  • 1. Data: 2004-09-29 14:36:16
    Temat: Data waluty spot - pytanie.
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    W propozycji kontraktu mam następujący zapis "...z datą waluty spot
    ostatniego dnia cyklu rozliczeniowego...".
    Znalazłem tylko taką definicję: Spot - data rozliczenia transakcji, która
    następuje na dwa dni robocze po dniu zawarcia transakcji.
    Czy data waluty spot jest to w praktyce data zaksięgowania waluty na
    rachunku beneficjenta?

    Pozdrawiam.
    AG

  • 2. Data: 2004-09-30 10:20:16
    Temat: Re: Data waluty spot - pytanie.
    Od: "Maciej " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam Gentler <a...@n...bankier.pl> napisał(a):

> [...]
    > następuje na dwa dni robocze po dniu zawarcia transakcji.
    > Czy data waluty spot jest to w praktyce data zaksięgowania waluty na

    dokładnie tak.
    ale jesli to dotyczy rodzimej waluty czyli złotego to nie ma to uzasadnienia.
    Faktem jest że niektóre banki stosują taką praktykę - i zapis może wynikać z
    procedury bankowej. Możesz próbować negocjować kontrakt do brzmienia "...z
    datą waluty spot minus dwa ostatniego dnia cyklu rozliczeniowego...".
    czyli pracodawca podstawia środki dwa dni wcześniej tak byś Ty otrzymał w
    ostatni dzień rozliczeniowy.

  • 3. Data: 2004-10-01 08:06:51
    Od: "Adam Gentler" <a...@n...bankier.pl>

    Użytkownik "Maciej " napisał:

> [...]
    > datą waluty spot minus dwa ostatniego dnia cyklu rozliczeniowego...".
    > czyli pracodawca podstawia środki dwa dni wcześniej tak byś Ty otrzymał w

    Dziękuję. Dotyczy to EUR, więc zapis zaakceptowałem.

    Pozdrawiam.
    Adam Gentler