  • 1. Data: 2009-11-03 00:41:20
    Temat: Czy bank (EUROBANK) ma prawo nie wydać klientowi kopii umowy o kredyt?
    Od: darr_d1 <d...@w...pl>

    Tak pokrótce... Pojechałem do biura pośrednictwa kredytowego MULTIKA,
    otrzymałem od nich propozycję kredytu w EUROBANKU (wyjątkowo drogiego
    zresztą), podpisałem dwie umowy - każdą w dwóch egzemplarzach:

    1/ Pierwsza umowa dotyczyła prowadzenia konta niby-osobistego na
    potrzeby kredytu, z którego to konta bank będzie sobie ściągał co
    miesiąc wymaganą ratę na inne, własne konto ściśle powiązane z obsługą
    mojego kredytu (tak to przynajmniej zrozumiałem). Podpisałem tą umowę
    w dwóch egzemplarzach, przy czym jeden z nich pani z MULTIKI wręczyła
    mi na pamiątkę - w takiej ładnej, czerwonej teczce z napisem MULTIKA..

    2/ Kolejna umowa, którą podpisałem (również w dwóch egzemplarzach,
    choć tego już teraz nie jestem tak do końca pewien) dotyczyła ściśle
    udzielonego mi przez EUROBANK kredytu. Były tam wyszczególnione
    wszystkie koszty kredytu, prowizje, odsetki, warunki odstąpienia od
    umowy, itd. Kopii tej umowy pani z MULTIKI już mi nie wręczyła, a
    wręcz odmówiła jej wydania, informując mnie przy tym, że otrzymam ją
    bezpośrednio z EUROBANKU (przyślą mi pocztą). Owszem, otrzymałem -
    harmonogram spłat kredytu oraz broszurę informacyjną zawierającą
    regulamin korzystania z kredytów w EUROBANKU.

    Moje pytanie brzmi czy EUROBANK miał prawo w ten sposób postąpić?
    Chciałbym jednak mieć tą umowę, bo a nuż będę chciał kiedyś
    skonsolidować ten potwornie drogi u nich kredyt, a z tego co wiem
    umowa jest wówczas wymagana. Czy oni mają obowiązek wydać mi na moje
    żądanie kopię tej umowy czy jest to jedynie dobra wola EUROBANKU? W
    jakiej formie powinienem się o nią upomnieć i czy w tej chwili ma to
    wogóle jakiś sens czy też lepiej odpuścić sobie i po prostu spłacić
    swoje?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam,
    darr_d1

  • 2. Data: 2009-11-03 04:34:23
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    Być może umowa musi być podpisana przez Eurobank, a więc ty ją
    podpisałeś, umowa jedzie do Eurobanku i oddzielną przesyłkę dostaniesz
    pocztą. Zresztą - zadzwoń do Eurobanku i zapytaj.

    Michał

  • 3. Data: 2009-11-03 08:08:56
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > podpisałeś, umowa jedzie do Eurobanku i oddzielną przesyłkę dostaniesz
    > pocztą. Zresztą - zadzwoń do Eurobanku i zapytaj.

    tak prawdopodobnie jest, ale pracownik multiki powinien o tym klienta
    dokladnie poinformowac!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-11-03 09:45:50
    Od: darr_d1 <d...@w...pl>

    On 3 Lis, 09:08, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > tak prawdopodobnie jest, ale pracownik multiki powinien o tym klienta
    > dokladnie poinformowac!

    Wszystko się zgadza i pani z MULTIKI mówiła, że oni odeślą mi tą
    umowę. Tyle że to już trwa niemal 4 miesiące a EUROBANK zamiast umowy
    przysłał mi tylko jakiś ogólny regulamin w postaci broszurki.

    Czy EUROBANK ma obowiązek przysłać mi jeden egzemplarz umowy gdy jej
    od nich zażądam? Nie wiem czy mam prawo wymagać od nich wydania tej
    umowy czy mogę o nią ewentualnie tylko prosić, zdając się na
    widzimisie pracownika EUROBANKU.

  • 5. Data: 2009-11-03 10:27:08
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 3 Lis, 10:45, darr_d1 <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    > od nich zażądam? Nie wiem czy mam prawo wymagać od nich wydania tej
    > umowy czy mogę o nią ewentualnie tylko prosić, zdając się na

    Powinien Ci udowodnić, że wysłał do Ciebie podpisaną umowę. A jeśli ma
    takie potwierdzenie to może Ci zrobić kopię tej umowy, która została u
    niego - taka operacja zazwyczaj jest płatna ekstra.