  • 1. Data: 2010-03-24 23:12:23
    Temat: Do nie wierzacych w AT
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Juz kiedys pisalem o tym tescie, tym razem troche wiecej danych:
    http://pokonacrynek.blogspot.com/2010/03/czy-analiza
    -techniczna-dziaa.html

    http://PokonacRynek.blogspot.com - analiza techniczna, giełda, prognozy
    i przemyślenia.

  • 2. Data: 2010-03-24 23:45:56
    Temat: Re: Do nie wierzacych w AT
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Gonzo pisze:
    > Juz kiedys pisalem o tym tescie, tym razem troche wiecej danych:
    > http://pokonacrynek.blogspot.com/2010/03/czy-analiza
    -techniczna-dziaa.html

    Zadziała każda metoda analizy w którą uwierzy odpowiednio wielu
    inwestorów - na zasadzie samospełniającej się przepowiedni.

    Tyle że to nadal leży bliżej psychologii niż nauk ścisłych.

  • 3. Data: 2010-03-24 23:57:20
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Zadziała każda metoda analizy w którą uwierzy odpowiednio wielu
    > inwestorów - na zasadzie samospełniającej się przepowiedni.
    >
    > Tyle że to nadal leży bliżej psychologii niż nauk ścisłych.

    Zależy na jakim rynku. Na New Connect gdzie ostatnio odbywają się
    pasjonujące sesje, w czasie których właściciela zmienia 150 akcji Veno w
    cenie 4 groszy to pewnie tak. Bo na S&P500 lub walutach 70 lub więcej %
    wolumenu obrotów kasowych generują automaty i skrypty komputerowe, które
    może jakoś szczątkowo oddają emocje programistów, ale inwestorów i traderów
    na pewno nie. Dlatego śmieszy mnie obecnie ocena rynku pod kątem
    psychologicznym. W ostatnich 2-3 latach większość "książkowych" formacji na
    głównych rynkach okazała się do d... i została połamana przez automaty. Z
    tego samego powodu astro, cykle i oparte na nich prognozy też nie mają jakiś
    spektakularnych wyników.

    --
    AS

  • 4. Data: 2010-03-25 00:41:47
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

    > Zadziała każda metoda analizy w którą uwierzy odpowiednio wielu
    > inwestorów - na zasadzie samospełniającej się przepowiedni.
    >
    > Tyle że to nadal leży bliżej psychologii niż nauk ścisłych.

    Bzdura. Działają tylko te metody, które znają nieliczni. Im więcej
    posługujących się wskaźnikami, średnimi, itp powszechnie znanymi, tym
    bardziej one zawodne.

    kc

  • 5. Data: 2010-03-25 07:23:10
    Od: "DJ \(Dominik\)" <d...@a...pl>

    A robiłeś rozkład czy tylko masz średnie wyniki?
    Ważna jest jeszcze trafność.

    DJ

  • 6. Data: 2010-03-25 08:32:28
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DJ (Dominik)" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
    >A robiłeś rozkład czy tylko masz średnie wyniki?
    > Ważna jest jeszcze trafność.
    >
    > DJ

    Pewnie wyjdzie rozkład normlany lub zbliżony do normalnego dla 5-dniowego
    okresu. I wszystko fajnie, ale trzeba wymyślić zabepieczenie na wypadek
    sytuacji ekstremalnych (prawy i lewy ogon rozkładu), a takie występują i
    niestety lubią psuć każdy system.
    Ale takie testy statystyczne mi się podobają, mogą wyjść fajne rzeczy np.
    dla opcji, gdzie badanie zmienności jest kluczowe.
    Dombrek

  • 7. Data: 2010-03-25 20:18:51
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    DJ (Dominik) wrote:
    > A robiłeś rozkład czy tylko masz średnie wyniki?
    > Ważna jest jeszcze trafność.
    Dobr pomysl z tym rozkladem. Narazie dodalem temat do oczekujacych na
    wpisy, pojawi sie za jakis czas.

  • 8. Data: 2010-03-26 17:25:00
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    Gonzo wrote:

    > Juz kiedys pisalem o tym tescie, tym razem troche wiecej danych:
    > http://pokonacrynek.blogspot.com/2010/03/czy-analiza
    -techniczna-dziaa.html

    tak w sensie formalnym, to od kiedy to "analiza" zajmuje
    sie "przepowiadaniem"? ;) nie powinniscie zmienic nazewnictwa
    na futurologia techniczna/fundamentalna?

  • 9. Data: 2010-03-26 19:17:17
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Uzytkownik "Pawel" <r...@1...0.0.1> napisal w wiadomosci

    -techniczna-dziaa.html

    > tak w sensie formalnym, to od kiedy to "analiza" zajmuje
    > sie "przepowiadaniem"? ;) nie powinniscie zmienic nazewnictwa
    > na futurologia techniczna/fundamentalna?

    On tu nic nie przepowiada, tylko robi badania statystyczne.
    To skladowa analizy.