  • 1. Data: 2009-02-04 10:27:23
    Temat: Do Anatola. Praprzyczyna braku dobrobytu w Polse.
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Ponad podziałami płciowymi

    "[...] Faszyzm, wbrew pozorom, wcale nie polega na wymachiwaniu rękami, czy
    kultywowaniu sentymentu dla wybitnego przywódcy socjalistycznego Adolfa
    Hitlera. Najtwardszym jądrem faszyzmu jest przekonanie, że władza państwowa
    wszystko wie lepiej i z tego tytułu może dyktować, co i jak ludzie mają
    myśleć i mówić. Konsekwencją tego mniemania jest przekonanie, że wszyscy
    powinni głosić tylko poglądy zatwierdzone, zaś wszelką "ekstremę" państwo
    powinno wypalać ogniem i żelazem. Kiedyś, wraz z kolegą Januszem
    Korwin-Mikke, zostałem zaproszony przez Fundację Neumanna na dyskusję pod
    tytułem: co to znaczy być liberałem w Polsce. Okazało się, że naszymi
    partnerami są panowie z Unii Demokratycznej. Oczywiście zaniepokoiło nas to,
    ale mimo wszystko próbowaliśmy zacząć od zdefiniowania najistotniejszego dla
    liberałów pojęcia wolności. Nie udało się, więc spróbowaliśmy uzgodnić
    granice wolności indywidualnej, proponując formułę, że tą granicą są takie
    same prawa i wolności innych osób. Nasi partnerzy zgodzili się z tym i wtedy
    Korwin-Mikke zapytał, czyje prawa i wolności narusza, nie chcąc ubezpieczyć
    się pod przymusem. Odpowiedzieli, że wprawdzie niczyich praw ani wolności
    nie narusza, ALE TAK NIE MOŻNA! Na takie dictum oświadczyliśmy, że z
    faszystami nie chcemy mieć nic wspólnego i na tym dyskusja się zakończyła.
    [...]".

    Endriu

  • 2. Data: 2009-02-04 11:10:33
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > nie narusza, ALE TAK NIE MOŻNA! Na takie dictum oświadczyliśmy, że z
    > faszystami nie chcemy mieć nic wspólnego i na tym dyskusja się zakończyła.

    Uwydatniając w ten sposób swój na wskroś faszystowski wizerunek, a przy okazji
    i głupotę bo z tego nie zdawali sobie nawet sprawy.

  • 3. Data: 2009-02-04 11:20:03
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    > Uwydatniając w ten sposób swój na wskroś faszystowski wizerunek, a przy
    > okazji
    > i głupotę bo z tego nie zdawali sobie nawet sprawy.

    Tak obrażać ludzi bez głębszego uzasadnienia ....

    Endriu

  • 4. Data: 2009-02-04 11:36:04
    Od: k...@o...pl

    > Tak obrażać ludzi bez głębszego uzasadnienia ....
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Endriu

    Jak to? Toż to język zaczerpnięty z powyższego cytatu, chyba, że głupota jest
    bardziej obraźliwa od faszysty. A co do uzasadnienia to proszę: Kierowanie się
    jedynie pragmatyzmem pomijając przy tym uczucia wyższe, w tym empatie,
    zmierzamy w prostej lini do faszyzmu (zezwierzęcenia) i nie pomoże tu
    zasłanianie się wolnością. Wolność absolutna jest utopią, a kto tego nie
    rozumie głupcem.

  • 5. Data: 2009-02-04 11:57:53
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    >Wolność absolutna jest utopią, a kto tego nie rozumie głupcem.

    Kolega mi tu rozfilozofował, podczas gdy tu dyskusja dotyczy bardziej
    przyziemnych teamtów:

    Biznesmeni i biurokraci
    http://www.michalkiewicz.pl/rdm_2007-03-22.php

    "[...] Na przykład nietknięta pozostaje bariera w postaci obowiązku
    opłacania haraczu na ZUS już od momentu założenia firmy - nawet jeśli
    przedsiębiorca jeszcze nie zdążył nic zarobić. [...]".

    Endriu

  • 6. Data: 2009-02-04 12:13:56
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > opłacania haraczu na ZUS już od momentu założenia firmy - nawet jeśli
    > przedsiębiorca jeszcze nie zdążył nic zarobić. [...]".

    A mi się nie spodobało wyzywanie innych od faszystów i traktowanie innych z pod
    buta. Kwestie gospodarczo-polityczne to już inna bajka, tylko, że wyjmując po
    jednej cegle to i najsolidniejszą budowlę można rozebrać. Niestety w tym kraju
    to właśnie tacy cwaniacy tylko robią kariery.

  • 7. Data: 2009-02-04 12:25:05
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > kraju
    > to właśnie tacy cwaniacy tylko robią kariery.

    Jak na razie o w/g mnie robią kariery przedewszystkim ci którzy rozbudowują
    ten monstualny gmach zwany socjalizmem do jeszcze większych rozmiarów (unia
    Europejska). Zapomnieli zdje się jadnak że wszystko opiera się na jednym
    fundamencie - wolnym rynku z prawem podaży i popytu. A podaż jest wtedy
    jeżeli ktoś coś produkuje, a popyt jest wtedy gdy ktoś ma na wyprodukowany
    produkt pieniądze. Jeżeli NIKT nic nie robi i czeka na dotacje z nieba
    fundament może zaniknąć...

    Endriu