  • 1. Data: 2010-08-03 20:31:47
    Temat: Do Anatola - dług publiczny.
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    Takie coś dzisiaj przeczytałem:

    Co ma Polska do Grecji a Grecja do Polski?
    http://prawica.net/opinie/22847

    "[...] Przedstawiona tam tabela długu publicznego wszystkich państw UE w
    relacji do ich PKB, pokazuje, że na czele tej procesji zadłużonych państw
    jest bezapelacyjnie Polska, gdyż jej długofalowy dług publiczny wynosi
    1550,4% PKB! [...]
    [...] Tak więc, zdaniem wybitnych amerykańskich ekonomistów, dług publiczny
    państwa polskiego przekracza 15-krotnie wielkość rocznego produktu krajowego
    brutto. [...]".

    Czy ktoś tu się nie pomylił ?:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Polska

    "[...] PKB (2009) 430,2 mld USD (czyli około 1,2 biliona PLN) [...]".

    Wysokość długu publicznego w Polsce
    http://tiny.pl/h716m

    "[...] W kwietniu 2010 roku dług skarbu państwa wynosił 644 mld zł. [...]".

    Gdzie tu jest 15-tokrotne przekroczenie, może mi ktoś wyjaśnić ?
    Przecież w najgorszym wypadku w/w relacja jest w stosunku 1/1, więc skąd
    15/1 ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2010-08-03 20:53:23
    Temat: Re: Do Anatola - dług publiczny.
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    To może być typowy objaw debilizmu dziennikarskiego.

    Np w ostatnim tygodniu TVP, TVN i Polsat informowały że w Zakopanem czy w
    Tatrach spadnie deszcz:
    60 litrów na m2,
    60 mililitrów na m2,
    6cm na m2 (to ostatnie to mogę się mylić).

    Dziennikarze to idioci bez szkoły podstawowej, którzy nie odróżniają
    jednostek fizycznych, przedrostków, walut i liczb. Milionów od bilionów.
    Mylą amerykańskie biliony z polskimi. Zastanawiają się dlaczego śledztwo
    zgodnie z międzynarodową umową prowadzą Ruskie, a nie niezgodnie z prawem
    Polacy. Tacy z nich debile. A gorsi od nich są tylko odbiorcy ich wypocin,
    czyli tzw większość społeczeństwa.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-08-03 22:23:38
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dziennikarze to idioci bez szkoły podstawowej, którzy nie odróżniają
    > jednostek fizycznych, przedrostków, walut i liczb.

    Trafił kulą w płot...
    Akurat wszystkie przytoczone wielkości są prawdziwe :)

    1mm wody na powierzchni 1m2 to dokładnie 1litr.

    Głupio wyszło, nieprawdaż?

  • 4. Data: 2010-08-03 22:29:08
    Od: "Rafi" <robby99@WYPIERNICZ_TOwp.pl>

> [...]
    > jednostek fizycznych, przedrostków, walut i liczb.

    1mm wody na powierzchni 1m2 to dokładnie 1litr.

    Stąd:

    60l/1m2 = 6cm/1m2 = 60mm/1m2

    W drugim przypadku zapewne pomylili milimetry z mililitrami, ale średnio rozgarnięty
    słuchacz zrozumie pomyłkę...

    Pozdr.
    Rafi

  • 5. Data: 2010-08-04 02:14:35
    Od: "maniana" <g...@c...es>

> [...]
    > [...]".
    >
    > Gdzie tu jest 15-tokrotne przekroczenie, może mi ktoś wyjaśnić ?

    durniu, dług Polski wynosi grubo ponad 3 bilony zł. a 644 mld to tylko
    kreatywna księgowości bakałarza z Londynu - łysej parówy ryżego śmiecia -
    rostowskiego

    czytaj durniu oderwany od zmywaka:
    http://blogmedia24.pl/node/33854

  • 6. Data: 2010-08-04 07:16:44
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > durniu, dług Polski wynosi grubo ponad 3 bilony zł. a 644 mld to tylko
    > kreatywna księgowości bakałarza z Londynu - łysej parówy ryżego śmiecia -
> [...]

    No to i tak byłby to stosunek 3/1. No ale możesz mi wyjaśnić skąd się wzięło
    15/1 ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 7. Data: 2010-08-04 22:38:38
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Endriu" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Gdzie tu jest 15-tokrotne przekroczenie, może mi ktoś wyjaśnić ?
    > Przecież w najgorszym wypadku w/w relacja jest w stosunku 1/1, więc skąd

    Bo podana 15-krotność PKB dotyczy bodaj prognozowanego długu w 2050 w
    odniesieniu do PKB z 2004 przy zalożeniu że będą utrzymane m.in.
    dotychczasowe trendy demograficzne i system emerytalno-rentowy. Gdyby okres
    prognozy przedłużyć na okres nieskonczoności to wg tej samej metodyki
    osiągniemy nieskonczone zadłużenie.

    Tu jest napisane jak to oszacowano :

    http://resources.rybinski.eu/resources/sendFile:d5b4
    b750-29e0-11df-bffe-001b24eff4d8:1

    Wg innych szacunków :

    http://www.rybinski.eu/?p=1052&lang=pl

    "...opracowanie Komitetu Polityki Gospodarczej Unii Europejskiej podaje
    szacunki do 2060 roku, według których dług Grecji wynosi 884% PKB, a Polski
    tylko 318%, i jest poniżej średniej dla UE czyli 477%."

    Anatol