-
1. Data: 2009-11-14 14:39:41
Temat: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: Technolog <t...@g...kropka.com>
Źródło:
http://www.wykop.pl/ramka/259739/dlaczego-nie-warto-
zakladac-konta-w-bos-banku-zadnego-nie-tylko-wyjatko
wego
Powodem umieszczenia niniejszego wykopu jest chęć ostrzeżenia Państwa przed
założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska, ponieważ jego funkcjonowanie
woła o pomstę do nieba.
Tak się nieszczęśliwie złożyło, że założyłem sobie jakiś czas temu konto w
BOŚ banku zachęcony darmowymi wypłatami praktycznie ze wszystkich
bankomatów. Używałem sobie tego konta w całkiem przystępny sposób, chociaż
do działania bankowości elektronicznej tego banku mam ogromne zastrzeżenia,
aż do wczoraj.
W dniu wczorajszym (Piątek, 13.11.2009 - trzynastego :) może coś w tym
jest) około godziny 22:00 spróbowałem się zalogować na swoje konto. Po
pierwszej próbie wyskoczył mi komunikat:
"NIEPRAWIDŁOWY IDENTYFIKATOR LUB HASŁO."
Spróbowałem jeszcze drugi raz i trzeci i czwarty i za każdym razem
otrzymywałem dokładnie taki sam komunikat.
Otworzyłem stronę główną BOŚ banku --> BOŚ BANK w celu zatelefonowania na
infolinię w powyższej sprawie. Jako, że nie posiadam telefonu
stacjonarnego, zadzwoniłem pod nr telefonu dla komórek. Zgłosił się
automat, po wybraniu chęci rozmowy z konsultantem otrzymałem następującą
informację przekazaną mi przez ten automat:
"Informujemy, że infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w
godzinach 7:45-21:00, oraz w soboty w godzinach 10:00-18:00"
Jest to więc chyba jedyny znany mi bank (mam także konto w 2 innych
bankach) w którym infolinia nie pracuje całą dobę. Położyłem się więc spać
niespokojny, by dziś o godzinie 10:00 zatelefonować czym prędzej na tą
infolinię. I tu muszę podzielić temat na dwie części:
1) Dodzwonienie się.
Każda próba połączenia z infolinią wygląda w następujący sposób:
NAGRANIE AUTOMATU INFOLINII
Oznacza to dokładnie, że za każdym razem po niespełna 1 minucie i 14
sekundach musimy zadzwonić ponownie, kolejny raz wysłuchać automatu, a
także reklamy, której pominąć się nie da, by móc znów zaczekać 39 sekund na
zgłoszenie się operatora, po czym zostajemy automatycznie rozłączeni z
infolinią i sytuacja się powtarza, aż wygramy w infoliniowego totolotka.
Nie muszę przypominać, że wszystkie te rozmowy są rzecz jasna płatne.
Po kilku próbach udało się.
2) Rozmowa z Panią W.
Na wstępie poinformowałem ów Panią, że podobnie jak ja zostałem
poinformowany o fakcie nagrywania mojej rozmowy, tak i ja informuję, że
będę tę rozmowę nagrywał po swojej stronie. Pani W. dwukrotnie nie wyraziła
zgody na nagrywanie jej przeze mnie, mimo, że ja już takiego wyboru po
stronie Banku nie miałem. Nie ma nawet podczas całego procesu łączenia się
z konsultantem zapytania, o zgodę z mojej strony. No nic, nie będę się
sprzeczał, bo miałem interes. Rozmowę i tak nagrałem (nie umieszczę jej
jednak dopóki nie skonsultuję się z prawnikiem, czy po usunięciu wszelkich
informacji takich jak imię i nazwisko tej Pani i innych danych których
publikować nie wolno mogę umieścić tę rozmowę w sieci), nikt mi jednak nie
może zabronić przytoczenia niniejszej rozmowy z pamięci, a przynajmniej jej
fragmentów wyglądała ona następująco (jest ona skrócona i przytoczone są
najważniejsze fragmenty):
Ja: Proszę mi powiedzieć, w jakich godzinach czynna jest infolinia?
BOŚ: infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach
7:45-21:00, oraz w soboty w godzinach 10:00-18:00
Ja: Zatem jeśli w piątek o 22:00 ukradną mi kartę bankomatową, to muszę
czekać aż otworzycie infolinię w dniu następnym?
BOŚ: Nie proszę Pana, dostępny jest numer całodobowy, pod którym można
zgłosić kradzież karty.
Ja: Czy ten numer można znaleźć na Waszej stronie, ponieważ wczoraj usilnie
się starałem ale się nie udało?
BOŚ: Nie wiem, musiałabym skonsultować się z informatykami.
Ja: Czy to 24 godzinne biuro pomoże mi także w przypadku zablokowania
możliwości logowania na konto z powodu trzech błędnych prób?
BOŚ: Nie proszę Pana, w tej sprawie musi się Pan skontaktować z oddziałem
banku, lub naszą infolinią.
Ja: Czyli w przypadku gdy ktoś zablokuje mi możliwość logowania się na
swoje konto dajmy na to w sobotę o 18:00 jestem pozbawiony bankowości
elektronicznej w najlepszym przypadku do poniedziałku, do godziny 7:45.
BOŚ: Taka jest procedura zgodna z regulaminem naszej bankowości.
. . .
. . .
Ja: Proszę Pani przechodzimy do sedna, nie mogę się zalogować na swoje
konto, a po każdej próbie logowania wyświetla mi się komunikat
"Nieprawidłowy identyfikator lub hasło."
BOŚ: Proszę o podanie mi identyfikatora..
Ja: :) XXXXXXXX
BOŚ: Dziękuję, rzeczywiście logowanie na konto elektroniczne zostało
zablokowane z powodu 3 nieprawidłowych prób logowania.
Ja: Dlaczego zatem nie wyświetla się komunikat o tym, że logowanie zostało
zablokowane, tylko wprowadzacie klienta w błąd informując go, że wprowadza
nieprawidłowy identyfikator lub hasło?
BOŚ: Jest to związane z naszą polityką bezpieczeństwa
Ja: Chciałbym zatem odblokować tę funkcję by móc się zalogować na swoje
konto...
BOŚ: Musi się Pan udać w poniedziałek do Pańskiego oddziału i złożyć
pisemną dyspozycję odblokowania
Ja: Czyli rozumiem, że mam jechać 100km do Szczecina ponieważ jestem
mieszkańcem XXXX a jest to najbliższy mi oddział, tylko po to by odblokować
logowanie się na konto internetowe?
BOŚ: Taka jest procedura zgodnie z regulaminem naszej bankowości.
Rozmowa trwała jeszcze dłuższą chwilę, zawrę tylko poniżej najważniejsze
wnioski i fakty dotyczące całej sytuacji:
1) Do zablokowania logowania na konto wystarczy znać sam
identyfikator/nik/login klienta i można uprzykrzać mu życie w
nieskończoność blokując mu konto nawet codziennie (jak łatwo go zdobyć nie
muszę informować, tym bardziej, że identyfikator NIE JEST MASKOWANY jak
hasło.
2) Jeśli ktoś się uprze i metodą Brute-Force ustawi loginy od 1111111 do
9999999 z listy i podstawianie tylko 4 jakichkolwiek hasel z listy,
zablokuje możliwość korzystania z kont internetowych wszystkim klientom
tego banku, Ci następnie będą musieli OSOBIŚCIE udać się do placówki.
3) Jest to chyba jedyny bank w Polsce, który jest czynny tylko od
Poniedziałku do Piątku, a jego infolinia nie jest czynna całą dobę.
4) W celu odblokowania logowania, należy udać się osobiście i złożyć
pisemną dyspozycję w tej sprawie w oddziale banku
5) Każdy klient aby móc rozmawiać z infolinią, nie jest pytany o wyrażenie
zgody na nagrywanie rozmowy, a tylko o tym fakcie informowany. Pani z
infolinii poinformowana przeze mnie nagrywaniu niniejszej rozmowy,
odpowiedziała że ma prawo nie zgodzić się na nagrywanie tej rozmowy przeze
mnie i z tego prawa korzysta, nie zgadzając się.
6) Na stronie banku obok numerów infolinii, nie jest podana godzina pracy
niniejszej infolinii (byłem przekonany, że jest całodobowa)
7) Aby połączyć się z konsultantem, wysłuchujemy automatu, następnie
reklamy, wciskamy odpowiednie cyfry tonowo, by mieć szansę poczekać całe 39
sekund na zgłoszenie się konsultanta (cała rozmowa trwa 1 min 14 sek) po
czym zostaniemy poinformowaniu o zakończeniu tej rozmowy i proces musimy
zacząć od nowa.
Na zakończenie powiem tylko, że KONTO WYJĄTKOWE oferowane przez BOŚ BANK to
chyba konto dla baranów... takich jak ja :) Na szczęście BOŚ bank nie jest
monopolistą.
Wszystkim, którzy wytrwali do końca niniejszej lektury dziękuję. Być może
kogoś uda mi się ostrzec przed zacnymi praktykami owego banku i uchronić
przed takimi perypetiami jakich ja doświadczyłem.
-
2. Data: 2009-11-14 14:43:45
Temat: Re: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: Technolog <t...@g...kropka.com>
Dnia Sat, 14 Nov 2009 15:39:41 +0100, Technolog napisał(a):
> BOŚ: Musi się Pan udać w poniedziałek do Pańskiego oddziału i złożyć
> pisemną dyspozycję odblokowania
>
> Ja: Czyli rozumiem, że mam jechać 100km do Szczecina ponieważ jestem
> mieszkańcem XXXX a jest to najbliższy mi oddział, tylko po to by odblokować
> logowanie się na konto internetowe?
>
> BOŚ: Taka jest procedura zgodnie z regulaminem naszej bankowości.
Ze swojej strony dodam, iż mając kontakt z kontami w mBank i Inteligo, w
takiej sytuacji wszystko (oczywiście) można załatwić zdalnie (w końcu to
banki internetowe). Natomiast stosują one dodatkowe zabezpieczenia (hasła
jednorazowe), których zapewne BOŚ nie stosuje.
Mając konto OKO w ING rzeczywiście do zresetowania hasła musiałem udać się
do placówki. Były tam dawane mi jednorazowe kody do wprowadzenia, które
były tak nieczytelne (q wyglądało prawie identycznie jak g), że czasem
musiałem próbować 3 razy. Był obowiązek, abym to ja wprowadził kod w
placówce banku.
-
3. Data: 2009-11-14 15:50:26
Temat: Re: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: witek <w...@g...pl.invalid>
Technolog wrote:
> Źródło:
> http://www.wykop.pl/ramka/259739/dlaczego-nie-warto-
zakladac-konta-w-bos-banku-zadnego-nie-tylko-wyjatko
wego
>
> Powodem umieszczenia niniejszego wykopu jest chęć ostrzeżenia Państwa przed
> założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska, ponieważ jego funkcjonowanie
> woła o pomstę do nieba.
Idź do psychologa, może ci ulży.
-
4. Data: 2009-11-14 16:00:56
Temat: Re: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: kuba <k...@k...onet.pl>
witek pisze:
>> Powodem umieszczenia niniejszego wykopu jest chęć ostrzeżenia Państwa
>> przed
>> założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska, ponieważ jego funkcjonowanie
>> woła o pomstę do nieba.
>
>
> Idź do psychologa, może ci ulży.
Prosciej bedzie jak zmieni klawiature ze swiecacym CapsLockiem ;)
-
5. Data: 2009-11-14 16:13:05
Temat: Re: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: z...@o...pl
> > ostrzeżenia Państwa przed założeniem konta w Banku Ochrony Środowiska,
> Idź do psychologa, może ci ulży.
a ja tam nie podzielam opinii żadnego z przedmówców.
przesadą jest oczekiwanie wszystkiego na telefon
i przesadą jest odsyłanie "do psychologa"
pretensje klienta są uzasadnione w dużej części
a praktycznie: czy warto zakładać rachunek 100 km od domu?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2009-11-14 16:19:46
Temat: Re: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
On 14 Lis, 15:39, Technolog <t...@g...kropka.com> wrote:
> Na wstępie poinformowałem ów Panią, że podobnie jak ja zostałem
> poinformowany o fakcie nagrywania mojej rozmowy, tak i ja informuję, że
> będę tę rozmowę nagrywał po swojej stronie. Pani W. dwukrotnie nie wyraziła
> zgody na nagrywanie jej przeze mnie, mimo, że ja już takiego wyboru po
> stronie Banku nie miałem. Nie ma nawet podczas całego procesu łączenia się
> z konsultantem zapytania, o zgodę z mojej strony. No nic, nie
Tak się zastanawiam: skoro podczas rozmowy już padła zapowiedź, że
rozmowa jest nagrywana, to Ty już chyba nie musisz osobno tego
zaznaczać? Innymi słowy: zgoda banku na nagrywanie nie jest potrzebna,
bo przecież doskonale wie, że rozmowa jest nagrywana (sam to
oświadczył).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski
-
7. Data: 2009-11-14 16:36:11
Temat: Re: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: MattS <M...@m...ms>
Technolog wrote:
> Dnia Sat, 14 Nov 2009 15:39:41 +0100, Technolog napisał(a):
>
>> BOŚ: Musi się Pan udać w poniedziałek do Pańskiego oddziału i złożyć
>> pisemną dyspozycję odblokowania
>>
>> Ja: Czyli rozumiem, że mam jechać 100km do Szczecina ponieważ jestem
>> mieszkańcem XXXX a jest to najbliższy mi oddział, tylko po to by odblokować
>> logowanie się na konto internetowe?
>>
>> BOŚ: Taka jest procedura zgodnie z regulaminem naszej bankowości.
>
> Ze swojej strony dodam, iż mając kontakt z kontami w mBank i Inteligo, w
> takiej sytuacji wszystko (oczywiście) można załatwić zdalnie (w końcu to
> banki internetowe). Natomiast stosują one dodatkowe zabezpieczenia (hasła
> jednorazowe), których zapewne BOŚ nie stosuje.
>
> Mając konto OKO w ING rzeczywiście do zresetowania hasła musiałem udać się
> do placówki. Były tam dawane mi jednorazowe kody do wprowadzenia, które
> były tak nieczytelne (q wyglądało prawie identycznie jak g), że czasem
> musiałem próbować 3 razy. Był obowiązek, abym to ja wprowadził kod w
> placówce banku.
W ING to jest tak fajnie, że gdy imienny, indywidualny login jednego
członka zarządu zostanie zablokowany, to nie wystarczy wizyta tej osoby
w oddziale. Do odblokowania loginu jednej osoby konieczna jest
jednoczesna wizyta w oddziale reprezentacji zarządu.
Matt
-
8. Data: 2009-11-14 18:07:44
Temat: Re: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: Bolo Łącznik <b...@l...com>
Dzięki za wpis. To co napisałeś faktycznie powinno być przestrogą przed
zdecydowaniem się na konto w BOŚ.
Sam miałem różne konta i różne przejścia z bankami jednak podobnie jak
większość wypowiadających się mam bardzo dobre mniemanie o jakości usług
MBank i zarówno systemu internetowego, infolinii kart debetowych i
kredytowych jak i samych bankomatów. Nie spotkałem lepszej usługi na
rynku niż ta świadczona przez nich i piszę to bo o dobre wzorce należy
chwalić.
-
9. Data: 2009-11-14 18:10:11
Temat: Re: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:131500b6-104c-4bf8-951b-
> Tak się zastanawiam: skoro podczas rozmowy już padła zapowiedź, że
> rozmowa jest nagrywana, to Ty już chyba nie musisz osobno tego
> zaznaczać? Innymi słowy: zgoda banku na nagrywanie nie jest potrzebna,
> bo przecież doskonale wie, że rozmowa jest nagrywana (sam to
> oświadczył).
No właśnie ja miałem dokładnie takie samo wrażenie. To jest po prostu
kuriozalne aby bank mógł nagrywać a jednocześnie mógł skutecznie zabronić
klientowi nagrywania tej samej rozmowy (nie mamy tu do czynienia z jakimś
szczególnym przypadkiem typu przesłuchanie itp.). Tak sobie myślę, że nawet
w polskim państwie nie wyprodukowali aż tak absurdalnych przepisów.
-
10. Data: 2009-11-14 18:10:22
Temat: Re: Dlaczego nie warto zakładać konta w BOŚ Banku, żadnego - nie tylko Wyjątkowego.
Od: "cef" <c...@i...pl>
Bolo Łącznik wrote:
> podobnie jak
> większość wypowiadających się mam bardzo dobre mniemanie o jakości
> usług MBank i zarówno systemu internetowego, infolinii kart
> debetowych i kredytowych jak i samych bankomatów. Nie spotkałem
> lepszej usługi na rynku niż ta świadczona przez nich i piszę to bo o
> dobre wzorce należy chwalić.
To jakaś odmiana coliny mbankowej?