  • 1. Data: 2007-07-23 09:55:25
    Temat: Czym grozi Sygma?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    Witam,

    guglam sobie i widzę że w Sieci na temat Sygmy cisza... :(
    Polazłem sobie do Reala, chciałem kupić coś na raty, a tu okazuje się, że
    nie ma już Łukasza :( tylko jakiś szemrany Sygma. Towar kupić musiałem,
    więc wziąłem tę ichnią kartę niestety. I teraz pytanie: Czym mi to grozi?
    Jaki za tym kryje się kruczek? Jeden już znam: Brak możliwości określenia
    wysokości rat... Pytanie tylko na ile niekorzystne mogą być takie zakupy?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 2. Data: 2007-07-23 10:04:55
    Temat: Re: Czym grozi Sygma?
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > Polazłem sobie do Reala, chciałem kupić coś na raty, a tu okazuje się, że
    > nie ma już Łukasza :( tylko jakiś szemrany Sygma. Towar kupić musiałem,

    Masz chyba jakas umowe do tej karty?

    Poczytaj sobie
    http://kartyonline.pl/artykuly.php?typ=2

  • 3. Data: 2007-07-23 10:06:05
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    Niczym nie grozi. Uzytkuje tę kartę od około 2 latek (łącznie z okresem
    Galii z Geant'a). Jest przezabawnie, co chwila "specjalne oferty" kredytów
    na 45% rocznie, co chwila podwyższają mi limit (jako jeden z najlepszych
    klientów dochrapałem sie juz limitu 2,5k !! a zaczynałem od 0,5k), jakieś
    oferty Super-Gotówka, Hiper-Gotówka itp., pewnie zaraz będzie Giga-Gotówka,
    namawianie żeby z bankomatu wypłacać. Poziom obsługi na infolinii - nędza,
    brak podglądu przez internet. Obsługa uznań na kartę - tragedia, trwa to 3
    tygodnie.

    Co do programu lojalnościowego powiązanego z kartą - całkiem dobrze, choć
    nie tak dobrze jak za czasów Geant'a. Sporo promocji (w najbliższą środę
    chyba, 12 razy więcej punktów za zakupy niż normalnie). Ostatnio był zwrot 5
    zł za transakcję bezgotówkową poza siecią Real na co najmniej 100 zł.

    To mówisz, że chcesz skorzystać z rat na tej karcie? Wysoce nierozsądne
    jeśli chodzi o koszty, ale sama karta (spłacana w całości w ramach g-p) i
    rzeczy załączane do wyciagów, mogą być powodem ciągłego rozbawienia. Sporu
    reklamacyjnego z Sygma jeszcze nie miałem, ale z tego co czytałem to
    niewesoło to może wyglądać w praktyce (poziom obsługi dostosowany do jakiejś
    żulerni).

    marekz

  • 4. Data: 2007-07-23 10:50:23
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 23 lipca 2007 12:06
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <f81us5$qsh$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Niczym nie grozi.

    No nie... Już mam dwie wady:

    * Brak możliwości określenia wysokości rat

    * Przywiązanie do jednego sklepu Real i brak możliwości jednoczesnego
    ratowania np. w Praktikerze gdzie niestety jest ten sam bank. Nie wiem jak
    wygląda sprawa, jak spłacę raty i zrezygnuję z tej karty, czy wtedy w
    Praktikerze dadzą tamtą... Trochę dupa, bo kupuję więcej w Praktikerze i
    szkoda, że mnie zablokowali takim rozwiązaniem.

    > Uzytkuje tę kartę od około 2 latek (łącznie z okresem
    > Galii z Geant'a).

    Moja jest na 3 lata.

> [...]
    > oferty Super-Gotówka, Hiper-Gotówka itp., pewnie zaraz będzie
    > Giga-Gotówka, namawianie żeby z bankomatu wypłacać.

    No z bankomatu chyba nie bałdzo, bo Pinu nie dali.

    > Poziom obsługi na
    > infolinii - nędza, brak podglądu przez internet. Obsługa uznań na kartę -
    > tragedia, trwa to 3 tygodnie.

    Tzn?

    > To mówisz, że chcesz skorzystać z rat na tej karcie? Wysoce nierozsądne
    > jeśli chodzi o koszty,

    No już skorzystałem. Pani oszacowała na mniej więcej 60zł moją stratę.

    Czyli nie jest tak fajnie :(

    No nic, spłacę raty to zrezygnuję

  • 5. Data: 2007-07-23 10:53:17
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 23 lipca 2007 12:04
    (autor Krzysztofsf
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <f81ug7$hs6$1@inews.gazeta.pl>):

    > Masz chyba jakas umowe do tej karty?

    No ale wiesz jak jest z umowami... Różne kruczki się kryją niejawne dla
    zwykłego zjadacza plastyku.

    > Poczytaj sobie
    > http://kartyonline.pl/artykuly.php?typ=2

    Ale tam nie bardzo widzę coś sensownego o Sygmie...

  • 6. Data: 2007-07-23 11:07:12
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > No ale wiesz jak jest z umowami... Różne kruczki się kryją niejawne dla
    > zwykłego zjadacza plastyku.

    > Ale tam nie bardzo widzę coś sensownego o Sygmie...

    Przeczytaj igolnie o kartach, okresie bezprowizyjnym, kwotach minimalnych i
    naliczaniu odsetek na karcie - a potem jeszcze raz przeanalizuj podpisana umowe.

    Jesli masz towar wrzucony w raty na tej karcie, to zapewne najbezpieczniej
    odlozyc ja na polke i nie korzystac, zanim nie zejda calkiem raty.
    Nie wiem - nie znam umowy.

  • 7. Data: 2007-07-23 11:10:24
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 23 lipca 2007 13:07
    (autor Krzysztofsf
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <f82250$3m1$1@inews.gazeta.pl>):

    > Przeczytaj igolnie o kartach, okresie bezprowizyjnym, kwotach minimalnych
    > i naliczaniu odsetek na karcie - a potem jeszcze raz przeanalizuj
    > podpisana umowe.

    Ogólnie to wiem, bo od lat korzystam z mBanku... Tylko tu mnie zaskoczyli
    tym, że zlikwidowali Łukasza i jakiś dziwny Sygma. No i że zamiast rat jest
    karta taka dziwna.

    Więc pytam, bo ludzie tu doświadczeni, więc wiedzą na co zwracać uwagę.

  • 8. Data: 2007-07-23 12:13:51
    Od: "Mateusz" <m...@h...pl>

    Sygma to najgrorszy bank jaki znam !!!!!!!!!
    Spor oddalem do arbitra bankowego i czekam
    na werdykt. Naliczyli mi jakas niesluszna kase
    do zaplacenia i od tego jeszcze naliczaja odsetek!
    Tony listow do nich wyslalem, infolinia to kpina
    - ordynarne panienki odbieraja i nic z tego nie wynika.

    UNIKAC JAK OGNIA!

  • 9. Data: 2007-07-23 13:02:33
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Wrak Tristana <n...@s...pl> napisał(a):

    > Witam,
    >
    > guglam sobie i widzę że w Sieci na temat Sygmy cisza... :(

    http://www.google.com/
    search?num=20&hl=pl&client=opera&rls=pl&hs=RS3&q=sig
    ma+bank+problemy&btnG=Szukaj&lr=lang_pl

  • 10. Data: 2007-07-23 13:50:25
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    > * Brak możliwości określenia wysokości rat

    Jak to? A'priori mogże kasjerka nie potrafić obliczyć, ale da się. No i na
    wyciagu raczej dostaniesz.

    > * Przywiązanie do jednego sklepu Real i brak możliwości jednoczesnego
    > ratowania np. w Praktikerze gdzie niestety jest ten sam bank. Nie wiem jak

    Nie korzystam na tej karcie z rat, wydaje mi się to nienajlepszym pomysłem.
    Zresztą ja w ogóle nie korzystam z rat. Ale gdyby już, to chyba wolałbym
    jakąś normalna kartę i "program ratalny" czy jak to się tam nazywa, albo po
    prostu nie spłacanie karty w całości (niewykonywanie nia żadnych innych
    transakcji). Mam niejasne wrażenie, że wyjdzie taniej niż w Sygma z jakimiś
    super-duper-promocjami.

    > No z bankomatu chyba nie bałdzo, bo Pinu nie dali.

    W Sygma na PIN to musisz sobie zasłużyć.... Chyba dwie spłaty terminowe
    musisz wykonać, żeby dostać. Tak jak pisałem target tej karty jest mocno
    podejrzany.

    > Tzn?

    Tzn. każdą kartę testuję pod względem szybkości realizacji uznań (zwrotów na
    nią). Sygma ostatnie miejsce, przedostatnie Millennium. Pierwsze Multibank.

    > No już skorzystałem. Pani oszacowała na mniej więcej 60zł moją stratę.

    Oby, oby.

    > Czyli nie jest tak fajnie :(
    > No nic, spłacę raty to zrezygnuję

    Tak podsumowując to typowa karta rozrywkowa. Do powaznych zastosowań się
    raczej nie nadaje. Ja używam tylko w Real (program lojalnościowy).

    marekz