  • 1. Data: 2003-05-08 22:25:40
    Temat: Czy wyplata kredytu w transzach...
    Od: j...@p...onet.pl

    ...jest korzystna dla nas jesli poczatkowo placimy tylko odsetki od pobranych
    transz, natomiast raty kapitalowe zaczynamy splacac po wzieciu calej kwoty
    kredytu? Przy zalozeniu, ze bierzemy kredyt walutowy w dolarach (nie
    denominowany).

  • 2. Data: 2003-05-09 06:19:35
    Temat: Re: Czy wyplata kredytu w transzach...
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik j...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > transz, natomiast raty kapitalowe zaczynamy splacac po wzieciu calej kwoty
    > kredytu? Przy zalozeniu, ze bierzemy kredyt walutowy w dolarach (nie
    + nie płacisz od razu odsetek od całości kredytu;
    + bank uruchamia transze zgodnie z terminarzem umowy lub zgodnie z
    Twoją prośbą co pozwala na efektywne wykorzystywanie udzielonych
    środków zgodnie z aktualnymi potrzebami (patrz wyżej);
    + raty spłacasz po udzieleniu całości kredytu, co daje w rezultacie
    karencję w spłacie kapitału.

    - przy wypłacie kolejnych transz, mimo, że kredyt wypłacany będzie w
    USD (tak zrozumiałem) będzie występowało zwiększone ryzyko kursowe.
    Inaczej - nie będziesz wiedział jaką wartość będzie miał dolar
    pozyskiwany w kolejnych transzach.

  • 3. Data: 2003-05-09 07:00:50
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > USD (tak zrozumiałem) będzie występowało zwiększone ryzyko kursowe.
    > Inaczej - nie będziesz wiedział jaką wartość będzie miał dolar

    Dzieki za precyzyjna odpowiedz. A na roznicy kursowej moge juz chyba tylko
    zyskac - w moim przekonaniu dolar jest juz w dolku.
    pozdr

  • 4. Data: 2003-05-09 08:19:25
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki

    > Dzieki za precyzyjna odpowiedz. A na roznicy kursowej moge juz chyba tylko
    > zyskac - w moim przekonaniu dolar jest juz w dolku.
    Hm, otóż jeśli weźmiesz kredyt w USD, zapłacisz prowizję w USD
    natychmiast, natomiast kolejne transze będziesz dostawał w ciągu
    kolejnych miesięcy, to przy założeniu, że kurs dolara wobec innych
    walut wciąż będzie spadał, otrzymasz trochę mniej pieniędzy niż
    zakładałeś. Ryzyko to może zmniejszyć np rodzaj przeznaczenia
    transakcji. Transakcje o cenie ustalonej w USD przed podpisaniem
    umowy kredytowej w USD będą pozbawione ryzyka kursowego.

    Nie wiem czy jasno się wyrażam bez porannej kofeiny... ;-)

    mj