  • 1. Data: 2007-04-12 06:35:55
    Temat: Czemu bank pozwala na wyswietlanie moich danych online?
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Czemu ma sluzyc przedstawianie nr mojego dowodu osobistego, peselu online przez
    takie banki jak Inteligo, LukasBank czy MultiBank???

    Ma umozliwisc komus zdobycie moich danych w celu otwarcia kolejnych kont?

  • 2. Data: 2007-04-12 06:43:53
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 12 Apr 2007 08:35:55 +0200,
    osoba podpisana: kjvirtual <k...@g...com>
    napisała:
    > Czemu ma sluzyc przedstawianie nr mojego dowodu osobistego, peselu online przez
    > takie banki jak Inteligo, LukasBank czy MultiBank???
    >
    > Ma umozliwisc komus zdobycie moich danych w celu otwarcia kolejnych kont?

    Raczej sprawdzenie, czy bank ma Twoje poprawne dane.
    KJ

  • 3. Data: 2007-04-12 07:54:19
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Dnia 12 Apr 2007 08:35:55 +0200,
    > osoba podpisana: kjvirtual <k...@g...com>

    > Raczej sprawdzenie, czy bank ma Twoje poprawne dane.
    > KJ

    A po co to ja mam sprawdzac czy maja poprawny nr dowodu cyz peselu? Przeciez jak
    podpisuje umowe, to czytam wszystko i sprawdzam prawdziwosc moich danych.

  • 4. Data: 2007-04-12 07:57:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia 12 Apr 2007 09:54:19 +0200,
    osoba podpisana: kjvirtual <k...@g...com>
    napisała:
    [...]
    > A po co to ja mam sprawdzac czy maja poprawny nr dowodu cyz peselu? Przeciez jak
    > podpisuje umowe, to czytam wszystko i sprawdzam prawdziwosc moich danych.

    I nie dopuszczasz, że w bankach zdarzają się błędy?
    KJ (EOT z moje strony)

  • 5. Data: 2007-04-12 08:09:37
    Od: "Slavekk " <s...@N...gazeta.pl>

    kjvirtual <k...@g...com> napisał(a):

    > Czemu ma sluzyc przedstawianie nr mojego dowodu osobistego, peselu online
    przez
    > takie banki jak Inteligo, LukasBank czy MultiBank???

    Aaaale osssochoozi?

    > Ma umozliwisc komus zdobycie moich danych w celu otwarcia kolejnych kont?

    kto jest online?
    ty?
    Czy mogę poznac twoje dane gdy ja jestem online?
    To ty chcesz umozliwić czy nie?

    Slawek

  • 6. Data: 2007-04-12 08:25:25
    Od: "Slavekk " <s...@N...gazeta.pl>

    kjvirtual <k...@g...com> napisał(a):

    > rzez

    > A po co to ja mam sprawdzac czy maja poprawny nr dowodu cyz peselu?
    > Przeciez jak
    > podpisuje umowe, to czytam wszystko i sprawdzam prawdziwosc moich danych.

    Dowód ma ważność 10lat (ten nowy)
    Jeszcze teraz ludzie wymieniaja dowody stare na nowe.
    Chcesz nową umowę podpisywać aby sprawdzić czy mają aktualne dane?

    A jeśli zmienisz płec to i pesel ci sie zmieni...
    ;-)

    Slawek

  • 7. Data: 2007-04-12 10:07:30
    Od: "Conrad" <bmilews***Anyspam@gazeta.pl>

    > kto jest online?
    > ty?
    > Czy mogę poznac twoje dane gdy ja jestem online?
    > To ty chcesz umozliwić czy nie?
    >
    > Slawek

    No tak.
    Tak samo mogli bysmy dyskutowac czemu pokazuje moje saldo konta ?
    Czy po to by mnie ktos okradł ?

  • 8. Data: 2007-04-12 16:57:07
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > No tak.
    > Tak samo mogli bysmy dyskutowac czemu pokazuje moje saldo konta ?
    > Czy po to by mnie ktos okradł ?

    I to jest właściwe podsumowanie tego wątku :)

  • 9. Data: 2007-05-02 15:23:25
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    kjvirtual napisał(a) w wiadomości: <3...@n...onet.pl>...
> [...]
    >takie banki jak Inteligo, LukasBank czy MultiBank???
    >
    >Ma umozliwisc komus zdobycie moich danych w celu otwarcia kolejnych

    Jeżeli program szpiegowski byłby w stanie zidentyfikować tę
    stronę i zczytać te dane to tym bardziej mógłby przejąć
    identyfikator i hasło.
    Zapewne bank ocenił, że większe jest prawdopodobieństwo
    podstawienia "lewej" strony gdy użytkownik nie sprawdza adresu,
    certyfikatu itp., Wtedy "zaloguje się" z dowolnym hasłem. Ale
    cwaniak nie zna nazwiska i peselu więc ich nie wyświetli, albo
    bzdurne - klient ma szansę się zorientować. Taki swoisty sposób
    potwierdzenia autentyczności strony.
    Lepiej gdyby nie wyświetlał. Zwłaszcza, że w Lukasie zdaje się
    do przelewów służy token?
    Lepsza byłaby informacja o ostatnim udanym i nieudanym logowaniu
    (data, IP).

    Arek