelo by to wiecej niz sam garaz. Jesli sa panikarze to maja
    gotowy pieniadz, ktory w hiperinflacji bedzie sie zachowywal stabilnie. 1
    groszowki niestety sa strasznie niewygodne bo wielkie. Nie namawiaj ludzi
    chyba, ze na jakies 20-30 złoty w groszówkach. Dla chetnych polecam zajrzec
    na allegro i zobaczyc ceny 1 groszowek z 2004 roku albo innych lat. Ale
    nowe. firmowo zapakowane a nie stare.
    --
    ^^

  • 3. Data: 2009-11-16 08:57:46
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl> napisał w
    wiadomości news:hdr3a3$esm$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > A w garazu zajelo by to wiecej niz sam garaz.
    Wiesz, że cięzar własciwy miedzi to 8,9 t/m3?
    --
    marfi

  • 4. Data: 2009-11-16 08:58:18
    Od: fatso <f...@n...com>

    Zgodze sie z Kolega co do wartosci numizmatycznej takich smieciowych
    monetek.
    Wlasnie wzialem do reki jedna, trzymam woreczek ok 500 sztuk zakupionych
    za pare funtow na ebayu przed laty. To sa tzw farthing ,czyli
    pol-penowki, wyszly
    juz z obiegu. Wielkosci duzego paznokcia miedziana blaszka, na
    obwersie piekny ptaszek na galazce,
    na rewersie glowa krola Jerzego VI, rok 1951.
    gdy sprzedawalem cos na eBayu, szczegolnie za granice, to dodawalem
    taka monetke na szczescie.
    W Australii takie cos moze miec nawet realna wartosc dla numizmatyka.

  • 5. Data: 2009-11-16 09:05:51
    Od: fatso <f...@n...com>

    marfi wrote:
    > Użytkownik "Piotr J. Kolanok" <k...@...mx.poczta.tlen.pl> napisał
    > w wiadomości news:hdr3a3$esm$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Wiesz, że cięzar własciwy miedzi to 8,9 t/m3?

    To chyba wyklucza zlozenie metra miedzi na strychu
    ale w dole, pod chalupa mozna bo szczury nie zezra.

  • 6. Data: 2009-11-16 09:22:13
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "fatso" <f...@n...com> napisał w wiadomości

    > To chyba wyklucza zlozenie metra miedzi na strychu
    > ale w dole, pod chalupa mozna bo szczury nie zezra.

    Można zbudować garaż z miedzianej blachy o tak dobranej grubości aby
    wzrost cen miedzi (garażu) rekompensował lub przewyższał spadek ceny auta
    :)))

    --
    marfi

  • 7. Data: 2009-11-16 09:43:54
    Od: fatso <f...@n...com>

    marfi wrote:

    > Można zbudować garaż z miedzianej blachy o tak dobranej grubości aby
    > wzrost cen miedzi (garażu) rekompensował lub przewyższał spadek ceny
    > auta :)))

    Ja to bym raczej wylozyl dach mojego palazzo w Otwocku taka blacha
    miedziana.
    Jej blysk by wkurwil kazdego sasiada a po latach, o ile sasiedzi nie
    ukradna, bylaby
    na dachu dostojna zielona patyna.

  • 8. Data: 2009-11-16 09:53:57
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

> [...]
    > miedziana.
    > Jej blysk by wkurwil kazdego sasiada a po latach, o ile sasiedzi nie

    Nie zapomnij o reklamie - fatso polerujący miedziany dach za pomoca "Pronto
    do dachów miedzianych" - to byłby widok :)))

    --
    marfi

  • 9. Data: 2009-11-16 10:55:37
    Od: fatso <f...@n...com>

    marfi wrote:
    > Użytkownik "fatso" <f...@n...com> napisał w wiadomości

    > Nie zapomnij o reklamie - fatso polerujący miedziany dach za pomoca
    > "Pronto do dachów miedzianych" - to byłby widok :)))

    marfi, nie zapominaj o setkach leninow, dzierzynskich i innych
    skurwysynow, ktorych wyprodukowano
    w PRLu z bronzu. Bronz to mieszanka miedzi, cynku i olowiu bodajze. Duzy
    i ciezki leninek moze kosztowac mniej
    niz suma metali uzytych do stopu brazu. Jesli lenin jest ciezki to
    mozna go postawic przed domem, nikt go nie ukradnie,
    chyba ze podjedzie dzwigiem.
    W dziecinstwie mieszkajac pod UB w Bydgoszczy, znalazlem hitlera w
    ogrodzie. Postrzelali go sowieccy doradcy UB
    co tam przed nami zamieszkiwali. Ale mimo dziur i wklesniec od kul
    pistoletowych, moj hitler byl b. cenny.
    matka uzywala go jako podstawki pod zelazko a pozniej ja sam
    spieniezylem adolfa. O ile pamietam to dostalem za niego od handlarza
    starzyzna
    kiszony ogorek

  • 10. Data: 2009-11-16 11:00:19
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    > w PRLu z bronzu. Bronz to mieszanka miedzi, cynku i olowiu bodajze. Duzy

    Po polsku "brąz" - stop miedzi i cyny - to o czym piszesz to odmiana brązu o
    nazwie "spiż" .

    --
    marfi