  • 21. Data: 2004-02-08 00:16:14
    Temat: Re: Jak podzielic kasę na kilka lokat
    Od: "g.s.-k." <c...@w...pl>

    W Citibanku handlowym mozesz założyć jedną lokatę na całą kwotę z opcją
    wypłaty "w blokach" to polega na tym, ze z lokaty kiedy chcesz możesz
    wypłacać równowartosć 1000 złotych nie tracąc oprocentowania kwoty
    pozostałej.
    pozdr
    g.

  • 22. Data: 2004-02-08 00:26:25
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik jason <J...@u...torun.pl> napisał:

    > Kochani, to przeciez BANALNE a mielicie to juz drugi dzien.

    Jasne, jak będę miał w adresie @uniwerek.pl
    to dla mnie też będzie BANALNE :)))
    A że nie mam, to musiałem sobie zrobić
    areobik mózgownicy :) (jeszcze mi się trochę kopci ;) )

    No i jak mogłeś podać odpowiedź zanim skończyłem sie męczyć?;-)))
    wyszło na to, że znów wyważałem otwarte drzwi ;(

    A poza tym, jaki tam drugi dzień, jeszcze nie świta ;)

    a nie powinno być najpierw CBDU ?;-)))

  • 23. Data: 2004-02-08 07:59:03
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    5...@n...onet.pl,
    S.T. <n...@p...onet.pl>:

    > a nie powinno być najpierw CBDU ?;-)))

    A jeszcze wczesniej formalny dowód, bo na razie to tylko jest teza
    (wiarygodna, ale jednak).

    --
    Robert

  • 24. Data: 2004-02-08 12:34:40
    Od: t...@p...onet.pl

    BRAWO, BRAWO i jeszcze raz BRAWO dla kolegi Jasona i NOCNEGO,

    którzy pierwszi podali prawidłowe rozwiązanie.

    ***********************
    Lokaty trzeba podzielić tak aby kolejna była DWA razy większa od poprzedniej.
    **********************

    Ale inni mają jeszcze szanse. Problem w tym jak to wykazać, mozliwie
    elementarnie.

    Pozdrowienia Tensor1

    PS1. Kolego Nocny Twoje dziecko ma naprawdę dobrego korepetytora. Nie będąc
    matematykiem (tak jak kolega Jason) masz naprawdę niezwykłe wyczucie i
    intuicje.

    PS2. Koleżanko Glenn, jak się dobrze wczytasz w mój pierwotny post to jednak
    stwierdzisz, że nie zmieniałem założeń. Kilka osób mimo, że nie podało
    prawidłowej odpowiedzi dokładnie zrozumiało sens zadania.

    PS3. Dla wszystkich praktyków. Jeszcze raz przypominam. To nie było zadanie
    praktyczne. Teraz jednak znając wynik możemy je rozwinąć o elementy praktyczne,
    np dopuszczamy zakładanie lokat na różne terminy, itp.

    PS4. Przepraszam wszystkich praktyków, którzy udzielili bardzo wyczerpujących
    informacji. Niewątpliwie są one bardzo cenne. Ja jednak chciałem w ten sobotni
    wieczór trochę rozerwać grupę zadaniem abstrakcyjnym. Od czasu do czasu dobrze
    jest poćwiczyć szare komórki.

  • 25. Data: 2004-02-08 12:39:47
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    Tomasz Waszczynski <w...@w...org> wrote:

    > Ale przecież zwykle jest tak, że przy większej kwocie masz wyższe
    > oprocentowanie :) Musiałbyś więc jeszcze oszacować ryzyko konieczności
    > zerwania lokaty i obliczyć czy opłaca się dostać gorsze
    > oprocentowanie.

    Jasne, ale o tym Tensor nie wspomniał, więc to pominąłem :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 26. Data: 2004-02-09 10:52:40
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > stwierdzisz, że nie zmieniałem założeń. Kilka osób mimo, że nie podało
    > prawidłowej odpowiedzi dokładnie zrozumiało sens zadania.

    Kolego tensor ;-))) Oświadczam koledze ;-) , że zrozumiałam treść zadania i
    nie czepiam się kolegi ;-) w sprawie założeń z powodu podania błednego
    rozwiązania ;-))) Jakkolwiek podawanie dodatkowych założeń (a to lokaty na
    konkretny termin, a to dodatkowy warunek o braku mozliwości ponownego
    lokowania środków) jest troszeczkę kolego dziwne ;-) Ubolewam tez nad sobą,
    że wiedza z matmy na poziomie szkoły średniej mi na tyle wywietrzała;-)))
    Pomimo tego nadal poddaję w wątpliwość praktyczny sens rozwiązywania tego
    typu problemów (poza odświeżeniem wiadomości o ciągach i pewną gimnastyka
    umysłową). Przypomina to jakże chwalebne rozwiązywanie zadań z fizyki o
    pociągach z miasta A do miasta B ;-))))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 27. Data: 2004-02-09 13:50:36
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > konkretny termin, a to dodatkowy warunek o braku mozliwości ponownego
    > lokowania środków) jest troszeczkę kolego dziwne ;-)

    Rzeczywiście w poście pierwotnym napisałem
    -------------------------------
    Mam kase w wysokości np. 30.000 PLN. Chcę założyć np. 3 lokaty na ten sam okres
    i te same oprocentowanie. Ale możliwe jest, że w trakcie trwania lokat będę
    potrzebował jakieś pieniądze. Wtedy jedną, dwie lub trzy lokaty trzeba będzie
    zerwać i nie dostane odsetek. Aktualnie nie znam ile będę potrzebował. Jak
    powinienem podzielić kwotę 30.000 na lokaty aby moja strata była jak
    najmniejsza
    -------------------------------
    "na ten sam okres" a potem skonkretyzowałem ten okres. Nie zmienia to jednak w
    niczym rozwiązania problemu. Ponadto nie wspomniałem początkowo nic "o braku
    mozliwości ponownego lokowania środków ". I tem wypadku rozwiązanie pozostaje
    jednak takie same. Szczegóły na grupie sc.matematyka. Reasumując moje dodatkowe
    założenia w NICZYM nie zmieniały poszukiwanego optymalnego podziału kasy.

> [...]
    > typu problemów (poza odświeżeniem wiadomości o ciągach i pewną gimnastyka
    > umysłową). Przypomina to jakże chwalebne rozwiązywanie zadań z fizyki o

    Całkowicie się z Tobą nie zgadzam. Dopiero po rowiązaniu problemu łatwego (i
    mało praktycznego) można przystąpić do rozwiązywania problemu rzeczywistego.
    Tylko na problemie łatwym mozna sobie wyrobić odpowiednią intuicję póżniej
    bardzo przydatną. I jeszcze jedno. Do podania rozwiązania nie była wcale
    potrzebna wiedza o ciągach. Rozwiązanie zawarte jest w jednym prostym:

    Każda kolejna lokata powinna byc dwa razy większa od poprzedniej.

    Inna sprawa to dowód i tu jest już potrzebna dość specjalistyczna wiedza na
    poziomie szkoły średniej.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 28. Data: 2004-02-09 13:57:11
    Temat: DOWÓD - dla zainteresowanych
    Od: t...@p...onet.pl

    Dowód podałem na pl.sci.matematyka w wątku "zadanie ekonimiczne" w poście
    datowanym na 8 luty, 20:42:21.

    Przyjemnej lektury.

    Tensor1.

  • 29. Data: 2004-02-09 14:12:19
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana t...@p...onet.pl napisała:

    [ciach]

    > Każda kolejna lokata powinna byc dwa razy większa od poprzedniej.
    >
    > Inna sprawa to dowód i tu jest już potrzebna dość specjalistyczna wiedza na
    > poziomie szkoły średniej.

    Zgodzę się na takie rozwiązanie, przy założeniu że kasę potrzebujemy tylko
    raz. Ale co w przypadku gdy założymy, że możemy jej potrzebować więcej niż
    raz ? Wydaje mi się, że wtedy to rozwiązanie nie będzie optymalne. A może
    się mylę ?

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.gumasy.w.pl | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 30. Data: 2004-02-09 18:41:25
    Temat: Re: DOWÓD - dla zainteresowanych
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Dowód podałem na pl.sci.matematyka w wątku "zadanie ekonimiczne" w poście
    > datowanym na 8 luty, 20:42:21.
    >
    > Przyjemnej lektury.

    Dałbyś MIDa albo linka chociaż. :)

    Pozdrawiam,