  • 1. Data: 2009-10-14 17:59:11
    Temat: Debet czy KK - Alior.
    Od: dooh <d...@w...pl>

    Witam

    Prosze o poradę - mam konto w Aliorze i chciałbym bardzo okazyjnie korzytać
    z większych pieniędzy niż mam na koncie i z nastepną wypłatą je spłacać. Co
    powinem wybrać debet czy kartę kredytową ? Jakie sa plusy i minusy obu
    opcji?

    Z góry dzięki za pomoc

    --
    by dooh
    Zawodowy Herold Złych Nowin

  • 2. Data: 2009-10-14 18:05:16
    Temat: Re: Debet czy KK - Alior.
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "dooh" <d...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    et...

    Karta będzie nieco tańsza i nieco mniej wygodna (o ile będziesz potrzebował
    tych środków w formie gotówkowej). Jak wchodzi w rachubę przynajmniej
    częściowo w forma bezgotówkowa to wyłącznie karta.

  • 3. Data: 2009-10-14 18:06:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    dooh pisze:
> [...]
    > powinem wybrać debet czy kartę kredytową ? Jakie sa plusy i minusy obu

    Zalezy czy potrzebujesz wylacznie gotowki, czy tez planujesz zakupy
    bezgotowkowe, oplacane w terminalu sklepu.

    Dla opcji 1 lepszy debet.

    Dla opcji 2 lepsza KK, o ile jestes w stanie splacic 100% zadluzenia w
    przeciagu cyklu rozliczniowego. Jesli nie beda to kwoty dajace w skali
    roku zwolnienie z oplat za KK, to warto moze wybrac inna karte?

  • 4. Data: 2009-10-14 19:58:41
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > przeciagu cyklu rozliczniowego. Jesli nie beda to kwoty dajace w skali
    > roku zwolnienie z oplat za KK, to warto moze wybrac inna karte?

    za kk przemawia również to, że jak spłacisz 100% z zestawienia to
    odsetek nie zapłacisz, poza tym za przyznanie debetu bank pobiera
    prowizję + odsetki za każdy dzień kiedy z niego korzystasz

    dlatego kk lepsza (bo wyjdzie za darmo) jeżeli będziesz z niej
    umiejętnie korzystał (tylko operacje bezgotowkowe splacane w 100%)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2009-10-14 21:19:14
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    RobertS pisze:

> [...]
    >
    > dlatego kk lepsza (bo wyjdzie za darmo) jeżeli będziesz z niej
    > umiejętnie korzystał (tylko operacje bezgotowkowe splacane w 100%)

    Dokladnie.
    Ja wiekszosc platnosci robie bezgotowkowo KK, zeby zwolnic jak
    najwieksza ilosc gotowki, w miedzyczasie lezacej na koncie
    oszczednosciowym. W zwiazku z tym mam zawsze dostepna gotowke w razie
    koniecznosci szybkiego skorzystania z pliku banknotow.
    Jako rezerwa czeka limit debetowy, w razie czego umozliwiajacy spalte w
    100% KK, gdyby kiedys zdazyl sie problem ze spalta calosci z biezacych
    srodkow.