  • 1. Data: 2023-09-16 06:55:46
    Temat: DKK obsługa kasowa
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hej,
    macie może wiedzę/pomysł w jaki sposób w innym kraju niż DK (najchętniej
    Polska) wpłacić DKK na rachunek bankowy?
    Coś podobno duńczycy zablokowali obrót gotówkowy z innymi krajami.

    Mission impossible?

    --
    Pete

  • 2. Data: 2023-09-16 08:33:01
    Temat: Re: DKK obsługa kasowa
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 16 września 2023 o 06:55:50 UTC+2 Pete napisał(a):
> [...]
    > Polska) wpłacić DKK na rachunek bankowy?
    > Coś podobno duńczycy zablokowali obrót gotówkowy z innymi krajami.

    Jak zablokowali to pewnie tak.
    A masz tego aż tyle?

    Pewnie zostaje tylko kantor.
    Stracisz, ale wpłacając w Danii - może być
    niedaleko, ze Szczecina, albo daleko z Przemyśla ;>
    też wpłacisz na rachunek w duńskim banku.
    A to zakładanie konta - nierezydentowi
    mogą nie chcieć, ew. opłaty za konto - np
    i opłata za SWIFT np. do IKA.
    Zamiana na euro w duńskim banku
    też nic nie da, taka strata jak w kantorze.
    O ile oczywiście kantor w ogóle będzie
    zainteresowany większą ilością.
    A np. korona norweska w kantorach fatalne złodziejstwo.

  • 3. Data: 2023-09-16 08:59:32
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > O ile oczywiście kantor w ogóle będzie
    > zainteresowany większą ilością.
    > A np. korona norweska w kantorach fatalne złodziejstwo.

    Jeszcze nie mam, ale planuję większy zakup od duńczyka. Ten się boi AML
    i chce przelewem.
    Ale DKK w kantorze dużo tańsza niż IKA czy Revolut i parę groszy ;)
    taniej zakup by wyszedł, gdyby te DKK upchnąć jakoś do banku.

    --
    Pete

  • 4. Data: 2023-09-16 15:43:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 16 września 2023 o 08:59:38 UTC+2 Pete napisał(a):

> [...]
    > Ale DKK w kantorze dużo tańsza niż IKA czy Revolut i parę groszy ;)
    > taniej zakup by wyszedł, gdyby te DKK upchnąć jakoś do banku.

    Hmm, sobota, więc kursy niemiarodajne,
    ale czy rzeczywiście w IKA tak fatalny kurs DKK?
    Jeszcze się okaże, że kupisz taniej niż skup w IKA ;>
    I/lub że to pocięte gazety.

    Co do przelewu to trzeba jeszcze doliczyć koszt opcji OUR.
    Może Duńczyk zgodzi się na euro, przelew SEPA będzie za darmo,
    a jak mu dopłacisz pół kosztu OUR to będzie miał
    na pokrycie różnicy kursowej i obaj będziecie do przodu.

  • 5. Data: 2023-09-17 00:34:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.09.2023 o 08:59, Pete pisze:
> [...]
    > Ale DKK w kantorze dużo tańsza niż IKA czy Revolut i parę groszy ?
    > taniej zakup by wyszedł, gdyby te DKK upchnąć jakoś do banku.

    Ja bym jeszcze w takim wypadku wziął pod uwagę wykorzystanie waluty
    wirtualnej. Tylko przelicz to, bo ja nie liczyłem. Duńczyk kupuje tam
    BitCoiny, a Ty tu to wymieniasz, na co Ci tam pasuje, albo trzymasz. Nie
    jestem zwolennikiem inwestowania w tę walutę, ale do takich
    transgranicznych przepływów jest to czasem najlepsze rozwiązanie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-09-17 09:42:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 17 września 2023 o 00:34:53 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > jestem zwolennikiem inwestowania w tę walutę, ale do takich
    > transgranicznych przepływów jest to czasem najlepsze rozwiązanie.

    Piękna propozycja prania pieniędzy.
    Oczywiście naiwna, ale spełniająca warunki.

  • 7. Data: 2023-09-17 13:22:54
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Hmm, sobota, więc kursy niemiarodajne,
    > ale czy rzeczywiście w IKA tak fatalny kurs DKK?
    > Jeszcze się okaże, że kupisz taniej niż skup w IKA ;>
    > I/lub że to pocięte gazety.

    Kursy w IKA/Revolut są rynkowe. Kantory chcą się pozbyć gotówki, więc
    kurs jest spooooro niższy.

    Z ww powodu inna waluta nie wchodzi w grę, bo wyjdzie mniej więcej to
    samo co zakup bezpośrednio DKK.

> [...]
    > a jak mu dopłacisz pół kosztu OUR to będzie miał
    > na pokrycie różnicy kursowej i obaj będziecie do przodu.

    Co to znaczy 42 złote, jak się kupuje i las, i tartak, i psa ;)

    --
    Pete

  • 8. Data: 2023-09-17 18:43:54
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 17 września 2023 o 13:23:00 UTC+2 Pete napisał(a):

    > Kursy w IKA/Revolut są rynkowe. Kantory chcą się pozbyć gotówki, więc
    > kurs jest spooooro niższy.

    Ciekawostki opowiadasz.
    W sumie jest możliwość, że kantor jakieś nadmiarowe korony może mieć,
    bo ktoś z Danii przyjechał i potrzebował złotówek,
    a z drugiej strony raczej nikt w PL koron nie będzie kupował.

    Tyle źe:
    - kantor raczej nie sprzeda ci taniej niż kupił
    - będą mieli tylko jakąś sumę - niekoniecznie tyle, ile potrzebujesz, a to ma być
    "większy zakup".

    > Z ww powodu inna waluta nie wchodzi w grę, bo wyjdzie mniej więcej to
    > samo co zakup bezpośrednio DKK.

    Tak samo mógłbyś kombinować z szeklami.
    Albo "Oprócz dolarów widzę tu marki, funty i franki" "Ale tej samej wartości!"
    No może akurat korony nieco lepsze bo Duńczyk.

    > Co to znaczy 42 złote, jak się kupuje i las, i tartak, i psa ;)

    "i pies" ;P
    "Nieduźo, 500 dolary masz?" "Mam mieć." - tak może
    być z tymi koronami z kantoru.

  • 9. Data: 2023-09-17 18:49:48
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > a z drugiej strony raczej nikt w PL koron nie będzie kupował.
    >
    > Tyle źe:
    > - kantor raczej nie sprzeda ci taniej niż kupił

    Kupuje .53, sprzedaje .55
    Revolut .63

    > - będą mieli tylko jakąś sumę - niekoniecznie tyle, ile potrzebujesz, a to ma być
    "większy zakup".

    Mają tyle ile potrzebuję.

> [...]
    > No może akurat korony nieco lepsze bo Duńczyk.

    > "i pies" ;P
    > "Nieduźo, 500 dolary masz?" "Mam mieć." - tak może

    Są i czekają. Tylko, że ten papier...

    --
    Pete